1. Jezte před zrcadlem

Jistá studie před časem zjistila, že stolování před zrcadly snížilo množství jídla, které lidé spořádali, téměř o třetinu. Práce, zveřejněná v Journal of the Association for Consumer Research, sledovala chování téměř dvou stovek vysokoškoláků, kteří měli volit mezi čokoládovým dortem a ovocným salátem a referovat mimo jiné o tom, jak jim chutná – a to v místnosti bez zrcadla a v místnosti, kde zrcadlo bylo. Ti, kteří vybrali čokoládový dort, jej hodnotili jako méně chutný v místnosti se zrcadlem ve srovnání s těmi, kteří si ho mohli dopřát, aniž se při tom museli pozorovat. Zajímavé také je, že přítomnost zrcadla nijak neovlivnila chuť ovocného salátu.

Čtěte také

Děti by neměly jíst tuny sladkého

Čtěte také

Mýty o dětském jídle: Takhle už je nekrmte, budou tlusté

2. Dejte si před jídlem polévku

Cože? Abyste toho snědli ještě více? Nikoliv, konzumace polévky před jídlem může snížit kalorický příjem o 20 procent – alespoň podle studie provedené odborníky z Penn State University. Studie dále upozorňuje, že aby to fungovalo, musíte polévku vybírat chytře, tedy dát si nějakou na bázi vývaru, s nejvýše 500 až 600 kilojouly na porci. Tedy žádné zahušťování, žádné mocné kapání nebo snad knedlíčky.

3. Zkuste to s kafem

Pití kávy vám může pomoci zhubnout a snížit objem tělesného tuku. Ve skutečnosti by pití čtyř šálků kávy denně mohlo podle nedávné studie snížit tělesný tuk asi o čtyři procenta – samozřejmě, znamená to kafe ideálně černé, rozhodně bez cukru a smetany, bez nějaké příchuti a také bez sušenky, co k němu tak rádi dávají v kavárnách. Více ve studii ZDE.

Čtěte také

Zácpa je nepříjemná záležitost

Čtěte také

Jak se zbavit zácpy a zhubnout, když nechcete užívat projímadla

4. Nebojte se rybího tuku

Asi to nezní moc lákavě, ale rybí tuk je jednou z nejlepších živin pro lidské tělo. Nemusíte ho hned jíst po lžičkách, prodává se i v kapslích, případně ho do sebe prostě dostaňte prostřednictvím ryb bohatých na omega-3 mastné kyseliny, jako je tuňák, losos, makrela a sardinky. Každopádně tenhle tuk snižuje hladinu triglyceridů u lidí s cukrovkou nebo sklony k ní, mírní také problémy se srdcem a oběhovou soustavou. Výzkum naznačuje, že rybí olej může pomoci zvýšit úbytek hmotnosti tím, že zvyšuje pocit zasycení. Více ZDE.

Zdroje:

https://www.wsls.com/news/2019/09/16/10-weird-weight-loss-tips-that-experts-say-really-work/

https://www.eatthis.com/underrated-weight-loss-tips/

Čtěte také

Postava se dědí ze 60 až 80%

Čtěte také

Jak vypadá v šedesáti letech vaše matka? Pravděpodobně budete stejná