Je fér říct, že pokud vynecháte přílohy, skutečně zhubnete. A to poměrně rychle. Ale nejspíš to nebude mít dlouhého trvání anebo se budete muset smířit s tím, že už se nikdy pořádně nenajíte. Což taky není zrovna dvakrát pěkná vyhlídka.

Doporučení „nejezte přílohy“ vychází ze snahy naprosto omezit sacharidy – pro většinu lidí je přitom zcela dostačující, když se pokusí úplně vynechat sladkosti a na přílohách trochu uberou. I to samo o sobě může přispět k tomu, že začnou hubnout.

Čtěte také

Na nic nečekejte a začněte se zdravým stravováním hned

Čtěte také

Zkuste to letos jinak. Začněte s hubnutím už před Vánoci. Zbytečně nepřiberete

Drastické omezení příloh navíc vede k tomu, že člověk se snaží urvat hubnutí hlavně dietou a už se nesnaží cvičit, což je chyba – kdo cvičí, nemusí se tolik omezovat v jídle a hlavně si buduje svaly, které i v klidu spálí více energie než tukové buňky.

Dejte si je i večer

Někteří lidé vynechávají přílohy jen částečně, zejména večer. „Častou chybou je, že lidé v dobré víře, že si díky tomu uhlídají váhu, vynechávají přílohy. Dají si jen salát s masem. Ale i večeře by měla být komplexní. To znamená, že má obsahovat jak sacharidy, tedy například rýži či pečivo, tak zeleninu a bílkoviny,“ říká Karolína Hlavatá, dietoložka spolupracující se společností Vím, co jím.

Pro představu, například u večeře i u oběda by měla třetinu talíře tvořit zelenina, třetinu bílkoviny a zbylou třetinu sacharidy neboli přílohy. Pozor na zrádnost zeleninových salátů – aby mohl skutečně posloužit jako plnohodnotná večeře, musí v něm být maso, sýr nebo vajíčko.

Čtěte také

Dieta? Nejdůležitější je rozhodnutí a pevná vůle

Čtěte také

Mít občas hlad je zdravé. Jak moc a jak často? A jak předejít hladu vlčímu?

Karolína Hlavatá vynechání příloh zásadně nedoporučuje ani těm, kdo se zrovna snaží zhubnout a tvrdí, že jsou v hubnoucím režimu. Podle ní je stokrát lepší dát si kopeček rýže nebo dalamánek, případně třeba vyloženě dietní bílý jogurt – nikoli smetanový –, než později čelit nočnímu hladu.

Ale samozřejmě není příloha jako příloha – rozhodně byste měli vynechat všechny smažené, ale třeba i chytáky v podobě šťouchaných brambor, které v sobě nezřídka mají více tuků než všeobecně opovrhované hranolky. Rozlišujte i mezi rýží, nemusíte si hned dávat hnědou naturální, ale basmati je lepší než jasmínová, protože zažene hlad na delší dobu.

Zdroje: 

www.vimcojim.cz

www.cookinglight.com/healthy-living/weight-loss/weight-loss-sides

Čtěte také

Jak moc je důležitá snídaně?

Čtěte také

Musíte snídat, jinak nezhubnete. Mýtus, kterému přestaňte rychle věřit