Když se člověk začte do toho, jak by měla dieta podle Mačingové fungovat, nejspíše se trochu zarazí – Slovenka, která kolem vlastní diety rozjela celý byznys, slibuje, že pokud se člověk drží jejího jídelníčku, zbaví se tuku uloženého na břiše a na stehnech či hýždích. Proto by měl člověk jíst některé dny jen bílkoviny a jiné zase jen sacharidy, součástí hubnutí má dokonce být měsíční detox, přičemž člověk má hubnout, aniž by musel cvičit.

Čtěte také

Kvalitní mléčné výrobky při hubnutí pomáhají

Čtěte také

Jogurt, skyr a kuřecí šunka. Proč se bez nich při dietě neobejdete

Vše se točí kolem bílkovin

Jenže takhle zdravá dieta vypadat nemá – podle Pavla Suchánka, odborníka na výživu ze společnosti FitBee, dokonce hrozí, že přesně kvůli tomuto způsobu hubnutí člověk paradoxně přijde o svaly, které by přitom při správném přístupu měl nabírat – už proto, že i v klidovém režimu spálí více energie než tukových zásob. Podle něj během hubnutí s Mačingovou sice váha klesá, ale tuky zase tak nemizí. Mizí právě zmíněné svaly, o to více, že se člověk vlastně nemusí hýbat.

Přitom nejnovější odborná doporučení zní přesně naopak: člověk by měl přijímat dostatečné množství bílkovin, kterých je u Mačingové málo, a k tomu se dostatečně hýbat, protože pohyb pomáhá při budování svalů. Jíst samotné bílkoviny bez cvičení nedává příliš valný smysl a naopak cvičení a pohyb obecně bez toho, aby člověk konzumoval proteiny, taky nebude mít tak velký efekt.

Mimochodem, autorka populární diety Antónia Mačingová není vzděláním odbornice na výživu, vystudovala vzdělávání dospělých a tomu se také věnuje.

Čtěte také

Drastické diety nepomáhají. Ale to už přece víte!

Čtěte také

Kolik kilo se dá doopravdy shodit za týden? Záleží, zda chcete zázrak či realitu

Naučte se nad jídlem přemýšlet

A naopak, čím by se přece jen dalo u Mačingové inspirovat? Rozhodně tím, že člověk se naučí přemýšlet nad tím, kolik a čeho sní – protože to je základ úspěšného hubnutí. Nemusíte se vůbec držet její diety, ostatně odborníci to ani nedoporučují, ale vyplatí se si podobně jako ona předem naplánovat, co kdy během dne, nebo dokonce několika dní budete jíst.

Je to totiž nejlepší způsob, jak si zajistit vyrovnaný jídelníček, i díky tomu, že si předem nakoupíte potřebné suroviny a z nich si jídlo připravíte. Nebo si naplánujete, co si během dne dáte k svačině v zaměstnání, a pak si to půjdete koupit takzvaně na jistotu. Funguje to jako prevence přejídání i toho, že si pak v návalu hladu nebo kvůli nedostatku času koupíte něco, čím svému hubnutí podtrhnete nohy.

Čtěte také

Břicho. Místo, které se v určitém věku shazuje opravdu těžko

Čtěte také

Nemůžete se po čtyřicítce zbavit břicha? Co pomůže a co nikoliv