Děti po prázdninách nastupují do školy a nejrůznějších kroužků, v práci vám hodili na krk nový projekt a k tomu všemu máte zaučit nového kolegu. Komu by z toho nešla hlava kolem? Abyste si však udržela zdravou mysl a pružné tělo, které jste si během léta poctivě budovala pravidelným sportem, snažte si udržet motivaci k pohybu a hubnutí i v každodenním shonu. Že na cvičení se začátkem školního roku už nezbývá čas? Ale jděte! Nikde není psáno, že se ve fitku musíte mlátit nekonečné dvě hodiny. Bohatě postačí intenzívní třicetiminutovka. „Kvalitní silový trénink se dá odtrénovat i za půl hodiny. Stačí, když se zaměříte na komplexní cviky a zkrátíte pauzy,“ dává jednoduchou radu Markéta Brožová, hlavní trenérka z fitness centra pro ženy Contours.

Čtěte také

Přílohy v dietě nejsou zlo

Čtěte také

Přílohy ano, nebo ne? Opravdu jsou zlo? Kolik a čeho jíst, když chcete zhubnout

Trénink si rozdělte na části

Mnoho z nás má představu, že nejideálnější je trénink je ten, při němž se procvičí celé tělo. To však nemusí být nutně pravda. I za 30 minut zvládnete kvalitní trénink, v takovém případě je však lepší si posilování rozdělit. Půl hodina intenzivního tréninku je totiž tak akorát dost na to, abyste zvládla plnohodnotně odcvičit jednu až dvě svalové partie. Podle trenérky Markéty Brožové si celé tělo můžete rozdělit například takto: 1. den – nohy, hýždě, lýtka, 2. den – prsa, biceps, 3. den – záda, triceps, 4. den – ramena, břicho. „U větších svalových partií zvolte tři cviky, u menších stačí jeden až dva,“ radí trenérka.

Čtěte také

Zbavte se celulitidy jídlem

Čtěte také

Zbavte se celulitidy jídlem! Vyřaďte nevhodné potraviny a pročistěte organismus

Snižte intenzitu, zvyšte počet opakování, zkraťte pauzy 

Jste-li však v časovém presu, rozhodně nemá cenu si zbytečně nakládat. S nižší intenzitou zátěže zvládnete odcvičit v sérii vyšší počet opakování a můžete si dovolit zkrátit pauzy mezi sériemi. Díky tomu zvládnete trénink odcvičit za 30 minut, a přitom může být ve finále podobný hodinovému tréninku s vyššími váhami.

Čtěte také

Snaha o předělání partnera

Čtěte také

Spasitelka nebo megera? Pozor, snaha o předělání partnera lepší vztahy nedělá

Zvolte základní cviky, zaměřte se na techniku

Určitě se nesnažte napodobovat tréninky profesionálních sportovkyň či populárních fitness influencerek z internetu. Možná jsou zajímavé, bohužel ale často postrádají hlavu a patu, anebo jsou zbytečně složité. Zvolte si základní cviky a zaměřte se na jejich správné provedení. „Ideální jsou dřepy, výpady, leg-press či hip-thrusty. U zad doporučuji přítahy v předklonu a shyby. U tréninku hrudníku pak zkuste kliky, benchpress nebo tlaky s jednoručkami,“ radí fitness trenérka a dodává, že těmito cviky procvičíte hned několik svalů najednou.

Čtěte také

Ukázal, jaký doopravdy je

Čtěte také

Láska? Tyranizoval syna, ze mě dělal služku a zkusil zmanipulovat mé rodiče

Zkuste kruháč 

Neradi cvičíte sami? Pak zajděte na kruhový trénink, který je vhodnou alternativou osamoceného silového tréninku. „Cvičí se obvykle na osmi posilovacích strojích v kruhu a osmi stanovištích pro aerobní cvičení. Cvičení na každém stanovišti trvá 45 sekund a celková doba cvičení dvou okruhů je pouhých 30 minut, ale můžete cvičit i déle ,“ vysvětluje princip kruháče Markéta Brožová s tím, že po celou dobu cvičení jste navíc pod dohledem trenérky.

Čtěte také

Psí oči

Čtěte také

Pejskaři, pozor! 9 lidských potravin, které jsou pro psy prudce jedovaté

Nezapomínejte na strečink

Jde totiž o důležitou součást tréninku, kterou není radno vynechávat. Podpoří výkonnost a slouží jako základní prevence před svalovým zraněním. Proto i když vás tlačí čas, zařaďte dynamický strečink. Zvládnete ho do 5 minut hned na začátku tréninku, případně se můžete rozcvičit před každým základním cvikem tak, že provedete jednu sérii zcela bez zátěže.

Zdroj: healthline.com vlasta.cz contours.cz 

Čtěte také

I obyčejná rychlá chůze může být kardio

Čtěte také

Deset tisíc kroků denně na tepovku? I svižná chůze je kardio a pomůže zhubnout

Čtěte také

Kváskový chleba je nejlepší

Čtěte také

Můžu jíst chleba a zároveň hubnout? Ano, pokud jíte ten správný

Čtěte také

Ne každé stahovací prádlo je hezké

Čtěte také

Nebuďte jako Bridget Jones, sexy stahovací prádlo existuje! I pro muže...

Čtěte také

Cvičení na imunitu

Čtěte také

Zbavte se rýmy a nachlazení! 5 způsobů, jak cvičením posílit svoji imunitu