Rotoped

Před každým tréninkem je dobré se zahřát, a proto je právě rotoped ideálním pomocníkem. Střídat lze intervalově například jízdu v sedle a ze sedla. Při delším kardio tréninku můžete jednoduše pálit kalorie z pohodlí domova, a přitom koukat na svůj oblíbený seriál či poslouchat podcast. Jízda na rotopedu je navíc bezpečná a absolutně šetrná k vašim kolenům. Pokud se tedy necítíte na venkovní aktivity, tento trenažér by vám doma neměl chybět. Vyrábí se i skládací stroje, které nezaberou tolik místa.

Čtěte také

Přílohy v dietě nejsou zlo

Čtěte také

Přílohy ano, nebo ne? Opravdu jsou zlo? Kolik a čeho jíst, když chcete zhubnout

Švihadlo

Švihadlo je jednoduchou, přesto velmi efektivní pomůckou, které není třeba se obávat. Díky nespočtu variací přeskoků je ideální na předtréninkovou zahřívačku. Liší se primárně v použitém materiálu a délce. Mimo klasických švihadel existují i speciální modely na crossfit nebo chytrá švihadla, která dokážou zaznamenat počet skoků anebo spálené kalorie. Výhodou je, že stojí pár korun a dá se krásně využít i pro případný venkovní trénink.

Čtěte také

Psychická odolnost

Čtěte také

Posilte svou psychickou odolnost! Psycholožka radí, jak na to

Činky

Pro zpevnění jednotlivých svalových skupin paží krásně poslouží lehké vinylové činky. Vybrat si člověk může hned z několika barev, čímž si především u žen získávají kladné body. Však s růžovými činkami se cvičí o poznání lépe než s obyčejnými černými, no ne? Není přitom vůbec potřeba bát se nárůstu svalové hmoty. Malé váhy slouží pro vyrýsování linií.

Hrazda

Absolutním základem pro posilování s váhou vlastního těla je hrazda. I navzdory její jednoduchosti na ní lze odcvičit hned několik druhů shybů a přítahů, které cílí na svalové skupiny jako záda, biceps a břicho. Budujete si také lepší úchop a posilujete střed těla. Pokud zatím přítah neuděláte, nevěste hlavu, existuje odporová guma, která vám vaše snažení ulehčí. Hrazdu můžete pořídit buď dveřní, nástěnnou, stropní či volně stojící.

Čtěte také

Tajemství zvířecích jazýčků

Čtěte také

Zvířecí jazýčky: Proč ho mají kočky drsný, psi modrý a jak ovlivňují štěkot?

Odporová guma

Univerzální pomůcka, kterou budete milovat. Její využití je velmi pestré. Kromě posilování se dá použít také k efektivnímu protahování a zahřátí, anebo vás pomůže nadlehčit při shybech na hrazdě, díky čemuž pak zvládnete více opakování. Odporové gumy se liší délkou, šířkou a odporem. Vybrat si tak můžete gumu přesně podle toho, k čemu ji budete nejčastěji používat.

Čtěte také

Skrytý cukr

Čtěte také

Pozor na skrytý cukr v potravinách. Kromě obezity rozjíždí i vážná onemocnění

TRX

Zkratka TRX, neboli závěsný systém, znamená cvičení s odporem celého těla. Skládá se ze dvou nastavitelných popruhů, na jejichž koncích jsou úchopy pro ruce či nohy. Náročnost cvičení se určuje nastavením těla. Platí zásada, že čím větší sklon v závěsu, tím je provedení cviku obtížnější a naopak. Na TRX je možné procvičit svaly komplet celého těla, a to jak dynamicky, tak silově. Navíc pomůže vybudovat stabilní a pevný „core“. Upevnit ho můžete buď do dveří anebo pověsit na hrazdu.

Podložka

Bez té se doma nejspíš neobejdete. Je potřeba při protahování, posilování břicha, hýždí, zkrátka při jakémkoliv kontaktu se zemí. Zajišťuje komfort a zamezuje bolesti beder, která se ze cvičení na podlaze může dostavit. Podložky se vyrábějí v různých rozměrech a barvách, ze kterých si vybere skutečně každý. Doporučujeme zainvestovat do kvalitnějších a dražších podložek s protiskluzovou úpravou, která zamezí pohybu a rolování.

Čtěte také

Posilování

Čtěte také

Cvičit 30 minut denně a hubnout? Rady, jak vytěžit z krátkého tréninku maximum

Posilovací kolečko

Fitness pomůcka zvaná také AB roller, která slouží k posílení paží, ramen, prsou a především pak břišního svalstva, díky čemuž dochází k celkovému zpevnění středu těla. Klekněte si na zem, uchopte kolečko oběma rukama a provádějte lineární pohyb po zemi od kolenou až do natažených rukou a zpět. Doporučujeme se poohlédnout po rolleru s dvěma kolesy umístěnými několik centimetrů od sebe. Cvičení pak bude méně obtížné.

Čtěte také

Hormonální rovnováha

Čtěte také

Stres, únava a špatná nálada? 4 způsoby, jak docílit hormonální rovnováhy

Foam roller

Tahle věcička by vám doma neměla chybět za žádných okolností. Foam roller, neboli masážní válec, totiž slouží jako pomůcka pro masáž měkkých tkání, čímž napomáhá rychlejší regeneraci. Díky válci můžete pracovat také na své flexibilitě, mobilitě a stabilizaci těla. Dokáže pomoci i navýšit rozsah pohybu, díky čemuž může dojít k citelnému zlepšení sportovních výkonů. Foam rolling navíc zvyšuje průtok krve a kyslíku a vliv má také na elasticitu kůže. Může být drobně nápomocný i v boji proti celulitidě.

Gymnastický míč

Gymnastické míče nejsou pouze cvičební pomůckou, mohou sloužit také k rehabilitaci, relaxaci či k alternativnímu sezení se správným držením těla. V tréninku ho lze zařadit na protahování, zahřátí nebo třeba k mobilizačnímu a rehabilitačnímu cvičení. Díky míči lze předejít mnoha zdravotním komplikacím. Při výběru je dobré se zaměřit na velikost, povrch a nosnost.

Čtěte také

Zbavte se chloupků

Čtěte také

Nebaví vás holení žiletkou? Poradíme, jak se zbavit chloupků jednou provždy

Bosu

Bosu a další balanční podložky jsou všestranní pomocníci, kteří posilují hluboké svaly, pomáhají odstraňovat bolesti zad, stres a působí i jako prevence zranění páteře, kotníků a kolen. Balanční cvičení je navíc zábavné a účinné už při pouhém udržování rovnováhy. Dají se na něm ale provádět i běžné cviky jako kliky, dřepy nebo zkracovačky. Právě cviky na břicho jsou na bosu velmi účinné a dokážou pěkně potrápit.

Zdroj: autorka je instruktorka fitness, vlasta.cz

Čtěte také

Dovolená na greenu

Čtěte také

Podzimní dovolená na greenu: Exotické i horské tipy, kam vyrazit za golfem

Čtěte také

Shopping

Čtěte také

Levné vs značkové? Styl rozhodně není o tom, jak naditou máte peněženku…

Čtěte také

Jak udržet dítě v čistotě

Čtěte také

Nebuďte otrokem úklidu. Jak udržet dítě v čistotě a zároveň budovat imunitu?