„Víš, jak my hubneme s Agátou? Dáme si třeba to vepřové s cibulí do pusy, rozkoušeme a pak vyplivneme do koše. Dostaneš tu chuť, užiješ si ji, ale nepřibereš, uvedla modelčina matka, herečka Veronika Žilková, v pořadu Talkshow režiséra Tomáš Magnuska.

Když to moderátora zarazilo a namítl, že jde mimo jiné o plýtvání s jídlem, zpražila ho v tom smyslu, že ona je štíhlá, kdežto on má problémy s váhou.

Narážela tak na jeho silnější postavu. Magnusek sice před časem zhubl, ale kila navíc se mu zase vrátila zpět.

VIDEO: Agáta Hanychová o svých vztazích v podcastu Suterén. Podívejte se na video.

Zdroj: Youtube

Jeden den ovoce, druhý den zeleninu

Pokud jde o Agátu Hanychovou, ta byla vždycky příznivkyní poněkud extrémního hubnutí, například po porodech svých tří dětí se dokázala vždycky velmi rychle vrátit ke štíhlé postavě a netajila se tím, že při tom nedbá na rady odborníků.

Po prvním porodu si například nasadila měsíční detoxikační kúru. „Zkusím jeden den ovoce, druhý zeleninu a třetí jen vodu a takhle měsíc. No, snad to zvládnu, psala tehdy na svých sociálních sítích. Po druhém porodu zase propagovala pití light verze energetického nápoje.

Rychle shodila i loni po narození nejmladší dcery Rozárky – podle svých slov kombinovala přerušovaný půst a tekuté jídlo v prášku.

„Snažím se jíst co nejpozději, někdy jím ve 12, někdy ve 4 a někdy v 7 večer, takže záleží na mém pracovním vytížení,“ přiblížila svoji stravovací metodu, kterou by jí žádný odborník na výživu neschválil.

Jak vysvětluje například Karolína Hlavatá, delší úseky hladovění zpomalují metabolismus, a člověk tak musí jíst méně a méně, aby nepřibral. Když se pak vrátí k běžnému stravování, může jít váha nahoru, aniž by se dotyčný přejídal.

Je to nejspíš tak, že Hanychová má jednak geneticky danou spíše štíhlou postavu, a navíc dlouhodobě jí málo, což ale může vést k tomu, že jí budou chybět živiny – to se neprojeví hned, ale v budoucnu to může znamenat zdravotní problémy třeba kvůli nedostatku vápníku. Nedostatečná výživa může také vést k oslabení imunity.

Myslím na to, co nesním

Podobně extrémní přístup ke stravování má i modelčina matka Veronika Žilková. „Vlastně celý den myslím na to, co nesníst,“ řekla v rozhovoru pro web Kalorické tabulky, což je taky přístup odborníky zrovna neschvalovaný.

Z jídla by neměl být strašák. Pochvalu by naopak dostala za svůj druhý tip: „Základem je myslet na to, co si nekoupím do lednice, protože když to tam nemám, tak to nesním.

Žilková přiznává, že podobně jako její dcera jí minimálně. Sice snídá, poměrně hodně – cereálie, marmeládu, pečivo, slaninu a vejce, ale oběd či večeře jsou pro ni sváteční záležitostí.

Během dne už si dává jen malinké svačiny. „Nezakazuji si rohlíky, ale sním jen půlku. Když náhodou obědvám, dám si jeden knedlík. Nepiji také žádné slazené džusy, sladké minerálky, tvrdý alkohol a ani nesladím kávu. Sladké si dopřeji jen ke snídani. Je to trochu mučení, ale výsledkem je postava, na kterou se diváci dvě hodiny během představení můžou dívat, uvedla herečka.

Před podobným hladověním varuje i výživová poradkyně Martina Weisserová. „Vsaďte na takový jídelníček, který vám dodá potřebné živiny, vitaminy a minerální látky, aby vaše tělo dlouhodobě nestrádalo. Můžete vyzkoušet proteinovou dietu, se kterou je hubnutí snadné a rychlé, nebo se snažte dodržovat alespoň základní principy stravování, doporučila.

Samozřejmě, kdo si chce váhu nejen udržet, ale i něco shodit, musí být v kalorickém deficitu. Ale neznamená to, že by neměl jíst skoro nic – zvláště pokud přidá cvičení, může být denní energetický příjem relativně vysoký.

Zdroj: vlasta.cz, bezhladoveni.cz, kaloricketabulky.cz, ketodiet.cz, youtube.com

Související články