Oplácaný obličej většinou úzce souvisí s tím, že člověk je oplácaný i na jiných místech těla. Což znamená, že pokud se zaměříte na celkové snížení váhy, projeví se to i na vašich tvářích. Ale můžete se zaměřit na sedm následujících věcí, které by se vám na obličeji měly projevit více než jiné. 

„Ale počítejte s tím, že zázraky bohužel neexistují. A tak jako není možné zhubnout třeba jen břicho nebo jen zadek, není možné shodit jen v obličeji. Také nemůžete čekat, že bude stačit méně námahy,“ upozorňuje Iva Málková, zakladatelka sdružení Stop obezitě. 

Čtěte také

Hubnutí? Prostě se musíte naučit jíst jinak

Čtěte také

Kolik můžu skutečně zhubnout za týden, měsíc či rok? A co je ještě zdravé?

1. Kardiocvičení

Tohle je docela dřina, protože při tomto typu aktivity nejde o pomalé posilování, ale o to, aby se vaše tělo pořádně rozehřálo rychlým pohybem – budete cítit teplo, zvýší se vám tep, budete rychleji dýchat. Rozhodně to prospěje celému vašemu tělu a vaší postavě a výrazně se to podle některých studií projeví právě na obličeji, protože kardiocvičení spaluje naše tukové zásoby. Mezi kardiocvičení patří třeba rychlá chůze trvající v kuse alespoň 30 až 45 minut třikrát nebo čtyřikrát týdně. 

Čtěte také

Vyvážený oběd je základ jídelníčku

Čtěte také

Hubnutí: Proč je tak důležité, aby byl právě oběd největším jídlem dne

2. Vyzkoušejte obličejová cvičení

Zdá se také, že na vzhled našeho obličeje má příznivý vliv cvičení zaměřené právě na tuto oblast – mimo jiné proto, že nám zpevní rysy, i když se při něm nespálí moc tuku. Na to je příliš málo intenzivní. Vyzkoušejte například obličejovou jógu, najdete ji i pod označením face yoga. 

Čtěte také

Zmrzlina, popcorn, chipsy... Jedno horší, jak druhé

Čtěte také

Špatné návyky, které mohou zhatit vaše hubnutí. Nejhorší je jídlo u televize

3. Pijte méně alkoholu

Nadměrný příjem alkoholu může způsobit dehydrataci, v jejímž důsledku tělo zadržuje vodu. Disponovaným jedincům se to bohužel stává klidně i po jedné skleničce vína, kterou si dají večer, aby se ráno probudili s nateklým obličejem. Nehledě na to, že alkohol obsahuje poměrně dost kalorií, a proto může bránit hubnutí. Někteří lidé ho musí vynechat, aby hubli, protože jinak jejich tělo nezačne dost účinně spalovat tuky. 

Čtěte také

Tuk ukládající se na ňadrech je podobně škodlivý jako ten na břiše

Čtěte také

Proč ženám po padesátce tolik vyrostou ňadra. Na vině je nezdravé ukládání tuku

4. Pijte více vody

Zapomeňte na doporučení, že máte denně vypít litry a litry vody, to už se všeobecně považuje za přehnané, pokud nepracujete u vysokých pecí nebo neběháte maraton. Ale přiměřeně pít byste určitě měli, protože voda může napomáhat odbourávání tuku v buňkách v těle. Pokud si dáte sklenici vody před jídlem, o to méně pravděpodobněji se pak přejíte. 

Čtěte také

Mléko nemá v posledních letech moc dobrou pověst. Přitom je to zbytečné

Čtěte také

Mýty o mléčných výrobcích při hubnutí: Které potřebujete a kterým se vyhnout

5. Spěte dost

Dostatečně množství spánku – sedm až osm hodin denně – má řadu zdravotních výhod. Naopak nedostatek spánku může vést k nárůstu hmotnosti, například proto, že se nám rozhodí hladina hormonů, které mají vliv na to, zda se cítíme sytí. Navíc pokud jsme nevyspalí, budeme mít tendenci získat druhý den energii z jídla, zvláště z tučného a sladkého. 

Čtěte také

Zdá se, že alkohol v mnoha případech zcela blokuje odbourávání tuku

Čtěte také

Alkohol a dieta: Kolik můžete vypít, abyste hubnuli? Zřejmě ani deci

6. Jezte lépe

Strava s vysokým podílem průmyslově zpracovaných potravin a rafinovaných cukrů přímo vede ke zvýšenému ukládání tuk v těle, včetně obličeje. Navíc toto jídlo způsobuje výkyvy hladiny krevního cukru, což často spouští přejídání. Proto jezte spíše tmavé pečivo, celozrnné potraviny a kvalitní bílkoviny v co nejjednodušší podobě. Vždycky například bude lepší bílý jogurt doplněný čerstvý ovocem než hotový ovocný. 

Čtěte také

Neujídejte, sedněte si k jídlu a jezte pomalu

Čtěte také

Dieta podle mindfullness: Co je to vědomé hubnutí? Nejde jen o složení stravy

7. Snižte příjem soli

Strava s vysokým obsahem soli způsobuje, že tělo zadržuje vodu. Zadržování vody způsobuje otoky a otoky v různých částech těla, včetně obličeje, i když v něm nemáme příliš mnoho tuku. Zkuste výrazně omezit příjem soli a možná zjistíte, že to je i váš případ. Opět platí, že byste měli omezit příjem průmyslově zpracovaných potravin, protože v nich bývá soli hodně a vy její množství vůbec nemáte pod kontrolou. Týká se to i věcí, které zdánlivě nejsou slané, ale přesto v nich sůl je, jako jsou například snídaňové cereálie. 

Čtěte také

Když břicho nejde shodit

Čtěte také

Břicho hned pod prsy. Proč se mi tam objevilo a jak se ho zbavit?