1. Abyste zhubli, musíte úplně vynechat tuk

Jasně, zní to logicky, protože tuk v sobě má víc energie na jeden gram než sacharidy a bílkoviny. Jenže ve skutečnosti když máte vyvážené jídlo, může vám přiměřený příjem tuků naopak v hubnutí pomoci. Jsou nezbytné pro zdravé fungování vašeho organismu. Navíc se některé nezbytné vitamíny rozpouštějí jen v tucích, bez nich vašim tělem jen prosviští. Má ale smysl zaměřit se na zdravé, nenasycené tuky a nepřehánět to s nimi.

2. Když budete jíst večer, nebo dokonce v noci, nezhubnete

Ano, doporučuje se to, a ano, pokud někdo takzvaně jí od rána do večera a něco si dá i v noci, nejspíše bude mít problémy s nadváhou a později i s obezitou. Ale jsou lidé s jiným metabolismem, kteří nejedí v první půlce dne a ve druhé to doženou, aniž by jim to nějak vadilo a ztloustli kvůli tomu. Pro někoho jiného může být zase náročné, aby si něco dal v šest večer a pak už nic, protože potom hlady nebude moci ani usnout – to určitě není dobré. „Rozhodně je lepší dát si normálně večer zdravé a vyvážené jídlo než před spaním vyjídat ledničku, protože jen stoupá riziko, že si dáte něco nezdravého,“ říká dietoložka Karolína Hlavatá.

3. Snídat je pro hubnutí nezbytné

Ranní jídlo vás dokáže zasytit na dopoledne tak, abyste nezajídali hlad a abyste v poledne měli hlad jen tak akorát na zdravé a spíše lehčí jídlo. Ale rozhodně neplatí, že to zabírá na každého, navíc velmi záleží na tom, co posnídáte – pokud například kus bábovky a sladký čaj, tak budete mít hlad už v devět ráno. Takže pokud nesnídáte a vyhovuje vám to ani to nevede k tomu, že máte nutkání sníst k obědu hrocha, neměňte to. 

Čtěte také

Polívka rovná se dostatek vlákniny, a to vaše tělo potřebuje

Čtěte také

Jezte v zimě polévky, budete hubenější. Nejlepší jsou luštěninové a zeleninové

4. Nakonec je jedno, co člověk jí, ale kolik to má kilojoulů

Ne tak docela, protože když si sice udržíte nízký energetický příjem, ale budete jíst nevhodné věci, nebude vaše tělo reagovat na snahy o zhubnutí podle vašich představ. Například začnete přicházet o svalovou hmotu, takže se váš metabolismus zpomalí. Mohou vám také chybět živiny, budete unavenější a náchylnější k infekcím. 

5. Cukry jsou vždycky špatně

Sacharidy jsou stejně jako tuky důležitou součástí zdravé výživy. Slouží de facto jako hlavní zdroj energie pro naše tělo, navíc mají vliv na správné fungování trávicího traktu. Ale je dobré vědět, že existují různé typy sacharidů: jednoduché a složité. Jednoduché bývají v průmyslově zpracovaných potravinách a vedou ke vzestupu hladiny krevního cukru a přibývání na váze. Komplexní sacharidy najdete v potravinách, jako je celozrnný chléb, fazole a luštěniny, oves a zelenina. 

Zdroj:

https://www.prevention.com/weight-loss/g29873479/weight-loss-myths/

Čtěte také

Kuřecí maso ano, ale nepřidávejte k němu třeba slaninu! A méně kalorické je to bez kůže

Čtěte také

Jídla, která jíme jako dietní, ale přibíráme po nich. Dejte si pozor na množství