Milostná předehra

Milostnou předehru chceme delší, ale nemluvíme o tom. sexuolog radí, co změnit

Zatímco někoho spaluje vášeň, jen se na svého partnera podívá, druhý potřebuje k nabuzení té správné atmosféry několik minut sexuálních hrátek na úvod. Jak se svou polovičkou mluvit, pokud vám délka vaší předehry nevyhovuje? A jaké další praktiky zařadit, chcete-li zažívat delší pohlavní styk a intenzivnější vyvrcholení? Poradí sexuolog Marek Broul. 

To, že líbání, mazlení či všemožné dráždění má vliv na schopnost vyvrcholení, svěřilo v unikátním českém výzkumu 3409 českých žen a mužů. Výsledky pak ukázaly, že většina žen (63 %) i mužů (67 %) díky předehře orgasmu dosáhnou s vyšší pravděpodobností. Zhruba pětina něžného pohlaví (19 %) pak uvedla, že předehru ke sladkému konci vyloženě potřebuje. "U některých žen je prožitek emoční blízkosti doslova podmínkou, aby se uvolnily. A také aby u nich došlo k vyplavení správných hormonů – především oxytocinu, umožňujících adekvátní vzrušení a následně i vyvrcholení,” vysvětluje sexuolog Marek Broul z Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, podle něhož ale mazlení, líbání a petting s naladěním na milování pomáhá i celé řadě mužů.

Čtěte také

Spodní prádlo

Čtěte také

Podzimní trendy ve spodním prádle? Zapomeňte na sexy rudou

Raději delší než kratší

Délka předehry je velmi individuální. Zatímco někdo se nažhaví za pár minut, někdo k pořádnému vzrušení potřebuje klidně půl hodiny. Ani jedno není špatně. Důležité je však myslet na to, aby lidé našli soulad mezi potřebami obou. Celkově je ale reálná předehra dle odborníků bohužel často kratší, než bychom si přáli. Zatímco v USA je průměrná doba trvání 12 minut, v Česku úvodním hrátkám věnujeme o dvě minuty víc, tedy 14 minut. Zástupci obou pohlaví se ve studii publikované v The Journal of Sex Research shodli na ideální délce předehry 18 minut. A zažívat by chtěli delší nejen úvodní mazlení a hry, ale také pohlavní styk.

Důležitá je komunikace

Mnohé ženy se domnívají, že jejich partneři předehrou neradi ztrácejí čas a tak ji kvůli nim na úkor sebe zkrátí. Pravda je ale taková, že i muži touží po delším vášnivém úvodu. Proto není třeba se ho obávat. „To, zda partneři znají vzájemně své potřeby a preference, úzce souvisí s komunikací – jednoduše je potřeba umět si říct, co chci. Když jsme se lidí v průzkumu ptali, jak často svému protějšku poskytují po sexu zpětnou vazbu, co by příště potřebovali jinak, odpovědělo 43 % žen a 47 % mužů, že jen zřídka – a to je určitě škoda,“ vysvětluje odborník na zdravou sexualitu Michal Večeřa.

Čtěte také

Cvičení ve fitku po 50

Čtěte také

Proč by lidé po 50 měli chodit do fitka? Zhubnou a odstraní bolest zad i kloubů

Stupňovat a hrát (si) týmově

Stupňované vzrušení před souloží vede jednoznačně k delšímu sexu a lepším orgasmům, a platí to i pro masturbaci. Kromě líbání a mazlení můžete kombinovat manuální stimulaci, orální sex nebo použít nejrůznější erotické hračky. Zajímavým zpestřením mohou být také něžné BDSM praktiky, jako je zavázání očí či rukou hedvábným šátkem.

„V dlouhodobých vztazích pomáhá předehra udržet pocit intimity a důvěrného propojení i ve chvílích, kdy jsme vystaveni stresu způsobenému prací, péčí o děti, finanční situací a podobnými vlivy. Pokud chcete vaši předehru zlepšit, je třeba si uvědomit, že se na ní podílí oba partneři. Protože je každý člověk v rámci sexu nastaven trochu jinak, jsou pro nás různě příjemné různé stimuly. V našich tělech se odehrává trochu odlišná chemie. Je tedy třeba se otevřít a nebát se trochu experimentovat,“ dodává sexuolog Marek Broul.

Čtěte také

Veronika Žilková

Čtěte také

Zlomené srdce, láska a vnouče Veroniky Žilkové. Kdysi měla našlápnuto k hudbě

3 TIPY pro vášnivější naladění

  • Zapojte empatii. Někdy opravdu není nutné snažit se o rafinovanost. Zkuste si jednoduše představit dotyk či polibek na určitých částech svého těla. Je to představa příjemná? Pak je velká šance, že se na stejných partiích bude kontakt líbit také vašemu protějšku. Dotyky a laskání v oblasti krku, hrudi, hýždí a genitálií jsou příjemné většině lidí. Až uvidíte, které místečko vyvolává největší odezvu, věnujte se mu s ještě větší péčí.
  • Mějte teplé ruce a zpomalte. Vaše dotyky by měly být spíše pomalé a ruce rozhodně ne studené. Díky tomu, že budou dotyky od začátku příjemné, dojde ke správné aktivaci nervových zakončení. A to především, když se budete dotýkat tam, kde tělo obvykle zakrývá tričko nebo spodní prádlo. Jejich odhalení způsobuje pocity svobody, které laskání ještě umocní.
  • Komunikujte. Naše těla jsou různě citlivá. Pro někoho mohou být intenzivní i dotyky na místa mimo klasické erotogenní zóny. Proto zkoumejte a zajímejte se o to, jak váš protějšek reaguje. Nestyďte se také zeptat – do hlavy nikomu nevidíme. Ukážete tím, že vám nejde jen o vlastní potěšení, ale chcete, abyste si vše užili oba. Nebojte se říct, co se líbí vám. Překonejte rozpaky. Odměnou vám bude jak větší důvěra k sobě navzájem, tak větší potěšení.

Zdroj: vlasta.cz yoo.cz redalyc.org

Čtěte také

Kočky a pachy

Čtěte také

Milovníci koček pozor! 7 vůní, které je můžou otrávit. Je tam i káva nebo ocet

Čtěte také

Královské šperky

Čtěte také

Jak se dědí královské šperky? Příběh prstenu z katalogu i diamantové korunky

Čtěte také

Daniela Kolářová

Čtěte také

Tak šel čas s Danielou Kolářovou. Dvě svatby a jeden rozvod s osudovým mužem

 

 

 

 

Francie je zemí dobrého jídla.

Kde ve světě se jí nejzdravěji? malé porce, pálivá jídla i sklenka vína

Pokud bychom měli vybrat a zhodnotit jídelníčky z celého světa podle toho, jak jsou přínosné pro naše zdraví, ten český by zřejmě moc nebodoval. Nemůžeme se tedy ani divit, že Češi jsou téměř na špici světového žebříčku, pokud jde o rakovinu tlustého střeva a konečníku. Jak jsou na tom v jiných zemích a proč jsou možná zdravější než my?

Francie: Pomalé jedení

Pokud jste někdy ve Francii byli, tak víte, že tam jedí opravu pomalu. V podstatě by se dalo říct, že Francouzi praktikují i při jídle mindufulness, tedy metodu všímavosti. Když jíte jídla pomalu a vychutnáváte si je, jako to dělá spousta lidí ve Francii, může to vést ke konzumaci méně kalorií. Zkuste si udělat čas a užijte si přiměřeně dlouhé jídlo s přáteli nebo kolegy, žádných deset minut v kanceláři u počítače.

 

Čtěte také

Veronika Žilková

Čtěte také

Zlomené srdce, láska a vnouče Veroniky Žilkové. Kdysi měla našlápnuto k hudbě

Japonsko: Menší porce

Malá jídla obvykle znamenají i méně kalorií. Studie ukazují, že lidé, kteří jedí větší porce, mají větší pravděpodobnost nadváhy a horšího zdraví. V Japonsku konzumují jídla v menších porcích a jsou navrženy tak, aby se strávníci cítili nasycení asi z 80 procent, ale aby nebyli ani hladoví, ani přesycení. Stejný přístup praktikují i doma, kde jsou porce kontrolovány pomocí malých misek, do nichž se vejde jen jedna porce rýže, polévky, zeleniny a bílkovin. Důraz je kladen na čerstvé ovoce a zeleninu, obiloviny a bílkoviny připravované zdravým způsobem, který umožňuje lidem, aby si jídlo vychutnali, ale nepřejedli se.

Čtěte také

Budujte svalovou hmotu

Čtěte také

Tři triky, díky kterým zhubnete, i když už vám bylo padesát. Spinning nefunguje

Indie: Pálivá jídla

Indické jídlo je plné bylinek a koření, jako je kurkuma, kari, zázvor a kardamom. Ty jsou nabité antioxidanty a dalšími látkami, které jsou pro naše zdraví prospěšné. Pálivé potraviny nám dodají takzvaný falešný pocit tepla (i když máme pocit, že doslova hoříme). Aby se tohle teplo z těla dostalo ven, dojde k rozšíření kožních a podkožních cév, což zlepší výdej energie a oxidaci tuků. Obezita je ale i v Indii na vzestupu, zejména mezi zámožnými ženami žijícími ve městech.

 

Řecko: „Realy“ středomořská strava

Pokud někdo říká, že se stravuje podle středomořské diety, kdo ví, zda ji ve skutečnosti praktikuje. Ve Středomoří existuje mnoho kultur a stravovacích zvyklostí, ale tradiční řecká strava je ta, která prokazatelně snižuje riziko srdečních chorob a rakoviny. Celá je totiž především o ovoci a zelenině, sýru více než mléka, ryb více než hovězího či kuřecího masa. A samozřejmě vše poctivě pokapat olivovým olejem, který obsahuje zdravé omega-3 mastné kyseliny, a zapít trochou vína. Zní to skvěle, jen to uvést do praxe i u nás.

Čtěte také

Ájurvéda

Čtěte také

Strava podle ájurvédy? Jezte do polosyta, zahřejte organismus polévkou k snídani

Itálie: Červené víno

Na zdraví! Studie ukazují, že mírná konzumace červeného vína může snížit riziko onemocnění kardiovaskulárními chorobami. Studie z roku 2018 uvádí, že polyfenoly z červeného vína a hroznů mohou zlepšit střevní mikroflóru a přispět ke zdravým střevům. Je to proto, že polyfenoly z červeného vína působí také jako prebiotika, což jsou sloučeniny, které podporují zdravé střevní bakterie. Italové mají sice i pizzu a špagety, ale klíčem jejich stravování je umírněnost, a to i v případě konzumace červeného vína. Jedna sklena denně pro ženy, dvě pro muže. Víc už může být naopak riziko.

 

Čtěte také

Marta Kubišová s dcerou

Čtěte také

Marta Kubišová o kouzelném dědečkovi, mateřství a první lásce Pepině

Norsko: Fermentace

Pokud některé potraviny necháte dlouho odležet ve vodě nebo soli, případně jiném koření, změní se chemie a chuť. Tomu se říká fermentace a fermentované potraviny jsou přirozenými zdroji probiotik – dobrých bakterií, které ovlivňují vše od trávení až po náladu. Mnohé národy po celém světě fermentují zeleninu, ovoce, mléko a maso. V Norsku například pstruha fermentují až rok a podávají ho tepelně neupraveného. Jinak je Norsko samozřejmě rájem pro rybí milovníky, takže gros jejich jídelníčku tvoří rybí pokrmy.

Čtěte také

Některé potraviny obsahují škodlivé látky

Čtěte také

Znáte kumarin? Tady je dalších 5 toxinů z jídla, kterým je dobré se vyhýbat

Jižní Korea: Mix všeho možného

Korejská restaurace vám může nabídnout nakládanou zeleninu, polévku, knedlíky, kvašené zelí, maso, vejce, ryby a vepřové maso – to vše v jednom jídle! Různé potraviny nejen zvyšují zajímavost, ale také vám pomáhají získat více živin. V jídelníčku je hodně zeleniny a populární je zelí. Například kimči je tradiční nakládaná zelí a používá se jako příloha i jako plnohodnotné jídlo s rýží či jako základ do polévky. Rozmanitost jídel ale může vést k tomu, že toho sníte až moc, takže je vhodné jíst menší porce.

 

Švédsko: „Hodné“ sacharidy

Je dobrým pravidlem hlídat si sacharidy, zejména v americkém jídelníčku, ale ne všechny sacharidy jsou stejné. Celozrnný žitný chléb běžný ve Švédsku (limpa) je zdravější. Má tendenci nezvyšovat hladinu cukru v krvi tolik jako bílý chléb, protože má více vlákniny, která pomáhá trávení. Tenhle chléb navíc voní po koření, sladu a pomeranči. Ve Švédku existuje spousty variant, a zvláště se hodí k šunce a sýrům. Ovšem i zde platí, všeho s mírou.

Zdroj: Vlasta.czhttps://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-healthy-diet-worldhttps://www.theoldish.com/portion-size-key-to-japanese-health-and-longevity

Čtěte také

Některé potraviny obsahují škodlivé látky

Čtěte také

Znáte kumarin? Tady je dalších 5 toxinů z jídla, kterým je dobré se vyhýbat

Čtěte také

Relax tělu pomáhá

Čtěte také

Odpočinkem k výkonu. Naslouchejte tělu, aby dorovnalo energetické zásoby

Čtěte také

Skrytý cukr

Čtěte také

Pozor na skrytý cukr v potravinách. Kromě obezity rozjíždí i vážná onemocnění