Imunita

Na otázku, co je to imunita, lze poměrně snadno odpovědět. V podstatě se jedná o řadu různých procesů v našem těle a správnou funkčnost sliznic, aby byly odolné proti patogenům. Určitá část imunity je určena genetikou, ovšem ovlivňuje ji i náš životní styl. Proto je důležitá zdravá výživa, vitamíny a minerály. Imunita po covidu může být oslabena, stejně tak jako vitalita a energie. Právě v tomto období je tak posílení imunity velmi důležité.

Podpořte imunitní systém

Ptáte se, jak posílit imunitu? Nejlepším řešením je vyvážený jídelníček, který obsahuje dostatek minerálů a vitamínů, které náš imunitní systém podporují. Posílení imunity u dětí je také důležité, již v útlém věku je tak třeba vyvážená strava. Podpora imunity je dobrou prevencí pro každého, jelikož díky ní tělo odolává virům a bakteriím, kterých je zejména na podzim v našem okolí spousta. Nezapomeňte proto do jídelníčku zařadit zdroj vitamínu A, B, E K a dalších, ty najdeme například v rybách, ořechách a semenech, samozřejmě také v ovoci a zelenině. Imunitu můžete podpořit nejen léky na imunitu, ale také dalšími způsoby.

Doplňky stravy

Vitamíny na imunitu lze samozřejmě zakoupit také jako doplněk stravy, pokud nepřijímáte dostatek vitamínů ze stravy. Lze samozřejmě zakoupit také specifické vitamíny pro děti na imunitu, které jsou přizpůsobeny i pro nejmenší.

Probiotika

Svou imunitu můžete posílit také za pomoci probiotik. Jedná se o tělu prospěšné bakterie, například laktobacily. Ty se starají o zdraví a správnou funkci střev a příznivě ovlivňují stav střevní mikroflóry. Tlusté střevo je přitom jedním z nejdůležitějších imunitních orgánů. Zvyšuje se tak obranyschopnost organismu, buňky imunitního systému se nachází přímo ve sliznici střeva.

Glukany

Jedná se o aktivní polysacharidy, které najdeme například v hlívě ústřičné a dalších houbách. Konzumovat je můžete v jakémkoliv ročním období, přičemž podporují obranné reakce organismu. Aktivují totiž makrofágy – to jsou buňky, co pohlcují cizorodé látky v těle, tedy i viry, bakterie a další patogeny. Kromě toho jsou glukany skvělým antioxidantem proti volným radikálům.

Dostatek pohybu

Abyste zůstali fit, kromě kvalitní stravy je dobré si také pravidelně zacvičit. Není třeba hnát se do posilovny, cvičení si můžete užít i doma. A to dokonce i bez různého vybavení. Na internetu jsou dostupné online tréninky, ze kterých můžete čerpat. Nabízí se mnoho různých možností – posilování, jóga, HIIT či třeba kruhový trénink. Pravidelný pohyb vám také pomůže bojovat proti stresu, jedná se tak o komplexní posílení imunitního systému.

Jestliže byste si rádi pořídili nějaké vybavení na cvičení domů, ale stále váháte, co se vám bude hodit, volte hlavně základní vybavení. Mezi to patří například jednoruční činky či kettlebells. Ovšem jako alternativa poslouží například také PET lahve naplněné vodou. Doma využijete také švihadlo, gymnastický míč či různé odporové gumy a expandery. Tyto produkty doma nezaberou příliš místa, přičemž nabízí spoustu možností využití. Komplexní trénink tak zvládnete hravě i ve svém bytě či domě.

Zejména s příchodem podzimu a zimy je třeba myslet na svou imunitu. Jinak totiž tělo může být náchylné na různé nemoci, obzvláště pokud jste již prodělali covid, je imunita oslabená.