Oddělené ložnice u nás doma bohužel nepřicházejí v úvahu, není totiž místo, kam bych se ulila. Ovšem toužím po nich čím dál víc. Kašlu na romantické usínání a hlazení, čím jsem starší, tím je pro mě důležitější naspat aspoň sedm hodin. Což ale nejde, protože manžel kouká do půlnoci na televizi a jde spát v půl jedné. Já se přitom budím ráno automaticky kolem půl šesté. Dřív to tak nebývalo, ale teď po padesátce je to tak. Spánek je cennější než zlato a dala bych za něj cokoli. I manželskou postel. Proč potřebujeme my ženy více spánku?

Čtěte také

Proti zácpě pomáhá dostatek zeleniny

Čtěte také

Trápí vás zácpa? Víte jak se ji zbavit? Funguje jednoduchý trik

Muži a ženy mají odlišné fyzické potřeby

To, že muži a ženy mají různé fyzické potřeby, je jasné. Přesto možná budete překvapeni, k čemu došel nedávný výzkum, který prováděli odborníci na Loughborough University v Británii. Odhalil totiž další důležitý aspekt, ve kterém se muži a ženy liší. Studie jasně ukázala, že ženy potřebují více odpočinku než muži! Podle výzkumníků potřebují ženské mozky více času, než se zotaví z každodenní rutiny. Ženy, které spí málo nebo nekvalitně, jsou náchylnější k úzkosti nebo vzteku. Ukazuje se, že už dvacet minut spánku navíc může mít pro ženy významné výhody. Podle odborníků taky ženské mozky pracují tvrději i tehdy, když jsou vzhůru.

Čtěte také

Čtěte také

Mějte prsa pod kontrolou, co vás čeká na mamografii nebo sonu?

V průměru mají rušnější den

Většina žen pracuje během dne na plný úvazek, jen minimum na částečný. Taky se starají o děti a o rodinu. Když se vrátí domů z práce, obvykle připravují večeři a dělají tisíc dalších věcí (které by leckdy mohl udělat ovšem partner). Není tedy divu, že nakonec potřebují i více spánku. Tenhle multitasking může být velmi náročný, zvláště když to dělají pravidelně každý den. Očekávání, která společnost klade ve většině kultur na ženy, jsou zřejmá. Bohužel mají viditelný a škodlivý účinek. Je načase to změnit a udělat první krok. Pořídit si vlastní postel a spát bez partnera.

Čtěte také

Čtěte také

Nohy jako pírko: Jak zabránit otokům a křečovým žilám?

Ženy procházejí více hormonálními změnami

Puberta, pravidelné měsíční krvácení, těhotenství, později perimenopauza a menopauza… neustálé výkyvy v hormonech, které mají na ženy vážný dopad. Fyzické nepohodlí a bolest během menstruace, při PMS nebo po porodu jsou dalším důvodem, proč ženské mozky potřebují více spánku. Kromě toho jsou ženy náchylnější k úzkosti a depresím.

Spousta žen nemá dostatek odpočinku

Pokud máte malé děti, určitě mi dáte za pravdu, jak je někdy náročná výchova a jak je těžké někdy synchronizovat aktivity ratolestí s těmi vašimi. A s vaším odpočinkem. Nezřídka to skončí tak, že když děti konečně usnou, vy se snažíte vypulírovat dům nebo navařit na další den. Vzhledem k tomu, že studie také ukazuje na zvýšenou podrážděnost způsobenou nedostatkem spánku, partneři by měli zvážit mnohem intenzivnější pomoc v domácnosti.

Čtěte také

Čtěte také

Trénujte pánevní dno! Budete mít lepší sex a vyhnete se inkontinenci!

Nedostatek spánku má vliv na zvýšení tělesné hmotnosti

Muži by měli také vědět, že když se pořádně nevyspíme a nemáme dostatek odpočinku, budeme mít problém s hubnutím. Je dokázáno, že obézní ženy málo nebo nekvalitně spí, takže to máme další souvislost mezi nespavostí a nadváhou (a taky další důvod pro oddělené ložnice). Kromě toho stresový hormon kortizol se uvolňuje ve větším množství kvůli spánkové deprivaci. Více kortizolu pak vede k větší chuti k jídlu a obezitě.

Čtěte také

Ženy bolí hlava nejčastěji ze stresu

Čtěte také

Hlava nejčastěji bolí z hormonů a ze stresu! Jak si pomoci?

Přemýšlí jinak než muži

Ve srovnání s muži ženy i jinak uvažují. Jejich propojení v mozku jsou optimalizována pro analytické a intuitivní myšlení. Mají tendenci zvládat více úkolů a tahle vyšší dynamika vede k tomu, že pro ně může být těžší usnout a vypnout. A když vám partner navíc přeruší spánek, protože se teprve rozhodl jít spát, není divu, že ráno nejste ani trochu odpočinutá. I to je důvod, proč není vůbec marné mít oddělené ložnice.

Čtěte také

Čtěte také

Stres? Zkuste mu předcházet nebo alespoň minimalizovat jeho následky