Jak už to tak bývá, pravda je někde uprostřed. V první řadě totiž záleží na tom, jaký je člověk chronotyp, neboli jaké je jeho genetické nakódování, které určuje, zda je spíše skřivan, anebo sova.

VIDEO: Jak vypadá snídaně, která zasytí?

Co je to chronotyp?

Vnitřní biologické hodiny, které regulují čas bdění a spánku.

Ranní chronotyp - SKŘIVAN

Člověk, který vstává v brzkých ranních hodinách s pocitem energie a potřebou jídla. Nejaktivnější je ráno a dopoledne, v závěru dne elán opadá. Nejsytější jídlo potřebuje skřivan ráno a v první polovině dne, odpoledne a večer pak volí stravu lehčí.

Večerní chronotyp - SOVA

Člověk, kterému se ráno nechce vstávat, s velkou chutí by si ještě pospal. Rána jsou pro něj krušná, má pomalé rozjezdy, proto je vhodná lehčí snídaně doplněná o méně sytou dopolední svačinu. Nejvíce energie má sova v odpoledních a podvečerních hodinách. Ideální je proto sytější svačina a v závěru i druhá večeře, zvlášť je-li sova i večer aktivní.

Čtěte také

Hubnutí

Čtěte také

Dieta podle znamení zvěrokruhu: Takhle zhubnou Blíženci, Váhy a Vodnáři

Snídat ano, ale ne za každou cenu

Pokud skřivan vstává ve svém přirozeném čase, tedy brzo ráno, je pro něj zcela přirozené, že se potřebuje nasnídat. Stejně tak jestliže sova vstává ve svém obvyklém čase, tedy o hodinu, dvě až tři později než skřivan, první potřebu jídla pocítí také relativně brzy po probuzení (v tuto dobu už možná skřivan svačí). Ale! Pokud sovu donutíme vstávat atypicky brzy, tak pro ni nebude zcela přirozené hned po ránu snídat a raději si počká na dobu, na kterou je její tělo naučené.

Celá řada odborníků říká, že ten, kdo nesnídá, tloustne. "Pravda je ta, že ti, kteří si snídani dopřávají mají skutečně o něco nižší váhu, než ti, kteří se prvního jídla dne zříkají. Významným činitelem však může být i to, že lidé bez snídaně mívají často celkově horší stravovací návyky než ti, kteří pravidelně snídají.  Z toho vyplývá, že nezáleží ani tak na tom, zda snídáme či nikoli, ale na tom, jaká je skladba našeho jídelníčku a především pak na tom, jaký je náš celkový kalorický příjem," říká známý výživový specialista Petr Havlíček s tím, že klíčovým aspektem v hubnutí je ve finále vždy rovnice "energetický výdej je vyšší než příjem".

Zdroj: vlasta.cz Petr Havlíček youtube.com/watch?v=XxObyfX9U8I&t=306s

Čtěte také

Stres z Vánoc

Čtěte také

Nesnáším Vánoce! Tipy, jak se zbavit stresu a začít si je užívat

Čtěte také

Britney Spears na archivním snímku

Čtěte také

Britney, Enya, Anastacia nebo Sinéad: Kam zmizely a co dnes dělají padlé hvězdy?

Čtěte také

Jaromír Jágr

Čtěte také

Jaromír Jágr a sedm jeho žen. K oltáři se nedostala žádná