Asi takhle, pár kilo navíc je docela v pořádku. Ostatně, je nerealistické chtít mít v padesáti postavu jako ve dvaceti, snad s výjimkou lidí, kterým to bylo dáno geneticky. Ale nechat si ukládat tuk kolem pasu a do břicha dobré není, protože nejde jen o problém estetický – vnitřní útrobní neboli viscerální tuk mimo jiné zvyšuje riziko cukrovky, srdečních chorob, mrtvice, některých druhů rakoviny, a dokonce i Alzheimerovy choroby. O důvod víc se ho zbavit. Tohle jsou chyby, kterých byste se příště měli vyvarovat. 

Čtěte také

Když břicho nejde shodit

Čtěte také

Břicho hned pod prsy. Proč se mi tam objevilo a jak se ho zbavit?

1. Nevhodné jídlo

Nejde jen o kalorie, některá jídla přispívají k ukládání tuků více než jiná, a to kvůli svému složení. Patří sem třeba smažené pokrmy, průmyslově zpracovaná jídla nebo tučné trvanlivé sladkosti, jako jsou sušenky a oplatky. 

Všechna tato jídla jsou plná přidaného cukru, soli, trans tuků a dalších nezdravých sloučenin, které vaše tělo obtížně metabolizuje, a proto se nadbytečná energie ukládá coby tuk v oblasti břicha. 

2. Kouření

Je pravda, že kouření o trošku zrychluje metabolismus, a proto kuřáci přiberou, když s cigaretami seknou. Ale mnozí výrazně přiberou i proto, že místo kouření začnou prostě mlsat. Nové výzkumy navíc ukázaly, že silné kuřáctví přispívá k ukládání vnitrobřišního ruku. 

Čtěte také

Co s tím, když dosavadní metody selhávají?

Čtěte také

Způsoby hubnutí, za které odborníci ručí? Přerušovaný půst či počítání kalorií

3. Nedostatek vody

Pití dostatečného množství vody během dne je pro vaše spalování zásadní, i když už neplatí, že byste měli vypít tři a více litrů vody denně. Ale přinejmenším litr až litr a půl ano. 

4. Stres

U mnoha lidí stres spouští přejídání – což je hlavní důvod toho, proč bojujete s váhou. Ale nejen to, stres zvyšuje vyplavování hormonu kortizolu, který přímo podporuje ukládání tuku v oblasti břicha, a to zejména u žen. 

Čtěte také

Mandle ano, ale nepřehánějte to s nimi

Čtěte také

Zdroje bílkovin, které neznáte a měli byste. Po čtyřicítce se budou hodit

5. Málo pohybu

Samozřejmě pokud si nasadíte extra přísnou dietu, shodíte i bez toho, abyste sportovali. Ale nebude to zdravé a pravděpodobně ani ne dlouhodobé. „Bez dostatečné pohybové aktivity nezhubnete. Můžete mít na pohled úžasné diety, ale obnova svalové tkáně a udržení bazálního metabolismu se neobejde bez pohybu,“ vysvětluje odborník na výživu Pavel Suchánek ze společnosti FitBee. Trik je totiž v tom, že musíte nejen méně jíst, ale zároveň mimo jiné přimět tělo k tomu, aby spalovalo více než dosud, na což si potřebujete budovat a udržet svaly. To bez pohybu – a také bez jídelníčku, v němž bude dostatek bílkovin – nedáte.  

6. Pivo a slazené nápoje

Jednoduché sacharidy jsou nezdravé a přispívají k růstu objemu tukových zásob. A týká se to i cukrů v nápojích, které si v součtu nezadají s obávanými sladkostmi. Pozor, platí to i o energetických nápojích či třeba džusech. 

Čtěte také

Mléko nemá v posledních letech moc dobrou pověst. Přitom je to zbytečné

Čtěte také

Mýty o mléčných výrobcích při hubnutí: Které potřebujete a kterým se vyhnout

7. Nedostatek spánku

Spánek kratší než pět hodin denně může nejen sám o sobě vést k tomu, že vám nepůjde zhubnout, protože tělo si bude snažit za každou cenu udržet alespoň nějakou energii. Ale kromě toho může vyvolat letargii, nadměrnou chuť k jídlu a další příčiny, které přímo vedou ke zvětšení objemu viscerálního tuku. Pokud špatně spíte, řešte to s lékařem, pokud vám dostatek spánku neumožňuje váš rozvrh, zkuste si ho upravit. 

Čtěte také

Pokud se nebudete hýbat, budete mít pravděpodobně pomalejší metabolismus

Čtěte také

Jak zhubnout bez cvičení? Není to snadné a některým dietám se musíte vyhnout