Ketonová dieta nabývá na popularitě z dobrého důvodu. Zábavná, chutná a pestrá forma stravování, která vám pomůže nastartovat nový životní styl. Svědčí o tom celá řada dostupných recenzí na ketodietu.

Keto dieta je nízkokalorická strava, která je bohatá na tuky a má pro lidské tělo mnoho zdravotních výhod. Vaše tělo se stane efektivnějším při spalování tuků na energii a tato dieta také napomáhá ke snižování hladiny cukru a inzulinu v krvi.

Jídelníček pro ketodietu
Co jíst a co nejíst je jedna z nejčastějších otázek u ketodiety. Nemusíte se bát, že omezení cukrů znamená limitovaný jídelníček. Podívejte se na některé z potravin, které si můžete na keto dietě dopřát. Začněte s nutričně vyváženými jídly a proteinovými nápoji, které můžete doplňovat svačinami dle vlastního uvážení.

Ryby a mořské plody
Je doporučeno konzumovat mořské plody a ryby s nízkým obsahem cukrů a vysokým obsahem tuků jako jsou mušle, chobotnice, ústřice, sépie, losos, tuňák a makrela. Jsou také skvělým zdrojem vitamínů, minerálů a omega-3 mastných kyselin.

Zelenina s nízkým obsahem cukrů
Mezi tyto druhy zeleniny patří brokolice, květák, cuketa, špenát nebo kapusta. Zelenina patří mezi důležitou součást ketodiety kvůli vysokému obsahu živin pro zdravé fungování organismu.

Sýr
Doporučujeme konzumovat typy sýrů s vysokým obsahem tuků. Sýry jsou výborným zdrojem vápníku, bílkovin a mastných kyselin s nízkých obsahem cukrů.

Avokádo
Avokádo by rozhodně nemělo být opomínáno v ketogenní dietě. Je skvělým zdrojem vlákniny a zdravých tuků. Je také bohaté na draslík, jehož příjem je při přechodu na ketodietu velmi důležitý.                                                                                                         

Maso a Drůbež
Čerstvé maso a drůbež je základem ketogenní stravy. Mají vysoký obsah bílkovin, které jsou důležité při tvorbě a udržení svalové hmoty. Je doporučováno vybírat si maso z volně pasoucího se chovu.

Vejce
Pravidelná konzumace vyvolává pocit sytosti, reguluje hladinu cukru v krvi a chrání zdraví srdce.

Vaječná omeleta se slaninou. Vaječná omeleta se slaninou. Zdroj: KetoDiet CZ s.r.o.  

Oříšky, semínka a oříšková másla
Častá konzumace je spojována se sníženým rizikem srdečních chorob a depresí. Jsou také výborným zdrojem vlákniny s minimem sacharidů.

Bobule
Většina druhů ovoce není v ketodietě povolena kvůli vysokému obsahu cukrů. Výjimku tvoří kategorie bobulí jako jsou borůvky, maliny, ostružiny a jahody. Jsou vysoké na obsah vlákniny a antioxidantů s protizánětlivými účinky.

Pokud si nejste jistí, jak správně na ketodietu, můžete se obrátit na výživové specialisty KetoDiet.