Pro to, abyste se ze srdce zasmála, kdykoli si zamanete, můžete navštívit lekce jógy smíchu. Tam vás to naučí. Úplně však postačí, když si pustíte komedii, která vás zaručeně rozesměje. Pokud žádnou v rukávu nemáte, zde je několik tipů. Vtipnou podívanou pro mě byl film s příhodným názvem Zkus mě rozesmát v hlavní roli s Jennifer Aniston a Adamem Sandlerem, dále mě pak vždy pobaví Méďa s Milou Kunis a Markem Wahlbergem nebo Lepší pozdě nežli později s Jackem Nicholsonem a Diane Keaton. Z českých nedám dopustit na Účastníky zájezdu a komedie s Ivou Janžurovou.

Čtěte také

Snažte se na naučit nové tehchnologie, jinak budete v izolaci

Čtěte také

Nerozumíte svým vnoučatům? Tak si ten messenger a WhatsApp taky pořiďte

Jděte mezi lidi

Pokud na vás vlezl smutek, nejhorší, co můžete udělat, je, že budete sama a dál se ve svém žalu utápět. Jestli nemáte nejlepší kamarádku, které můžete kdykoli zavolat a která si na vás udělá čas, ať se děje cokoli, nezavírejte se doma mezi čtyři stěny, ale jděte ven. I když se vám to může zdát hloupé nebo neúčinné, oblečte se, upravte se a vyrazte mezi lidi. Jděte se podívat do obchodů, zajděte si ke kadeřnici či na manikúru nebo se jen tak posaďte v kavárně a dejte si dobrou kávu se zákuskem. Přijdete na jiné myšlenky a svět už zdaleka nebude vypadat tak černě.

Svěřte se deníku

Vsadím se, že zamlada jste se se svými pocity (radostmi i starostmi) svěřovala deníčku. Do detailů jste popisovala, co se ve vašem nitru odehrává, co vás ten den udělalo šťastnou, jak se na vás kluk, do kterého jste byla zamilovaná, usmál. A ve chvíli, kdy vám bylo „ouvej“, jste si tyhle radostné okamžiky připomínala, díky čemuž vzaly chmury rychle do zaječích. Pokud nyní žádné šťastné zápisky po ruce nemáte, nevadí. Klidně popište svůj smutek a trápení. Tím, že tyto pocity nebudete držet v sobě, ale zbavíte se jich alespoň psaním, se vám uleví a budete se cítit lépe.

Čtěte také

Hledejte štěstí v sobě, ne ve svém okolí

Čtěte také

Existuje vzorec štěstí? Ivo Toman ho spočítal. Poradí, jak hledat radost a klid

Poslouchejte muziku

Hudba ovlivňuje srdeční frekvenci, zmírňuje svalové napětí, reguluje stresové hormony, uvolňuje bolest, prohlubuje emoce. Nevěříte? Stačí si jen vzpomenout na filmy – milostné zápletky prokládá romantická hudba, dramatické scény podbarvuje burácení symfonického orchestru, napětí v hororech umocní ostré tóny. V tu chvíli máme oči přilepené k plátnu (nebo obrazovce), srdce tluče ostošest, krev tuhne v žilách. Hudba dokáže emoce pořádně rozhýbat. A to platí i v případě, že je nám smutno, mizerně a chce se nám plakat. V tu chvíli si buď můžete pustit srdceryvné songy, u kterých se pořádně vypláčete, nebo naopak rychlé veselé písničky, které vám dodají sílu a optimismus.

Dejte si čokoládu

To, že konzumace kvalitní čokolády snižuje pocity stresu a nervové zátěže a naopak vyvolává pocity štěstí a pohody, věděli už staří Mayové a Aztékové. Švýcarští vědci jejich domněnky potvrzují. Pojídání 40 gramů kvalitní čokolády s vysokým obsahem kakaa denně skutečně snižuje hladinu stresových hormonů kortizonu a katecholaminu a uvolňuje serotonin a dopamin. Tyto hormony hrají v organismu důležitou roli, neboť se v nervovém systému podílejí na vzniku pozitivních nálad. Pokud je vám tedy teskno, sáhněte po tabulce čokolády. Ale pozor, nechcete-li se druhý den při vážení vztekat, dopřejte si pouze dva nebo tři kousky. A pokud celou, tak hořkou.

Čtěte také

Vidíte v zrcadle sebe nebo svojí babičku?

Čtěte také

Lidé po čtyřicítce se cítí o dvacet procent mladší, než je jejich skutečný věk