Neříkejte si o něčem, že už si to nikdy nedáte. „Nezdravých věcí si dejte jen trošku a bez výčitek si je užijte,“ doporučuje Iva Málková ze společnosti STOB, která mimo jiné pořádá úspěšné kurzy hubnutí pro ženy i pro muže. 

Mimochodem, i některé nezdravé pochutiny obsahují antioxidanty a zdraví prospěšné látky. Jen negativa přece jen převažují, a proto je skutečně jezte s mírou. 

Čtěte také

Neujídejte, sedněte si k jídlu a jezte pomalu

Čtěte také

Dieta podle mindfullness: Co je to vědomé hubnutí? Nejde jen o složení stravy

1. Popcorn

Už jste ochutnali? Vaše děti nebo vnoučata ho nejspíše mají v oblibě a vás možná překvapí, že to není zase takové zlo a že jako zobání k filmu nebo televizi je lepší než chipsy nebo třeba oblíbený pokrájený plísňový sýr. 

Popcorn je totiž poměrně nízkokalorický, protože skoro nic neváží, a zároveň obsahuje antioxidanty, které chrání buňky před stárnutím. Raději však volte varianty bez příchutě. 

Čtěte také

Raději se normálně najezte, než abyste celý večer uzobávala

Čtěte také

Po páté odpoledne se nesmí jíst. Mýtus, kterému vážně nemáte věřit

2. Pizza

Cože, pizza? Sám symbol všeho nezdravého a nedietního? Dejte si tu z tenkého těsta, nikoliv celou a snězte ji v klidu u stolu – dobrá je třeba ta s kuřecím masem a špenátem, případně jiný typ se zeleninou. Dobrá je i rajčatová omáčka používaná jako podklad, obsahuje lykopen, což je antioxidant, který pomáhá předcházet srdečním chorobám a rakovině. Nejlépe se vstřebává z hodně teplé pizzy. 

Naopak se vyhýbejte těm ze silného těsta a s vrstvou sýra, to jsou skutečně kalorické bomby, které vám neprospějí ničím.

Čtěte také

Bez pohybu to nepůjde

Čtěte také

Nečekané chyby, které děláme, když se snažíme hubnout. Hlavně nerezignovat

3. Čokoládové brownies 

Tmavá čokoláda sama o sobě je docela zdravá pro srdce, jen se jí nesmí sníst moc, protože zároveň obsahuje tuk. Pokud si připravíte domácí brownies z celozrnné mouky a dáte si malý kousek, je to v naprostém pořádku. 

Stejně jako je v pořádku si občas dát čtvereček nebo dva čokolády s vysokým obsahem kakaa a ukojit tak svou chuť na sladké. Pokud možno bez výčitek, skutečně na tom není nic špatného.

Čtěte také

Dieta podle krevních skupin není podle odborníků ideální

Čtěte také

Jak si po padesátce zachránit vyrýsovaný pas. A proč je to tak důležité

4. Pečené brambory nebo hranolky

Hranolky z friťáku si vážně raději odpusťte, ale někde je dělají metodou air fryer, neboli v horkovzdušné fritéze, a ty jsou skoro bez tuku. Případně si dejte pečené brambory, ty jsou v pořádku – pokud se nesnažíte úplně vyhnout sacharidům, což byste neměli. I brambory jsou zdrojem vlákniny, byť jí tam není mnoho. Jsou navíc při hubnutí o dost vhodnější než rýže, po které nám dříve vyhládne. 

Čtěte také

Málo nebo dost?

Čtěte také

Kolik to vlastně je, ta porce? Většinou mnohem méně, než si myslíte

5. Arašídové máslo

Tohle je hodně hříšné, tučné a kalorické potěšení. Ale kdo ho jednou ochutnal, ví, jak těžké je mu odolat. Když vydržíte dát si ho jen trochu na pečivo, nemusí se bát – je bohatým zdrojem bílkovin a obsahuje také spoustu vitamínu E, hořčíku a antioxidantů. 

Čtěte také

Bez pohybu to nepůjde

Čtěte také

Hubněte tuk, ne svaly. Jak to vlastně poznáte a jak nedělat zbytečné chyby