1. Lesní plody

Díky vysokému obsahu vitaminu C zastaví borůvky, maliny a ostružiny útok virů. Nejlepší jsou plně dozrálé, jinak ztrácejí zdraví prospěšné látky.

2. Sos z homeopatické lékárničky

Škrábe vás podezřele v krku? Pak bude nejlepší začít se hned chránit. Nejčastěji se jako prevence, když kolem začnou řádit viry, nebo když už se objevují první náznaky, doporučuje Oscillococcinum, Echinacea angustifolia a Ferrum phosphoricum. Zpočátku se podává vyšší dávka.

3. Uvolňující/ posilující spánek

Ani krátké noci by nás neměly svádět k tomu, abychom šidili spánek. Průměrně bychom měli naspat 6 až 8 hodin. V noci tělo regeneruje a připravuje imunitní systém na další den. Pokud je vám noc moc světlá, pořiďte si zatemňovací závěsy a masku na oči.

Čtěte také

Nepodceňujte nikdy svůj zdravotní stav

Čtěte také

Volejte záchranku, když zpozorujete 7 těchto příznaků

4. Slunce ano, ale…

Slunce nám bezpochyby dělá dobře, díky němu se nám tvoří vitamin D, tolik důležitý pro obranyschopnost organismu. Navíc nám sluneční svit zvedá náladu, která rovněž imunitě prospívá. Pokud to ale se sluněním přeženeme, náš imunitní systém tím naopak přetížíme. Jednoduché pravidlo zní - po 15 minutách na prudkém slunci pěkně do stínu.

5. Hodně vody (s citronem)

V horku klidně vypijte dva litry tekutin – například vody s citronem. Uhasí žízeň a zároveň zachová sliznice nosu a úst vlhké. Pokud totiž vysychají, rychleji se v nich uhnízdí viry.

6. Důkladné mytí rukou

V létě to není jiné než v zimě: viry způsobující chřipku a rýmu najdete na klikách, plochách, madlech. Tady pomůže jen pořádné mytí rukou, a když ani to nejde, pak dezinfekce nebo vlhké ubrousky. Pozor, dodržujte správný postup – vždy nejprve otírejte ústa a obličej, pak teprve ruce.

Čtěte také

Hrozinky nejsou vždy zdravé

Čtěte také

Pozor na hrozinky! Vysoký a nízký krevní tlak: Jakým potravinám se vyvarovat?

7. Pozor na klimatizaci

Teplotní šoky oslabují imunitní systém. Jistěže je chládek v autě nebo kanceláři příjemný, ale jakmile vás studí nos, měli byste se obléct, ztlumit klimatizaci nebo si uvařit teplý čaj. Zvlášť na cestách do jižních zemí nevycházejte bez šály – bude se vám hodit přes ramena v autobuse i v restauraci.

ZDROJ: časopis Vlasta, netdoktor.de, minimed.at

Čtěte také

Stres může odstartovat nemoc

Čtěte také

Stres, artritida nebo vyhoření: Proti zátěži v organismu můžete bojovat přírodou

Čtěte také

Potraviny pro zdravý mozek

Čtěte také

Jezte chytře! 8 potravin pro zdravý mozek, paměť i jako prevence Alzheimera

Čtěte také

Daniela Kolářová

Čtěte také

Retro z Vlasty – Daniela Kolářová: Doma je „šéf“ žena, to znají všechny maminky