Problémy s pletí související s rouškou se netýkají ale jen oblasti pod ní, ale zhorší se klidně i čelo. Někdo naopak strádá opačným problémem, přecitlivělostí pokožky a svěděním. Jak si pomoci? Vyzkoušejte následující rady.

1. Hlídejte roušku

Příliš malý a těsně přiléhající kus odírá povrch pleti a tlakem brzdí mikrocirkulaci krve, která se stará o přísun živin a odsun toxinů. Jednorázovky z lékárny používejte jen jednou, ne déle než čtyři hodiny nebo do zpocení. Samovýrobky tvořte z přírodních materiálů, bavlna či hedvábí bodují. Mějte jich dostatek na střídání, při praní je lepší vynechat prací prostředek, který by pak na roušce mohl pokožku dráždit. Ničte bakterie maximální teplotou vody. Roušky nenoste v kabelce a po kapsách jen tak, aby nenachytaly nečistoty a bakterie z okolí, dávejte je do sáčku.

Čtěte také

Důležité je vykašlávat

Čtěte také

Léčba covid podle lékárníků: Pomůže ibuprofen, bromhexin, lékořice a jiné byliny

2. Čistěte dvakrát

Univerzálně pro všechny typy pleti a aktuál­ní problémy platí důsledná večerní hygiena. Používejte obvyklou péči, ať už je to čisticí gel, či mléko, ale přidejte k ní ještě jeden krok navíc. Omyjte tvář vlažnou vodou a bavlněnou nebo mikrovláknovou žínkou, která dočistí pokožku a smázne bakterie. Pokud vám voda není příjemná, použijte pleťový toner/vodu a vatový tampon. Důsledně čistěte každou část tváře a přidejte krk a dekolt.

3. Pravidelně maskujte

Klasická kosmetická péče doporučuje vylepšovat kondici pleti jednou týdně. Teď si ji dopřejte víckrát. Hydratace a výživa okamžitě vylepšuje stav, protože látky mají vyšší intenzitu než v krému. Připočítá se také posila odolnosti pokožky díky tomu, že proniknou i do hloubky. Maska s čisticím efektem zajistí, aby to fungovalo, protože vyčistí póry, odloučí suché šupinky a rozproudí mikrocirkulaci. Na jedničku to zvládají kousky s jílem.

Čtěte také

Blíží se padesátka? Začněte více odpočívat!

Čtěte také

Tři změny v životním stylu, které musíte udělat ještě před nástupem menopauzy

4. Zkuste antioxidanty

Tvář si oddechne díky péči, která chrání proti znečištěnému ovzduší. Novinka posledních let se anglicky označuje ANTI-POLLUTION, zahrnuje komplexní řady čistidel, krémů, sér, obličejových sprejů. Brzdí škodlivé oxidanty, kterých v topné sezoně přibylo, a posiluje pokožku oslabenou stresem a nošením roušky. Na špici se drží vitamin C, který nabízí ještě jeden zajímavý bonus: přirozeně rozjasňuje pleť odlučováním odumřelých kožních buněk. Proč jich je najednou víc? Pokožka si je střádá do silnější vrstvy, aby se chránila před rouškováním.

5. Miřte na cíl

Pleť se ovšem často chrání také nadměrným maštěním. V tuto chvíli to jen maskujte, nesnažte se ji kosmeticky odmašťovat, aby se to nezhoršilo. Po ranní očistě a nakrémování použijte na kritická místa, tedy hlavně na čelo a nos, zmatňující pleťovou bázi nebo fixační sprej na make-up. Pomůže i transparentní pudr, v průběhu dne matující papírek nebo přitisknutí papírového kapesníčku. Make-up nepoužívejte, raději jen konkrétní problémy jako pupínky, pigmentové skvrny a kruhy pod očima zkroťte tekutým korektorem.

Čtěte také

Ženy často bolí břicho kvůli gynekologickým potížím

Čtěte také

Je vám malá sukně? Může jít o první znamení vážné choroby

6. Hýčkejte nos

Místo, kde na nos přiléhá horní hrana roušky, často svědí a loupe se. Hlavně pokud nosíte typ s vloženým drátkem, který je sice super proti pocení brýlí, ale na pokožku moc tlačí. Před spaním naneste na dolní část nosu a okolí výživný noční krém nebo balzám v silnější vrstvě jako masku. Než se to srovná, trvá to tak tři dny.

7. Hlídejte rty

Jestli vám příroda nadělila úzké rty, máte teď výhodu, protože údajně pod rouškou víc strádají rty plnější. Vysušování braňte permanentní vrstvou výživného balzámu, hlavně si natírejte pusu, než si nasadíte roušku, ochrání povrch také mechanicky. Přikupte si do výbavy peeling na rty, ale šupinky odstraní také pleťový peeling nebo troška medu s krupicovým cukrem. Olíznout či otřít podle toho, jak jste na tom s dietou.

8. Pečujte v noci

Noc je výborným časem pro hýčkání celého obličeje, hlavně když vás trápí, že se pod rouškou opravdu topíte v potu, navzdory tomu, že už nastala chladnější sezona. Noční krém se postará o regeneraci po náročném dni a vyzbrojí pokožku i pro stres na zítřek. Ráno krémování vynechte, pokožka bude více dýchat a méně se potit.

Čtěte také

Čtěte také

Jak pečovat o pleť, když je vám 30, 40, 50 a více?

9. Zkrášlujte viditelné

Hodí se trocha jasu na místa, kde nemáme roušku. Krémovým rozjasňovačem zakouzlete na lícních kostech, pod obočím a u vnějšího koutku oka. Postrádáte-li výraznou rtěnku, přitlačte při líčení očí. Se silnější oční linkou, černou či barevnou, se snadno pracuje a ještě okopírujete jeden z podzimních trendů. Nebo dejte sólo řasence, ve dvou vrstvách na horních řasách, protože tam bude držet, i když vás dlouhodobé nošení roušky dráždí k slzení.

10. Jinak se učešte

Přidušené tváři ulevte tím, že svou hřívu učešete dozadu a nalakujete, aby se pramínky nevracely, nedráždily a nehřály pokožku na čele. Na hranici vlasů na spáncích občas vyskočí zanícené pupínky, tohle omezí jejich tvorbu a urychlí hojení. Nebo vytvořte volný culík či drdol. Nestyďte se ani za návrat ke sponkám, což je mimochodem dobrý trik, když máte od nošení roušky bolavé uši. Připněte si gumičky roušky do vlasů.

Čtěte také

Kromě tvaru řešte také mariál

Čtěte také

Spodní kalhotky: Jaký tvar prospěje vaší postavě. A kdy zvolit stahovací?