Ulehnete na polštář a v hlavě vám začnou vířit myšlenky. Přemítáte o událostech uplynulého dne, měsíce i několika let, přemýšlíte o povinnostech a kumulujete v sobě stres, který brání odchodu do říše snů. Že je vám to povědomé?

VIDEO: Proč nemůžeme usnout? A jak si zpříjemnit spaní?

Vypnout mozek na povel a usnout kdekoli a kdykoli ale není jen dovednost malých dětí, kterou v dospělosti ztrácíme. Věřte, že to dokážete i vy. Jen to chce trochu tréninku. Uvolnit se a přestat ve večerních hodinách myslet na zbytečnosti může pomoci nácvik vědomého dýchání, které v roce 1981 poprvé představil ve své knize Relax and Win: Championship Performance Lloyd Bud Winter.

Technika, která při pravidelném tréninku slibuje spánek do dvou minut, pomáhá usnout vojákům americké armády. Mezi širokou veřejnost ji později uvedl fitness trenér Justin Agustin, který dechové cvičení krok po kroku popsal ve videu na TikToku. Tam si získalo téměř 7,5 milionu zhlédnutí. A nyní vám ji představujeme i my.

Čtěte také

Chůze

Čtěte také

Nejoblíbenějším sportem není běh, ale chůze. Jak správně chodit, ať to má efekt

Jak na to?

  1. Položte se na záda do postele a zklidněte každou část svého těla.
  2. Začněte od hlavy a uvolněte svaly na čele, oči, tváře i čelisti.
  3. Soustřeďte se na svůj dech.
  4. Uvolněte krk a ramena. Spusťte je co nejníže a ruce včetně prstů držte volně po stranách těla.
  5. Od temene hlavy až po konečky prstů byste měli cítit pocit teplého brnění.
  6. Začněte zhluboka dýchat.
  7. Uvolněte hrudník, žaludek a pokračujte až dolů ke stehnům, kolenům a chodidlům.
  8. Znovu si představte ten hřejivý pocit, ale tentokrát od srdce až po prsty u nohou.

Čtěte také

Zeleninové a luštěninové polévky nejen zahřejí, ale zasytí, takže pomáhají při hubnutí.

Čtěte také

Potraviny, které pomohou zhubnout a zaženou vlčí hlad. Čokoláda je tam taky

"Při dechovém cvičení je opravdu důležité oprostit svou mysl od všech negativních podnětů a stresů,“ dodává Agustin ve svém videu a radí, jak toho docílit. „Můžete si třeba představit, že ležíte v kánoi uprostřed průzračného jezera, anebo v houpací síti z černého sametu, kde jste jen vy a nikdo a nic, ani myšlenky, na vás nemůže. Pokud ani to nepomáhá, zkuste si po dobu deseti vteřin opakovat slova: Nemysli. Nemysli. Nemysli.,“ doporučuje.

Cvičení je vhodné praktikovat každý večer po dobu šesti týdnů, poté byste měli být schopni usnout do dvou minut po zavření očí. A přestože neexistují žádné studie, které by tuto skutečnost potvrdily či vyvrátily, za zkoušku to stojí, co říkáte?

Zdroj: vlasta.cz menshealth.com iphone-journal.com

Čtěte také

Žena s dortem

Čtěte také

Jak zahnat chuť na sladké. Více bílkovin, méně průmyslově zpracovaných potravin

Čtěte také

Diabetický distres

Čtěte také

Pozor na syndrom diabetického vyhoření. Sami se k němu dopracujete

Čtěte také

Zmrazení spermií a vajíček je "pojistka" do budoucna.

Čtěte také

Dítě počká, nemoc nikoli. Zmrazit pohlavní buňky si nechávají častěji muži