Špatná strava, nedostatečný pitný režim, kouření, alkohol, sedavé zaměstnání a málo pohybu. To vše má vliv na hromadění toxinů, které se na těle projeví v podobě takzvané pomerančové kůže. Za jejím vznikem ovšem částečně stojí také dědičné předpoklady. A dopad mají i hormonální změny, nadváha, věk anebo výkyvy váhy a stravy. Proto chcete-li ďolíčkům předejít, měl by váš životní styl být konstantní a dlouhodobý.

Čtěte také

hrad Kokořín

Čtěte také

Objevte krásu Máchova kraje. Přinášíme 7 skvělých výletů po středních Čechách

Přestože máme někdy pocit, že se s celulitidou nedá vůbec nic dělat, opak je pravdou. Knockoutovat nevzhlednou pomerančovou kůži jde. Stačí, když pochopíme, jak a proč vzniká. Boj s celulitidou by však nikdy neměl začínat a končit používáním krému. Žádné mazání samo o sobě nefunguje. Změna musí nastat v životním stylu. Jak na to?

Zařaďte pohyb

„Začnete se hýbat, dbejte na stravu a pitný režim. Zařaďte do svého života co nejvíce přirozeného pohybu. Každý krok se počítá. Hlavně pokud máte sedavé zaměstnání. Protahujte se, choďte více pěšky, vyměňte výtah za chůzi po schodech. Uvidíte, jaký i tohle bude mít vliv na vaši postavu,“ radí fitness trenérka Marcela Blechtová.

Několikrát do týdne bychom ale měli zařadit i trochu intenzivnější aktivitu. „Choďte plavat, dopřejte si strečink či jógu. Ideální je také lehký běh v přírodě, jízda na kole nebo in-line brusle. Aerobní aktivity pak můžete střídat se silovým tréninkem v posilovně, který dokonale zpevní postavu. A zkusit můžete také intervalový nebo kruhový trénink,“ nabízí alternativy trenérka, která dle svých slov do vínku dar krásné postavy nedostala. Ze zkušenosti ale ví, že správně nastaveným tréninkem a životosprávou se dá dosáhnout překvapivých výsledků. „I kdyby se vám podařilo pro začátek zaběhnout jen dvakrát týdně 2–3 kilometry, výsledky uvidíte,“ motivuje fitness instruktoka.

Extra tip trenérky:

Nevíte, kde najít ve svém programu čas na pohyb a sport? Stačí si přivstat o 10–20 minut dřív! I takto zdánlivě krátký čas může pomoct. Navíc budete mít prostor na cvičení každý den. O víkendu pak zařaďte delší aktivitu, kterou máte rádi.

Čtěte také

Lékárnička na cesty

Čtěte také

Lékárnička na dovolenou. Víte, co má obsahovat? Zkontrolujte obsah a doplňte ji

Upravte stravu

Ani bez dostatečného množství čisté vody či neslazených čajů to nepůjde. Doporučuje se 2,5–3 litry. Snažte se vyhýbat slazeným a syceným nápojům, které nadýmají. Co se týče stravování, ideální jsou tři až pět menších jídel denně – samozřejmě podle toho, co vašemu tělu nejvíce vyhovuje. Jídla se snažte jíst lehká, vyvarujte se těžkých smažených pokrmů a cukru. Zařaďte dostatek zeleniny, která obsahuje vlákninu, a tudíž zasytí.

Zkuste masáže a otužování

Lymfatické masáže jsou velmi příjemnou záležitostí, navíc zvyšují průtok krve, podporují oběh lymfy a zmenšují případný otok. To pak teoreticky přispívá k boji s celulitidou. Zkusit však můžete i koupele v ledové vodě či sprchování problematických partií střídavě studenou a teplou vodou. Důvod? Změnou teplot v těle dochází k rychlému stažení a roztažení cév, což opět vede k rychlejšímu průtoku krve.  

Rada na závěr!

Ačkoli je pomerančová kůže na stehnech a pozadí nejspíš nepříjemná, a v plavkové sezóně tím spíš, rozhodně není důvodem, abyste se kvůli ní trápili. Stále se totiž jedná o zcela přirozenou věc, která zdobí těla většiny žen a některých mužů. Pokud však s celulitidou bojujete, a přesto se vás i přes všechny vaše snahy drží, nezbývá než se s ní smířit. Užijte si léto a zapomeňte na malichernosti!

Zdroj: Vlasta.cz , redaktorka je odbornicí na výživu a fitness trenérka

Čtěte také

Rovinatý terén cyklostezek ocení malí i velcí

Čtěte také

Aktivní dovolená za humny? Vyrazte k německým Lužickým jezerům