1. Čas na dobrý plán

Jestli chcete skutečně zhubnout, půjde vám to lépe s pevně daným plánem, jehož hlavním bodem bude, o kolik kilogramů a za jak dlouhou dobu míníte zhubnout. Během prázdnin a dovolených si na něj možná najdete více času než během roku. „Ideální rychlost hubnutí by neměla překročit půl kilogramu týdně,“ upozorňuje Iva Málková ze sdružení Stop obezitě. Takže je například vhodné naplánovat si do konce prázdnin shození tří kilogramů. Může to být samozřejmě více, ale pak už to vyžaduje větší odříkání a hrozí, že by se vám kila rychle vrátila.

2. Čas na lehká jídla

Zatímco v zimě podvědomě tíhneme k hutným jídlům, omáčkám, kusům ne vždy libového masa, v létě si možná daleko raději s chutí dáme salát nebo nějaké jiné lehké jídlo, což nám s hubnutím může výrazně pomoci. Pozor jen na dvě zrady: chybou je jídlo jen zeleninové, v němž chybí bílkoviny a sacharidy, a používání různých průmyslově vyráběných dresinků, bývá v nich spousta tuku. Pozor také na hutné těstovinové saláty.

Čtěte také

Berlín je skvělé město na zážitky

Čtěte také

Do Berlína na šakšuku, knedlíčky, lanýže, donuty a za uměním. Tento výlet je sen

3. Motivujte se a odměňujte se!

Většinou se lépe hubne tehdy, když si stanovíte nejen o kolik, ale i co za to. Možná je pro vás tou správnou motivací dobrý pocit, ale většině lidí to nestačí. Můžete si naplánovat třeba výměnu šatníku nebo relaxační pobyt. Malé odměny si dopřávejte i v průběhu hubnutí, samozřejmě nikoli v podobě jídla.

4. Zjistěte si chyby v jídelníčku

Máte-li kila navíc, bylo by dobré uvědomit si, proč: zda se přejídáte, jíte příliš mnoho sladkostí, zaháníte stres jídlem či se přes den šidíte a doháníte to večer. „Jen minimum případů obezity souvisí s nějakým zdravotním problémem,“ upozorňuje internista Petr Sucharda. Pokud si nejste vědomi toho, proč vážíte víc, než byste rádi, poraďte se obezitologem nebo nutričním poradcem, pomůže vám nedostatky najít a může vám také sestavit vhodnější jídelníček.

Čtěte také

Celulitida

Čtěte také

Celulitidu porazit lze, ale chce to trochu úsilí. Trenérka radí, jak na to

5. Změňte jídelníček

Když už víte, jakých chyb se dopouštíte, začněte je odstraňovat. Méně hektické léto je na to ideální. „Neříkejte si, už nikdy neochutnám nic sladkého a podobně, ale vědomě si konzumaci takového pokrmu naplánujte a zařaďte do jídelníčku,“ radí Málková. Pomáhá, když si budete psát, kolik jste čeho snědli. Pokud vám to vyhovuje, můžete si psát i snědené kilojouly, ale lze se obejít i bez toho.

6. Vyberte si vhodný pohyb

Začít s pohybem je v létě snazší než kdy jindy, nabízí se dlouhé túry, výlety na kole, plážový volejbal, tenis… Na druhou stranu je nutné počítat s tím, že je potřeba s pohybem pokračovat i po skončení prázdnin a dovolených, aby byl efekt trvalý. Vyberte si proto už teď, který sport to bude ve vašem případě. Pokud máte pár kil navíc, mohl by být ideálním začátkem kurz hubnutí spojený se cvičením.

Čtěte také

Lékárnička na cesty

Čtěte také

Lékárnička na dovolenou. Víte, co má obsahovat? Zkontrolujte obsah a doplňte ji

7. Pozor na letní zrádnosti

Tak jako lze kila navíc v létě donutit k ústupu, zrovna tak jich může hned několik nenápadně přibýt. Zrádností je povícero, namátkou třeba hodování při grilování, každodenní odpolední zmrzlina nebo příliš mnoho alkoholu. Vyhýbejte se podobným chytákům, i když nechcete zhubnout, ale jen si udržet svou váhu.

8. Nehubněte sami, zapojte okolí

Jistě, můžete se kil zbavit i o samotě, ale lepší je jít do toho s někým, třeba s manželem nebo kamarádkou, protože si s nimi můžete vyjet na kole a podobně. Zapojte do svého hubnutí rodinu, naučte ji jíst zdravě, vyděláte na tom nakonec všichni.

Čtěte také

Starat se o podprsenku není jen tak

Čtěte také

Aby dlouho vydržela. Péče o podprsenku není věda. Stačí vědět, jak na to

9. Netrapte se hlady a cvičením

Nemá smysl vrhat se do drastických diet či mnohahodinového cvičení. Jistě, hubli byste výrazně rychleji, ale má to hned dva háčky: nebavilo by vás to, trápili byste se tím, navíc by se vám takto shozená kila nejspíše vrátila, protože podobný životní styl nelze praktikovat donekonečna. I pro letní hubnutí platí: raději pomalu, ale jistě.

10. Aby vám to vydrželo

Nejtěžší nebývá zhubnout, ale udržet si novou váhu. Počítejte proto s tím, že i když se vám podaří během léta váhu vylepšit, nemusíte mít vyhráno. Je na vás, zda se pak rozhodnete v hubnutí dále pokračovat, nebo zda vám to bude stačit, ale v obou případech musíte zůstat věrni pohybu i změnám v jídelníčku.

Zdroj:

https://www.accuweather.com/en/weather-news/11-reasons-losing-weight-is-easier-in-the-summer-2/434232

https://www.stob.cz/

Čtěte také

Zelenina

Čtěte také

V hlavní roli zelenina. Odlehčete jídelníček a inspirujte se zdravými večeřemi