Jeho produkty si brzy oblíbila celá Francie.

Yves Rocher (1930-2009) ve svých 14 letech ztratil milovaného otce a útěchu nacházel při toulkách v okolních lesích a polích. Díky lásce k přírodě a známosti s vesnickým léčitelem začal doma na koleni vyrábět vlastní kosmetiku z polních bylin, ke které odborníci ve své době nechovali zrovna velkou důvěru. Zákaznice ale byly více než spokojeny: Rocherovy produkty se prodávaly za rozumnou cenu a nevznikaly na ně nežádoucí reakce.

Zdroj: Yves Rocher

Před 70 lety si nikdo neuvědomoval, jak neblaze se chemické látky podepíší na životním prostředí a jak intenzivně se bude na konci století skloňovat slovo ekologie. Značka Yves Rocher předběhla dobu. A rozhodla se zajít ještě dál.

V roce 1991 založil Yves Rocher se synem Jacquesem nadaci podporující projekty, jejichž cílem je ochrana biodiverzity. O 16 let později Nadace Yves Rocher převzala záštitu nad programem Plant for the Planet (Sázejme pro planetu) s ambicí vysadit po celém světě 1 milion stromů.

Zakladatel značky se už bohužel nedozví, že výsledek zdaleka překročil jeho očekávání. Ke konci roku 2020 už bylo díky jeho programu, nově pod názvem Plant for Life, vysazeno 100 milionů stromů. Dalších 35 milionů se plánuje vysadit v příštích pěti letech.

Zdroj: Yves Rocher

Mnohé zákaznice milující Rocherovu rostlinnou kosmetiku přitom ani netuší, že si díky nim planeta posiluje "plíce". Značka Yves Rocher vysadí strom pokaždé, když si u ní někdo založí věrnostní kartu nebo zakoupí Koncentrovaný sprchový gel či Koncentrovaný šampon.

Do sázení se zapojila i Česká republika. V Ralské pahorkatině v uplynulých letech přibylo 117 tisíc stromů, v CHKO Kokořínsko pak dalších 100 tisíc. Cílem je obnovit původní lesy a posílit je o rozličné druhy dřevin, aby se narušila nepřirozená monokulturní výsadba.