Tak šel čas s Dagmar Patrasovou. Z princezny Koloběžky bojovnice o manžela
Kdo by neznal Dádu? Herečka s pronikavým pohledem a laskavým úsměvem, který v dobách její největší popularity milovaly tisíce dětí, je stálicí českého showbyznysu. A přestože o ní média v posledních letech nepíší zrovna valně, úspěchů jako ona nedosáhl zdaleka každý. Pojďme si o Dagmar Patrasové připomenout obdivuhodná fakta, která by rozhodně neměla být zapomenuta a přebita skandály.
K umělecké profesi měla Dagmar nakročeno od malička. Jejím otcem byl profesor Karel Patras, sólový harfenista České filharmonie a docent AMU, maminka Věra Patrasová pak zpěvačkou filharmonického sboru. Logicky byla vedena především k lásce k hudbě. Malá Dáda tak zpívala v dětském pěveckém sboru, hrála na klavír, svoji všestrannost ovšem rozvíjela i ve výtvarném a dramatickém kroužku a sportovní gymnastice. Její další kroky proto nemohly vést nikam jinam, než na pražskou konzervatoř, která její aktivity logicky završovala.
Po studiu byla přijata do stálého angažmá divadla Semafor a stala se členkou skupiny Jiřího Suchého. Podílela se tak na nespočtu slavných divadelních představení, jako například Kytice nebo Kdyby tisíc klarinetů. Filmový debut si odbyla v pouhých sedmnácti letech, kdy se v roli studentky objevila v hudební komedii Třicet panen a Pythagoras. Osudnou se jí však stala až role Marty Vaňkové v kriminálce Smrt stopařek v roce 1979, kde si zahrála společně s Janou Nagyovou. Režisér Václav Vorlíček si zde obě dámy vyhlédl pro pohádkový seriál Arabela. Dagmar Patrasová byla obsazena do role zlé princezny Xenie, díky níž – přestože se jednalo o vedlejší zápornou roli – se zapsala do pamětí diváků i samotných režisérů.
Díky tomu šla v osmdesátých letech z role do role. Nezapomenutelnou se stala kultovním seriálem Návštěvníci nebo pohádkami Koloběžka první a O princezně, která ráčkovala a zopakovala si i roli Xenie v navazujícím díle pohádkového seriálu tentokrát s názvem Arabela se vrací. Pamatovat si ji ale můžeme i ze snímku Pan Tau či Vrchní, prchni!
Devadesátky pak zasvětila dětským písničkám a pořadům. Kdo by neznal žížalu Jůlii nebo Strašidýlko Emílek? Na popud svého budoucího manžela Felixe Slováčka, s nímž se seznámila v pořadu Sejdeme se výsluní, tak postupně natočila dvacet desek pro nejmenší, na nichž spolupracovala se svým bývalým spolužákem z konzervatoře Michaelem Kocábem a s Lou Fanánkem Hagenem. Dětská srdce si získala i jako moderátorka Studia Kamarád, OK3, Baby Studia, Kuřátek, Kouzelné školky a Pohádkové neděle. Svůj nevídaný úspěch podpořila také vlastním časopisem nazvaným Dáda.
V posledních letech se však Dagmar Patrasová spíše než na filmovou a hudební kariéru soustředila na líté boje o manžela. Toho jí na pár let přebrala o několik dekád mladší výtvarnice Lucie Gelemová. Dáda se však nevzdala a manžela si, nejspíš i kvůli dětem, synovi Felixovi a dceři Aničce, vydobyla zpět. Během nešťastného období se ale údajně často podívala na dno sklenky, což mnohdy nedopadlo dobře. A přestože jí to dnes na společenských akcích vždy velmi sluší, problémy s pitím zřejmě přetrvávají i nadále, což ostatně tisku několikrát potvrdil i rozladěný manžel... Zkrátka a dobře - ať je to tak, nebo tak, jedno je jisté, stálicí českého showbyznysu herečka byla a zůstává dál.