„Moc nás mrzí, že se děti nebudou moct postavit do svých oblíbených stánků a nabízet zákazníkům vlastnoručně vyrobené dárky a dekorace. Víme, že se na to moc těšily a intenzivně se připravovaly. Nic ale není úplně ztraceno, Obchůdky jsme přesunuli do online prostředí. Všechny děti a domovy tak mají možnost aspoň takto na dálku nabídnout své výrobky zákazníkům,“ vysvětluje Alena Paldusová, manažerka Nadačního fondu Albert.

Děti potěší adventní překvapení. „Velmi si vážíme energie a úsilí, které děti vynaložily při tvorbě dárků a dekorací. Abychom jim vykouzlili úsměv na tváři a udělali hezký začátek adventu, zajistíme jim balíček zdravých dobrot,“ slibuje.

Nabídnout výrobky zákazníkům není jenom tak

Na Obchůdky se děti ze sociálně znevýhodněného prostředí pečlivě chystají. Svými výrobky totiž neprezentují jenom sebe ale i celý domov. Zároveň chtějí zaujmout a potěšit zákazníky. „Připravujeme se už od jara, ale nejvíce od října, kdy se prodej blíží. Vyrábíme kdykoliv je to možné,“ popisuje Sandra z Dětského domova Duchcov, která je pravidelnou účastnicí už od prvního ročníků.

 „Děti touto formou získávají praktické dovednosti z oblasti cenotvorby, prodeje, marketingu i komunikace, navíc se dostanou do prostředí, ve kterém se běžně nepohybují,“ upřesňuje Alena Paldusová.

Zdroj: Nadační fond Albert

Malí obchodníci už mají předem promyšleno, na co výtěžek použijí. Některé si koupí něco dobrého k snědku, další šetří na něco většího, jako je například míč na fotbal nebo basketbal, osušky s oblíbenými pohádkovými postavami. Jinde se zase chystají na výlet do hor, učit se lyžovat.

Zdroj: Nadační fond Albert

Díky zkušenostem z loňska i přípravě části Obchůdků pro online prostředí nabídl Nadační fond Albert dětským domovům, které plánovaly prodávat jenom ve venkovních stáncích, prodej přes jednoduchý e-shop. Na obchůdky.nadacnifondalbert.cz zájemci najdou obchůdek plný krásných ručně vyrobených dárků a dekorací.