Když se pro automasáž rozhodnete během pracovní doby, určitě s její pomocí řešte jen aktuální problém. Nemá smysl masírovat celé tělo. Každopádně takový druh masáže má několik výhod: Přesně otipujete, jak hluboko a jak silně musíte přitlačit, aby vám přinesla úlevu. Dokážete na milimetr lokalizovat problém a masírujete jen tak dlouho, než bolestivost vymizí. Nebo než se stane aspoň trochu snesitelnou. A je to zadarmo, což je taky docela fajn. Takže co vás trápí?

Zatuhlá šíje

Kdo by to neznal: hlava zabetonovaná mezi rameny, šíje bolestivá a napjatá, když se potřebujete podívat doprava, otočíte celým tělem, když se chcete podívat doleva, chytře použijete zrcátko. Ignorujte zvednuté obočí kolegů a neprodleně nasaďte automasáž!

Jak na to: Je lepší, když si na prsty nanesete třeba kapku pleťového krému. Pokud jste kravaťák či kravaťačka a nechcete se ušpinit, proveďte masáž nasucho. Začněte na levé straně krku a vždy masírujte protilehlou rukou. Masírujte směrem od páteře do strany. Ze začátku emulzi roztírejte co největší plochou ruky. V další fázi masírování můžete použít pouze čtyři prsty, nebo masáž provádějte krouživými pohyby s pomocí palce. Není to těžké!

Vyzkoušejte si to rovnou při čtení tohoto textu a uvidíte, že hned ucítíte úlevu. Nezapomeňte pomalu a klidně dýchat. Okraj trapézového svalu (to je ten kus mezi uchem a ramenem) prohněťte s pomocí prstů. Nakonec sval mírně roztaženými prsty proklepejte.

To je vše. Snad se vám trochu ulevilo.

Hlava jak střep

Správná masáž hlavy je poměrně složitá operace, ke které potřebujete dostatek šamponu a bylinek. Takže pokud nejste lazebník či kadeřnice, máte smůlu. Poradíme vám ovšem, jak se zbavit bolesti hlavy s pomocí masáže akupresurních bodů.

Jak na to: Když vás bolí hlava jakoby uvnitř, pomalými krouživými pohyby masírujte horní část hlavy na hranici vlasové linie (nad čelem). Postupujte od středu směrem ven. Bolest hlavy, která pochází od ztuhlé šíje, může ustoupit, pokud budete jemně masírovat akupresurní body, které se nacházejí na vnitřním konci obočí.

Přetížené ruce

Syndrom karpálního tunelu má okázalý název. Dlouho jsem nevěděla, co se pod tímto dlouhým a honosně znějícím označením skrývá. Když mi od psaní ztuhly prsty a ruka bolela tak, že jsem ji nemohla ani položit na stůl, a vidlička se špagetami se mi třásla před očima, bylo jasno.

Proto pokud celý den bušíte do počítače nebo vám obživu přináší jakákoli jiná práce jednostranně zatěžující ruce, věnujte se jim. Nebo se na vás jednoho dne prostě vybodnou.

Jak na to: Masáž ruky začněte na prstech. Stačí je jakoby „vytahovat“ opačnou rukou. Nakonec je můžete jednotlivě „prokřupat“ – ale něžně! Pak třete hřbet ruky palcem. Pomozte si krémem, jde to snadněji a méně to bolí. Dlaň pořádně prohněťte pěstí a klouby.

Věnujte pozornost palcovému a malíkovému svalu, ty si zaslouží jednotlivé, citlivé promačkání. Nejlépe to jde palcem. Palec použijte i na rozetření zápěstí. Každé místo zkuste masírovat alespoň minutu. Až skončíte, uvolněte ruce a lehce je protřepte. Ideálně by vám teď mohla začít polední pauza.

Bolavá záda

Záda se masírují složitě. A vzhledem k tomu, že to chceme dělat nenápadně, přichází v úvahu pouze prohnětení v oblasti bederní krajiny.

Jak na to: Můžete zůstat sedět. Nejprve celými dlaněmi provádějte podélný pohyb souběžně s páteří. Svalstvo se tak prohřeje a uvolní se spasmy. Až se vám budou zdát záda příjemně zahřátá, začněte krouživým pohybem jakoby roztírat svalstvo směrem do stran a pomalu postupujte od beder nahoru. Tyto spirálovité pohyby kružte čtyřmi prsty na každé straně. Nakonec můžete místa, kam dosáhnete, proklepat mírně roztaženými prsty na rukách.