Karob

Pokud rádi mlsáte, je karob skvělou a zdravou alternativou čokoládových tyčinek. Obsahuje méně tuků a kalorií než klasické kakao, zato je plný prospěšných látek, především minerálů, vitaminů, aminokyselin a vlákniny. Na karobu si pochutnávali již staří Řekové a Egypťané a dobře věděli proč – má příznivý vliv na trávení, snižuje hladinu cholesterolu v krvi a pomáhá zlepšit funkci střev.

Čtěte také

Cereálie ano, ale vždy si všímejte obsahu cukru

Čtěte také

Lži o hubnutí a dietách, kterým jsme věřili. Přitom je to úplný nesmysl

Sardinky

Nejen stále dokola omílaný losos s tuňákem jsou bohatým zdrojem zdravých omega-3 tuků, které chrání srdce a cévy, ale také „obyčejné“ a levnější sardinky. Kromě nenasycených tuků se v jedné konzervě ukrývá 35 procent doporučené denní dávky vápníku a až 70 procent doporučené denní dávky selenu, který likviduje nebezpečné volné radikály a je základním kamenem pro správnou funkci imunitního systému.

Čtěte také

Rychlé hubnutí je možné, ale není zdravé

Čtěte také

Tři kila za pět dní: Ano, pokud vsadíte na zelnou dietu. Má to ale svá rizika

Listová zelenina

Hlávkový salát, špenát, rukola, výhonky čekanky a další lupení mají na náš organismus blahodárné účinky. Ochraňují buňky před volnými radikály, snižují hladinu škodlivého cholesterolu v krvi, zlepšují paměť a soustředění a posilují imunitu. Zeleninová obloha by se proto měla stát neodmyslitelnou součástí obědů a večeří.

Batáty

Sladké brambory byste měli konzumovat alespoň dvakrát týdně. Obsahují plno vlákniny, která je důležitá pro správnou činnost střev, draslík, prospívající srdci, lutein a betakaroten, snižující riziko vzniku očních chorob, a kyselinu chlorogenovou, která podle posledních studií pomáhá likvidovat škodlivé karcinogeny.

Čtěte také

Obrázek Vlasta.cz

Čtěte také

Přijdu kolem padesátky o pas? Proč se mi mění postava a jaký hormon je na vině?

Avokádo

Exotické ovoce, přezdívané máslová hruška, je významným zdrojem vitaminů B6 a C, draslíku, kyseliny listové a antioxidantů. Pro udržení dobrého zdraví ho používali již staří Aztékové. Jak našemu organismu prospívá? Díky prospěšným tukům pomáhá snižovat hladinu zlého cholesterolu v krvi, masky z něj připravené jsou skvělé na kožní problémy a omlazení pleti.

Čtěte také

Nemusíte ujít deset tisíc kroků, i polovička se počítá

Čtěte také

Kdo chodí, zhubne: Nová studie ukázala, že chůze je prospěšnější, než se myslelo

Adzuki

Fazole adzuki pocházejí z Číny, jsou lépe stravitelné než ostatní klasické luštěniny a mají pozitivní vliv na činnost ledvin. Díky vysokému podílu fosforu jsou skvělým prostředkem pro odstranění únavy, vápník v nich obsažený má pozitivní dopad na kosti a zuby. Jeden šálek vařených fazolí adzuki denně dokáže snížit hladinu špatného cholesterolu až o 20 procent a vyrovnat hladinu cukru v krvi.

Verbena

Sporýš pravý je bylina, která byla pro své léčebné účinky využívána už v antice. Obklady z ní připravené urychlují hojení ran a léčí revmatické potíže, čaje a odvary zmírňují menstruační křeče, migrény, bolesti zubů a záněty močových cest. Verbena se přidává také do kosmetických přípravků, například krémů a mýdel, které podporují léčbu ekzémů, lupénky nebo dermatitidy.

Čtěte také

Obrázek Vlasta.cz

Čtěte také

Nedaří se hubnutí? Na vině je často alkohol. Ani suché bílé se nepromíjí

Čočka

Je levná, ale má pro celý náš organismus cenu zlata. Obsahuje velké množství vitaminů, minerálů, aminokyselin a hlavně látku známou pod zkratkou GABA (kyselina gama-amino máselná). Právě tato látka, pokud je jí v mozku nedostatek, je podle amerických vědců zodpovědná za stárnutí mozku a degeneraci mozkových buněk.

Rozinky

Byly oblíbenou pochoutkou už ve starověké Persii, Mezopotámii a Egyptě. Na výběr jich je mnoho druhů, například malé tmavé korintky, velké sladké zlaté sultánky a další, lišící se velikostí a barvou. Všechny však obsahují velké množství stopových prvků, vitaminů a antioxidantů, které pomáhají oddalovat proces stárnutí. Další cennou složkou je inulin, pomáhající obnovovat přirozenou střevní mikroflóru, a kyselina oleanolová, zastavující růst bakterií vyskytujících se v ústech.

Čtěte také

Nízkotučné bílkoviny, nejlepší dieta nejen po čytřicítce

Čtěte také

Jak zhubnout po přechodu: 5 triků, které vás vrátí do formy

Acerola

Třešeň acerola je považována za nejbohatší zdroj vitaminu C. V porovnání s pomerančem ho obsahuje až třicetkrát větší množství. Vitamin C hraje v lidském organismu nezastupitelnou roli – je potřeba pro správnou funkci metabolismu, budování svalové hmoty a obnovu tkání. Zvyšuje odolnost organismu, působí proti volným radikálům a užívá se při léčbě srdečních onemocnění a rakoviny.

Matcha čaj

Najemno mletý, vysoce kvalitní zelený čaj se pěstoval už ve 12. století v Číně a Japonsku, kde se i v současnosti popíjí při takzvaných tradičních japonských čajových obřadech. Matcha čaj obsahuje až sedmdesátkrát více antioxidantů než pomerančová šťáva a devětkrát více beta-karotenu než mrkev. Pít se doporučuje především při detoxikaci organismu a roztěkanosti, pomáhá také na vysoký cholesterol a snižuje hladinu cukru v krvi.

Čtěte také

Pohyb zrychlí metabolismus, protože vám v těle ubude tuk

Čtěte také

Zrychlení metabolismu: Co má smysl a co je nebezpečné

Játra

Červené maso je bohaté na bílkoviny a vitaminy skupiny B. V játrech se nachází riboflavin (vitamin B2), který je potřeba pro dobrý stav očí a kůže, niacin (vitamin B3), důležitý pro obnovu kožních buněk, kyselina listová, nezbytná pro těhotné a kojící ženy, a vitamin B6, který je klíčem pro správnou činnost nervového systému a krevního oběhu.

Čtěte také

Cholesterol obsažený v živočišných produktech není zdaleka tak nebezpečný, jako se dříve soudilo, spíše naopak

Čtěte také

Vejce nejsou postrach, ale spojenec v hubnutí. Kolik denně jich můžete sníst