1. Masáž

Při nafouklém břichu je to učiněné dobrodiní, jelikož ho uvolní a zároveň povzbudí činnost střev a tím i trávení. Stačí si namočit špičky prstů do oleje a začít kroužit ve směru hodinových ručiček kolem pupíku a postupně kruhy zvětšovat. Opakujeme několikrát.

2. Nápoj z jablečného octa

Ocet má schopnost ničit ve střevech nesprávné bakterie, zároveň podněcuje žaludek k většímu vylučování šťáv, což je opět důležité pro trávení. Zalijeme 2 lžičky přírodního jablečného octa vlažnou vodou a podle chuti osladíme medem.

3. Trocha pohybu

S trochou přirozeného pohybu se dá povzbudit střevo k lepší práci. Jak na to? Rovně se postavíme a zhluboka nadechneme. S výdechem se pomalu předkloníme, trup i hlavu necháme volně klesnout k zemi. Opakujeme 7x.

Čtěte také

Bílkoviny jsou při hubnutí důležité

Čtěte také

Bílkoviny vám pomůžou zhubnout. Spočítejte si, kolik je pro vás vhodná porce

4. Myslet dopředu

Pokud víme, že máme k bolestivému nadýmání sklony, vyhneme se potravinám, které ho způsobují ve vysoké míře. Jsou to: alkohol, sycené nápoje, tučné mléčné výrobky, kynuté pečivo, luštěniny či zelí.

5. Bez stresu se tráví líp

Když jsme v klidu, má tělo dost energie soustředit se na trávení. Při stresu se ovšem jeho síly soustředí jinam a trávení zůstává na vedlejší koleji. Trocha stresu k životu patří, ale aby ho nebylo příliš, můžeme se zklidňovat jógou, meditací nebo třeba jen procházkou.

6. Probiotika

Laktobacily a další probiotika jsou živé mikroorganismy které se přirozeně vyskytují ve střevech. Udržují rovnováhu střevní mikroflóry, zabraňují přemnožení škodlivých bakterií, pomáhají při trávení potravy. Jejich nedostatek se projevuje zhoršeným trávením, nadýmáním, průjmy, nebo naopak zácpou.

Čtěte také

Cvičení ve vyšším věku vyžaduje často profesionála

Čtěte také

Bylo vám už 50 let a chcete sportovat? Pozor, cvičení po padesátce se mění

7. Zelený jíl

Pro lepší zažívání se doporučuje pít roztok jílu a vody nebo užívat jíl v tabletách. Na minerály bohatý jíl by měl absorbovat nadbytek žaludečních šťáv či toxiny. Jeho užívání je však vždy dobré konzultovat s lékárníkem, aby nekolidoval s léky.

8. Bylinkový čaj

Různé bylinky a koření jsou známé pro své účinky zmírňující vznik plynů. Jsou to fenykl, saturejka, anýz nebo i heřmánek. Jejich směs můžeme podrtit a lžičku zalít horkou vodou. Po deseti minutách lze popíjet.

9. Hořké látky

Kdo má rád bylinné aperitivy, dobře to zná – hořké látky vybudí trávicí systém k lepšímu zažívání. Nemusíme ovšem hned sahat po alkoholu, hořčin je dost i v čekance nebo artyčoku. Protože se ale taková zelenina hůř shání, můžeme po ní sáhnout i v tabletách.

10. Zázvor

Čerstvý podporuje pohyb střev, a tedy i trávení. Můžeme ho žvýkat jen tak nebo ho nakrájet i se slupkou na plátky, zalít horkou vodou a po chvíli začít pít.

ZDROJ: časopis Vlasta, heilkraeuter.de, Bylinkyprovsechny.cz

Čtěte také

Květák nadýmá

Čtěte také

Proč by ženy po 50 neměly jíst květák nebo brokolici? Není to jen o hormonech

Čtěte také

Potraviny pro zdravý mozek

Čtěte také

Jezte chytře! 8 potravin pro zdravý mozek, paměť i jako prevence Alzheimera

Čtěte také

Někdy láska nevydrží

Čtěte také

Bratr si našel zlatokopku, která jej vyždímala. Teď má další. Jak mu to říct?