Na startu

Puchýřky nepřetržitě svědí, vadí jim voda i další sluníčko. Velmi často se objevují v dekoltu, kterým se pak v letních šatech nepochlubíte několik týdnů. A klidně překvapí i někoho, kdo dosud se sluníčkem problém neměl. Preventivně začněte pobyt na slunci pod ochranou nejvyšších faktorů 30/50. Pamatujte na to, že než se ochrana plně rozvine, trvá to přibližně půl hodiny, takže se vyplatí namazat se ještě doma.

Protivnou, ale nutnou akci urychlují péče ve spreji. V horku navíc pokožku osvěží. Jejich nepřítelem je vítr a nedokonalé pokrytí. Protože většina vytváří neviditelný poprašek, takže chybí zpětná kontrola, stříkejte tělo do kříže – nejprve v pruzích shora dolů a pak vodorovně. Klidně můžete po aplikaci opalovací péči rozetřít. Oceníte sprej, který stříká i hlavou dolů.

Čtěte také

Zdraví prospěšné páchnoucí potraviny

Čtěte také

Smrádek pro zdraví a krásu. Kimchi a další čtyři potraviny, které prospívají

Obličeji u vody nejraději dopřávejte vysokou ochranu celé léto. Kromě spáleného nosu předcházíte i předčasnému stárnutí, například tvorbě pigmentových skvrn. Pokud už je na tváři máte, uvítáte specialistu, který má také tónovací efekt, ve kterém se nedokonalosti ztratí. Jestli kombinujete opalování se samoopalováním, myslete na to, že snědý nádech je jenom nátěr, který sluneční paprsky neodráží.

Vychytávky

Výbavu si můžete také trochu vymazlit a rozšířit. Letos myslíme nejen na sebe, ale také na přírodu. Některé chemické ochranné filtry jí dávají zabrat, možná jste si někdy všimli, že se při ponoření kolem vás rozšíří na hladině mastný flek. Značky, které se vydaly šetrnější cestou, se tím hrdě chlubí na obalech. Mezi méně škodlivé patří minerální neboli fyzické filtry, které respektují i citlivou pokožku a fungují hned poté, co je na ni nanesete. Fandíme také opalovákům ve snadno recyklovatelných obalech.

Čtěte také

Bolest hlavy

Čtěte také

Bolest hlavy? Mozek nemá rád samotu, na migrénu pomůže i jídlo nebo detox

Chránit před spálením, ale současně motivovat melanin, aby se hezky rovnoměrně projevil, umějí opalovací péče s přídavkem betakarotenu. Nesnažte se urychlit opalování nadměrným sluněním bez ochrany, vystresovaná pokožka si barvu dlouho neudrží. Stálé pokrytí dopřejte puse, a aby vám to u vody slušelo, klidně vyměňte obyčejný balzám za tónovaný. Má barvy tak akorát, aby pusa vynikla, ale když se rozmaže, nebude to nijak nápadné. Jemnější efekt vznikne, když nanesete balzám jen prstem, sytější, když natřete dvě vrstvy.

Co je slunci nejblíže? Vlasy. Sluníčko pramínky šisuje a vysušuje. Naimpregnujte vlasy olejovým sérem, které ohlídá jejich kondici. Navíc vytvoří šik mokrý vzhled. Na závěr asi nejužitečnější rada – od 11 do 15 hodin buďte doma nebo v plážovém baru.

ZDROJ: časopis Vlasta

Čtěte také

Řasenka nám někdy dokáže zničit líčení

Čtěte také

Triky s řasenkou. Jak ji nemít rozmazanou a co použít proti otisku na víčko

Čtěte také

Nespavost není nic příjemného

Čtěte také

Jak vyzrát na nespavost? Možná za to může polštář, tutovka je jídlo a byliny