Pokud vás netrápí desítky kil navíc a nejste notorická dietářka, možná žádnou zásadní změnu životního stylu nepotřebujete – jen budete muset v některých oblastech maličko přidat nebo naopak ubrat. Schválně to zkuste, za měsíc či dva byste se měli dočkat viditelných výsledků. 

Čtěte také

Udělejte si pořádek v kuchyni a bude se vám i lépe sestavovat jídelníček

Čtěte také

K hubnutí pomůžou i tipy úklidové bohyně Marie Kondo. Sníží totiž hladinu stresu

1. Seznamte se se svým hladem

Několik dní zapisujte nejen to, co sníte a vypijete a kolik toho bylo. Ale hlavně si pište, za jakých se to stalo okolností – naštval vás šéf a jako první pomoc posloužila čokoládová tyčinka? Dali jste si nesmyslně velký a hutný oběd, protože jste se ráno zapomněli nasnídat? K vínu s kamarádkou jste mimoděk snědla pytlík buráků? Pište si opravdu všechno, snadno vám pak dojde, který prohřešek byl zbytečný a za hranou. 

Čtěte také

Polévka a hlavní jídlo? Mnoho dětí tento zvyk zná jen ze školy

Čtěte také

Babičky, nenuťte děti dojídat. Na polévku před jídlem už je zvyklý málokdo

2. Myslete jinak, najděte si motivaci

Představujete si správné stravovací a pohybové návyky jen jako hlad a dřinu? Není divu, že se vám do nich nechce. „Zkuste se na věc podívat jinak, s nadhledem. Udělejte si na sebe čas, abyste si ujasnili, proč vlastně chcete zhubnout, co od toho čekáte a jakou energii má smysl tomu obětovat,“ doporučuje Iva Málková, zakladatelka společnosti Stop obezitě, původní profesí psycholožka. Úspěšné zhubnutí podle ní začíná právě v hlavě. Podle ní k němu patří i odměňování, ale rozhodně ne v podobě jídla, raději si dopřejte nějakou drobnost nebo zážitek. 

Čtěte také

Plaváním ve stylu "paní radová" nezhubnete

Čtěte také

Jak zhubnout pomocí plavání? Musíte na to trochu vědecky

3. Nakupujte s rozumem

Udělejte si rozpis toho, co budete jíst a případně vařit na týden dopředu, napište seznam a teprve pak vyrazte na nákup. Nejezděte nakupovat hladoví, přejedení nebo třeba naštvaní, ovlivnilo by to výběr toho, co házíte do košíku.

4. Zapomeňte na výtah

Nejezděte výtahem, místo jezdících schodů volte klasické, z MHD vystupte o zastávku či dvě dříve. Udělat to jednou nestačí, ale když to budete dělat neustále, za měsíc už to bude znatelná porce pohybu navíc. Zaparkujte dále od domu, abyste se trochu prošli, s kamarádkou si dejte sraz na kafe ve vzdálenější kavárně, zkrátka vyhledávejte co nejvíce příležitostí k přirozenému pohybu.

Čtěte také

Jablečný ocet přispívá k hubnutí, ale jablka samozřejmě také. Je v nich hodně vlákniny

Čtěte také

Jablečný ocet pomáhá s hubnutím. Snižuje hladinu krevního cukru. Zázraky neumí

5. Posilujte

Tohle je kolem padesátky obzvláště důležité. Posilujte, ale nemusíte kvůli tomu chodit do posilovny, zvládnout se to dá i doma, jak s váhou vlastního těla, tak lépe třeba s posilovací gumou nebo činkami. Na internetu najdete spoustu návodných videí. S věkem svaly ubývají, vy je ovšem potřebujete nejen kvůli kondici, ale také proto, že samy o sobě spálí více energie než tukové buňky. 

Zdroj:

https://www.healthywomen.org/your-health/menopause-aging-well/7-ridiculously-simple-and-realistic-ways-lose-weight-after-50

Čtěte také

Zelený čaj přispívá hubnutí, pokud ale nebudete jíst zdravě, nepomůže

Čtěte také

Zelený čaj na hubnutí zabírá, potvrzují studie. Důležitý je kofein a katechin