5 potravin pro omlazení pleti. Místo botoxu si dejte brokolici nebo avokádo

Petra Šmídová | 4. 1. 2023

Chcete mít krásnou a zdravopu pleť bez pupínků a přílišných známek stárnutí? Pak pouhé krémy, i když vás stály hromadu peněz, nestačí. Abyste totiž navenek rozkvetli do krásy, je třeba o sebe začít pečovat i zevnitř. Přinášíme tipy na potraviny, které vám s tím pomohou.

Jsme to, co jíme. A to jak zevnitř, tak zvenku. Vhodná strava, bohatá na antioxidanty, totiž ovlivňuje nejen celkové zdraví, ale i zdraví našich vlasů, nehtů a kůže. Ta je každodenně namáhána vnějšími vlivy. Hlavními urychlovači vrásek a známek stárnutí je znečištěné ovzduší a sluneční paprsky. Spousta z nás si proto mladistvou pokožku snaží udržet nejrůznějšími krémy a k prevenci nebo snížení poškození pokožky podstupuje rozličná kosmetická ošetření. Je však důležité si uvědomit, že nic z toho nepadne na úrodnou půdu, pokud o svou krásu nezačneme pečovat od základů.

VIDEO: Jídelníček pro krásnou a zdravou pleť

Zdroj: Youtube

Přinášíme 5 potravin, bohatých na antioxidanty, které pomohou předcházet známkám stárnutí:

1. Avokádo

Avokádo je bohaté na esenciální mastné kyseliny, vitamíny skupiny A a C a antioxidanty, které pomáhají bojovat proti degeneraci buněk. Je tak skvělým pomocníkem pro udržení zdravé, krásné a vypnuté pokožky.

2. Brokolice

Věděli jste, že brokolice je jednou z nejnadupanějších antioxidačních potravin? Je bohatá na vitamíny skupiny C, obsahuje isothiokyanáty a sloučeniny síry s protirakovinnými vlastnostmi, díky čemuž pomáhá neutralizovat volné radikály a zpomaluje stárnutí buněk.

Tuto zeleninu se doporučuje konzumovat dvakrát týdně. Při její přípravě však musíme mít na paměti, že vařením se její prospěšné látky postupně vytrácejí. Vařit bychom ji proto měli co nejméně, aby si zachovala většinu svých pro tělo prospěšných vlastností.

3. Mrkev

Mrkev je bohatým zdrojem antioxidantů a beta-karotenu, které naše tělo přeměňuje na vitamín A. Ten je nezbytný pro zdraví pokožky, očí, sliznic a imunitního systému. Na rozdíl od brokolice mrkev své živiny tepelnou úpravou neztrácí, a tak ji můžeme konzumovat dle chuti syrovou, vařenou i dušenou.

Jak usnout během 2 minut kdykoli a kdekoli. Jde o vojenskou spánkovou techniku
Cestování

Jak usnout během 2 minut kdykoli a kdekoli. Jde o vojenskou spánkovou techniku

4. Rajče

Není tajemstvím, že rajčata na jakýkoli způsob jsou dokonalým spojencem pro zdraví a krásu. Tyto červené plody totiž obsahují látku lykopen, tedy červené rostlinné barvivo s antioxidačním účinkem, díky kterému jsou také osvědčeným preventivním prostředkem proti rakovině kůže.

5. Modrá ryba

Modrá neboli studenovodní ryba, jako je například losos, tuňák nebo sleď, je jednou z potravin nejbohatších na Omega 3 mastné kyseliny. Jedná se o typ polynenasyceného tuku, který pomáhá snižovat špatný cholesterol a má protizánětlivé účinky. Konzumace těchto ryb je tak nezbytná pro prevenci oxidačního a buněčného poškození a kardiovaskulárních problémů.

Zdroj: vlasta.cz womanmagazine.com

Sny o výhře v loterii můžou značit vizi budoucnosti
Cestování

Sny o výhře v loterii můžou značit vizi budoucnosti

4 tipy, jak se začít těšit na budoucnost: Změňte úhel pohledu a plánujte
Cestování

4 tipy, jak se začít těšit na budoucnost: Změňte úhel pohledu a plánujte

Motivační songy, které nakopnou. Zažeňte smutek a začněte nový rok zvesela
Cestování

Motivační songy, které nakopnou. Zažeňte smutek a začněte nový rok zvesela

Tagy brokolice jídlo stárnutí