I když vám do dovolené u rybníka nebo u moře zbývá jen pár týdnů nebo dokonce dnů, stihnete se cítit lépe a mít aspoň o něco pevnější postavu. Zapomeňte však, že byste na to šla přes hladovění. Tím byste si akorát rozhodila metabolismus a zbytečně přibrala po prvních dvou večeřích někde venku. Poradíme vám pár triků, jak zpevnit svaly a zbavit se nafouklého břicha. 

I když se můžete někde dočíst, že se dá shodit až deset kilo za měsíc, zapomeňte na to. Reálných je pět, kolem padesátky spíš dvě až tři. Vyšší tempo zavání jojo efektem. "Maximální rychlost hubnutí je půl kila až kilo týdně," říká Iva Málková, zakladatelka sdružení Stop obezitě, které pořádá mimo jiné kurzy hubnutí. Více se dá shodit jen za cenu přísné diety nebo extrémního cvičení, a to vlastně nechcete. 

Při hubnutí na poslední chvíli je beztak lepší si nějaké konkrétní cíle v kilogramech nedávat, cílem je, abyste se celkově cítila lépe. 

Čtěte také

Tuk ukládající se na ňadrech je podobně škodlivý jako ten na břiše

Čtěte také

Proč ženám po padesátce tolik vyrostou ňadra. Na vině je nezdravé ukládání tuku

1. Cvičte, posilujte každý den

Počítá se každý okamžik. Posilování s vlastní váhou nebo lehkými činkami vám pomůže, byť jen k malému zpevnění svalů a zároveň se budete cítit lépe, což samo o sobě udělá hodně. Když to zvládnete, cvičte dvacet minut denně, střídejte rychlejší a pomalejší tempo a nezapomeňte na dostatečně protažení na začátku o na konci. 

Čtěte také

Mnohé ženy jedí málo, ve stravě jim chybí bílkoviny

Čtěte také

Nejčastější chyby, které při hubnutí dělají ženy nad padesát. Zásadní jsou svaly

2. Nepřehánějte to

Cvičení je fajn, ale není dobrý nápad snažit se během jediného týdne dohnat něco, čemu jste se měla věnovat celý rok průběžně. Extrémní tělesná námaha spolu s přísnou dietou paradoxně způsobí, že se tělo bude snažit zachovat si tukové zásoby, a vy tak neshodíte nic. Lepší je méně intenzivní námaha, jejíž součástí je posilování zaměřené na budování svalů. 

3. Na talíř jen to nejlepší

Víc než kdy jindy myslete na to, co jíte. Kupujte si kvalitní čerstvé ovoce a zeleninu, kvalitní maso, nejezte žádné polotovary, uzeniny, sladkosti, pečivo jen celozrnné, z mléčných výrobků volte ty zakysané nebo tvaroh s nízkým obsahem tuku. Vynechte také alkohol. 

Čtěte také

Raději se normálně najezte, než abyste celý večer uzobávala

Čtěte také

Po páté odpoledne se nesmí jíst. Mýtus, kterému vážně nemáte věřit

4. Nic bílého

Dobře, tohle je lehce extrémní, ale mezi trenéry VIP hvězd je to hit, který by nemusel ublížit ani vám. Vynechte sůl, cukr, sladkosti, výrobky z bílé mouky a také mléčné výrobky – mluvíme o situaci, kdy vám do dovolené zbývá už jen týden. Díky takové dočasné úpravě jídelníčku budete mít méně nafouklé břicho, což samo o sobě povede k tomu, že se budete cítit lépe. 

5. O bílkoviny jde i tady

Pokud chcete pevnější postavu, potřebujete pevnější svaly, a k tomu jsou kromě cvičení potřeba bílkoviny, ideálně hned po ránu do půl hodiny až hodiny po probuzení. Skvělým zdrojem jsou například vajíčka, ale najdete je i v libovém mase či mléčných výrobcích, jako je skyr a tvaroh. 

Čtěte také

Dobrá nálada a cvičení zlepší vaši kondici i psychiku

Čtěte také

Ztracený pas: Lze ho po šedesátce ještě obnovit? A jak to dokážete?

6. Bez nafouklého břicha

Skvělým zdrojem bílkovin jsou také luštěniny, ale ty vám na poslední chvíli před plavkovou sezonou nedoporučujeme, protože zároveň často vedou k nadýmaní. A o nafouklé břicho teď nestojíte. Proto uděláte dobře, když vynecháte i košťálovou zeleninu, jako je květák nebo brokolice, či nápoje s bublinkami. Mnoho lidí nadýmá také pečivo. 

7. Nejezte večer

Vaše tělo potřebuje čas na to, aby spálilo přijaté kalorie. A to čas, kdy jste alespoň trochu aktivní, proto byste neměla jíst těsně před spaním. Poslední sousto si dejte ideálně dvě až tři hodiny před tím, než si půjdete lehnout. A pak už jen vodu, žádný alkohol. Pokud vás večer honí mlsná, buď přes den jíte málo nebo vám chybí bílkoviny. 

Čtěte také

Chuť k jídlu ovlivňuje mnoho faktorů

Čtěte také

Proč mají někteří lidé mnohem větší hlad než ostatní. A co s tím? Jak to změnit?

8. Vizualizujte si to

Představujte si, jak budete vypadat v plavkách, a těšte se na to, že díky své snaze budete mít o něco menší břicho než nyní. Ideální je začít s takovou vizualizací hned ráno, zároveň se zaměřte na to, co už se vám povedlo, a že například pohodlně obléknete kousek oblečení, který vám byl ještě na jaře malý. 

Čtěte také

Pokud se člověk už od středního věku dostatečně hýbe a zároveň zdravě jí, bude ve vyšším věku mnohem zdravější ve srovnání se stejně disponovanými jedinci

Čtěte také

Vědci spočítali: Sto padesát minut pohybu týdně vám zásadně změní zdraví