Ovšem nezaměňujte vegetariánskou dietu s vegetariánstvím. Vegetariánství jako takové se netýká jenom jídla, ale celkového životního stylu a často pramení ze zvýšeného zájmu o vlastní zdraví. V některých končinách je dokonce považováno za součást kultury, jiní maso nejedí z lásky ke zvířatům. Není proto od věci trochu se vegetariány inspirovat při vymýšlení dietního plánu. Pokud na několik dní vypustíte veškeré maso z jídelníčku a omezíte také konzumaci vajec a mléčných výrobků, svému zdraví prospějete. Navíc za čtrnáct dní zhubnete dvě až tři kila bez toho, aniž byste museli rapidně snížit příjem kalorií.

Čtěte také

Ztratil se vám s padesátkou pas? Jak ho zase vrátit?

Čtěte také

Jak zhubnout v padesáti: Nevzdávejte to! Musíte na to ale jinak než doposud

Budete lehčí

Pro odpověď na otázku, proč jsou vegetariáni štíhlejší (tedy ti, kteří se nepřejídají sladkým), nemusíme chodit daleko. Stačí se zaměřit na skladbu jejich jídelníčku. Velké porce ovoce a zeleniny pomáhají pravidelnému vyprazdňování střev, nahrazení živočišných tuků rostlinnými vede ke snížení cholesterolu, krevního tlaku a omezuje riziko vzniku cukrovky. Jelikož většina vegetariánů odmítá všechny produkty živočišného původu, neukládají se jim v těle tuky. Podle posledních studií váží vegetariáni o tři až dvacet procent méně než ti, kteří jedí maso (především tučné a červené) pravidelně.

Čtěte také

Když břicho nejde shodit

Čtěte také

Břicho hned pod prsy. Proč se mi tam objevilo a jak se ho zbavit?

Pestrost a vyváženost

Abyste při držení bezmasé diety svému organismu více neuškodili, než prospěli, je důležité zaměřit se na skladbu jídelníčku. Fakt, že několik dní nebudete jíst maso, rozhodně neznamená, že ho nahradíte švestkovými knedlíky, koláči nebo těstovinami se smetanovými omáčkami. „Většina vegetariánů jí zdravě. Vědí totiž, že si musejí hlídat příjem kvalitních bílkovin, které ostatní lidé přijímají v mase a rybách, jinak by u nich mohlo dojít k rychlému úbytku svalové hmoty, lámavosti nehtů, vzniku otoků či snížení obranyschopnosti organismu. Maso tak nahrazují například zvýšenou konzumací luštěnin, ořechů, máku, vaječného bílku nebo sóji,“ vysvětluje poradkyně pro zdravou výživu Zdenka Číhalová.

Čtěte také

Dobrá nálada a cvičení zlepší vaši kondici i psychiku

Čtěte také

Ztracený pas: Lze ho po šedesátce ještě obnovit? A jak to dokážete?

Lepší zdraví

Za předpokladu, že váš dvoutýdenní dietní bezmasý jídelníček bude obsahovat všechny složky potravy včetně důležitých vitaminů, minerálů a aminokyselin, váš organismus zajásá. Nakopnete metabolismus, snížíte hladinu cholesterolu v krvi, upravíte krevní tlak a posílíte činnost jater i ledvin. „Krátkodobé vypuštění masa z jídelníčku je skvělým odrazovým můstkem pro zlepšení dosavadních stravovacích návyků. Uvědomíte si, že lze žít i bez svíčkové, hamburgerů a vepřové pečeně. Na druhou stranu ale není potřeba vzdát se masa úplně. Jezte ho klidně třikrát nebo čtyřikrát týdně, jen dávejte přednost drůbeži, rybám a králičímu masu, které obsahují méně tuků i kalorií,“ nabádá primářka Jana Čepová.

Čtěte také

Bojujete, ale je to marné

Čtěte také

Už skoro nejím, ale přesto nehubnu. Jak za tři dny opravdu rozhýbat metabolismus