5 potravin pro lepší usínání a kvalitní spánek. Zázrakem je kiwi i mandle

Petra Šmídová | 20. 1. 2023

To, že je spánek pro naše zdraví důležitý, asi víme. Doporučovaných 7-9 hodin pravidelného nerušeného nočního odpočinku ale už ne každý dodržuje. A to je škoda. Jen tak totiž můžeme posilovat náš imunitní systém, předcházet vzniku chronických onemocnění a udržovat se v kondici. Kvalitu spánku však můžeme ovlivnit i jídlem. Přinášíme přehled potravin, po nichž budete spát, jako když vás do vody hodí. Navíc si je s čistým svědomím můžete dopřát i v dietě, když vás před spaním začne honit mlsná.

Mandle

Máte problémy se spaním? Pak zkuste večer schroupat malou hrst mandlí. Tyto ořechy totiž obsahují melatonin, který reguluje vnitřní hodiny a signalizuje tělu, aby se připravilo na spánek. Kromě toho mandle obsahují hořčík, který zlepšuje kvalitu spánku, zejména pak u těch, kteří trpí nespavostí. A to tak, že snižuje hladinu stresového hormonu kortizolu, o kterém je známo, že přerušuje spánek.

Krůtí maso

Asi si ho nebudeme připravovat každý večer (to by bylo dost drahé, i by se nám to rychle přejedlo), ale jednou za čas – proč ne? Krůtí maso totiž obsahuje aminokyselinu tryptofan, která zvyšuje produkci melatoninu, čímž podporuje únavu a ospalost. Na základě studie pak obecně platí, že konzumace bílkovin před spaním je spojena s lepší kvalitou spánku i menší mírou probouzení během noci.

Jak usnout během 2 minut kdykoli a kdekoli. Jde o vojenskou spánkovou techniku
Cestování

Jak usnout během 2 minut kdykoli a kdekoli. Jde o vojenskou spánkovou techniku

Heřmánkový čaj

Pokud chcete zlepšit kvalitu svého spánku, za zkoušku určitě stojí také heřmánkový čaj. Studie zjistila, že ženy, které si ho dopřávaly pravidelně po dobu 2 týdnů, zaznamenaly zlepšenou kvalitu spánku ve srovnání s těmi, které ho nepily. Měly také méně příznaků deprese a špatných nálad, které jsou s nespavostí běžně spojovány.

Kiwi

Kiwi je nejen výživné a nízkokalorické, jeho konzumace může navíc prospět trávicímu traktu, snížit zánět a snížit hladinu cholesterolu. Tyto účinky jsou způsobeny vysokým množstvím vlákniny a karotenoidových antioxidantů. Oblíbené exotické ovoce je také jedním z nejlepších pomocníků při usínání. Zjistil to výzkum, v němž 24 dospělých každou noc hodinu před spaním konzumovalo dvě kiwi. Na konci pak účastníci usnuli o 42 % rychleji, než když před spaním nejedli nic. K tomu všemu se celková doba hlubokého spánku prodloužila o 13 % a schopnost spát celou noc bez probuzení povyrostla o 5 %.

Ryby

Odborníci doporučují před spaním slupnout i pár soust nějaké tučné rybky – makrela, losos, tuňák, sleď – klidně si dopřejte. Bylo totiž prokázáno, že kombinace omega-3 mastných kyselin a vitamínu D zvyšuje produkci serotoninu, což je hormon, který napomáhá usnout rychleji a ukolébává nás k hlubšímu a kvalitnějšímu odpočinku.

Zdroj: vlasta.cz Eat These Foods Before Bed for a Good Night's Sleep (healthline.com)

Fobie slavných: Princ Harry se bojí lidí, Dicaprio žvýkaček, Bloom prasátek!
Cestování

Fobie slavných: Princ Harry se bojí lidí, Dicaprio žvýkaček, Bloom prasátek!

StarDance se opět blíží! Osvěžte si všech 11 vítězů. Možná je znáte všechny
Cestování

StarDance se opět blíží! Osvěžte si všech 11 vítězů. Možná je znáte všechny

KVÍZ: Osobní strážce s Kevinem Costnerem a Whitney Houston. Otestujte se
Příběhy

KVÍZ: Osobní strážce s Kevinem Costnerem a Whitney Houston. Otestujte se

Jak začít cvičit a vydržet: Průvodce cvičením pro věčné začátečníky
Hubnutí

Jak začít cvičit a vydržet: Průvodce cvičením pro věčné začátečníky

Tagy jídlo Kiwi mandle spánek