Procvičujte sebevědomí

Buďte si více vědoma toho, co vás vede k myšlenkám na porovnávání s jinými. Jsou to sociální média, která nás k tomu nevědomky nutí? Pokud je to váš případ, omezte čas, který strávíte na sociálních sítích, nebo aspoň přestaňte sledovat jedince, kteří ve vás myšlenky na porovnávání vyvolávají. Snažte se vyhnout tomu, abyste se dostala do situací, které vedou k sociálnímu srovnávání. Nechoďte nakupovat oblečení se svými kamarádkami či kolegyněmi do špičkových obchodů, pokud si oblečení nemůžete dovolit nebo cítíte závist, že ony mohou.

Zapamatujte si spouštěče

Některé z těchto pocitů se mohou objevit velmi rychle. V jednu chvíli jste v pohodě a v příštím okamžiku uvidíte nové nádherné sportovní auto a vzpomenete si, že to vaše nejspíše neprojde technickou kontrolou příští měsíc. Zapisujte si své spouštěče, abyste o nich v budoucnu věděla a nevyvedly vás z míry.

 

Čtěte také

Obrázek Vlasta.cz

Čtěte také

Návrhářka Josefina Bakošová: Proč některé ženy v černé zbytečně uvadnou?

Buďte vděčná

Zkuste přemýšlet o tom, co máte, a buďte za to vděčná – hlavně tehdy, když se začnete porovnávat s druhými. Vnější vzhled situace často není tím, co se děje uvnitř. Zdání totiž někdy klame. Znám spoustu párů, které vypadají naprosto spokojeně, mají hodně peněz, daří se jim, ale mají mizerné manželství. Pamatujte, že většina lidí nabízí na sociálních sítích a na veřejnosti ideální život, ale když zatáhnete oponu, odhalíte jiný příběh. Nikdy nevíte, co se děje za zavřenými dveřmi, takže buďte šťastná za vše, co máte, i když máte pocit, že to je málo.

Zastavte myšlenky!

Jakmile pocítíte, že k vám přicházejí ony myšlenky na srovnávání, musíte je zastavit. Zhluboka se nadechněte a na minutu zastavte dech. Změňte své zaměření na to, co je pozitivní a za co jste vděčná.

Pozitivní motivace

Hledejte zdravé srovnání, které vás může motivovat. Existuje ve vašem životě někdo, kdo je pro vás nejpozitivnějším člověkem, se kterým jste kdy byli a který vás zdravě motivuje? Nahraďte negativní srovnání pozitivním a staňte se lepším člověkem. Je v pořádku chtít lepší auto. Udělejte si z hezkého auta svůj cíl a nechte se pohánět tímhle pozitivním způsobem, místo aby vás negativně motivovali druzí.

Čtěte také

Puberta se rozhodně rizikové období

Čtěte také

Šikana ve škole: Jak před ní ochránit své dítě a co dělat, když ji odhalíte?

Nikdo není dokonalý

Dokonalý člověk neexistuje, takže si to přestaňte myslet o ostatních. Možná se domníváte, že musíte být neustále dokonalá, a pokud nedosáhnete dokonalosti, máte pocit, že jste selhala. Snažte se zdokonalovat, ale uvědomte si, že nikdy nebudete dokonalým člověkem, a akceptujte to. Nedokonalost je to, co dělá lidi tím, kým jsou, a co nás odlišuje.

Více milovat a méně nenávidět

Když se na sebe podíváte introspektivně, možná zjistíte, že kritizujete ostatní lidi, abyste se cítila lépe. Tento negativní způsob myšlení a jednání může vést k tomu, že si nebudete všímat pozitiv ve svém životě. Když se zaměříte na pozitiva těch, kterými se obklopujete, začnete zároveň pociťovat větší pozitivitu v sobě a ve svém životě.

Porovnávejte se jen sama se sebou

Zaměřte se na svůj život a na to, čeho chcete dosáhnout a co jste již ve svém životě udělala. Pohled na to, co jste získala nebo čeho jste dosáhla tento rok oproti minulému, může být skutečným motivačním nástrojem. Zaměřte se sama na sebe a přestaňte si dělat starosti s ostatními. Myšlení tímto způsobem vám pomůže najít v životě oblasti, na kterých musíte zapracovat. Pouze vy můžete ovládat svou životní cestu.

Čtěte také

Stále unavená? Nechte si udělat testy!

Čtěte také

Stále unavená? Máte v pořádku štítnou žlázu? Kdy si ji nechat zkontrolovat