„Před půl rokem jsem se rozhodla, že nechci být tou oplácanou paní, která tak trochu rezignuje na svůj vzhled a smíří se s tím, že je zkrátka tlustá. Mám ještě poměrně malé děti a chci jim stačit, navíc mě samotnou štvalo, že do schodů funím. Nebo že v noci chrápu, což sice s věkem někdy přichází, ale kila navíc to skoro jistě zhoršují,“ popsala zlomový moment moje známá Gábina.

Dodneška je vděčná kamarádkám, které ji tehdy navedly k tomu, aby začala používat mobilní aplikaci nazvanou jednoduše Kalorické tabulky. Existuje jak v mobilní, tak počítačové verzi, a nemusíte si kupovat prémiovku, bohatě vystačíte se základní verzí. Ani ta placená ovšem není drahá, stojí necelou stovku měsíčně. Tak levného výživového poradce rozhodně neseženete.

Čtěte také

Vajíčková dieta se nedá držet dlouhodobě

Čtěte také

Vaječná dieta: Zhubnete po ní, ale jen dočasně. Dlouhodobě je ale na nic

Zatím osm, chci ještě deset

„Používám mobilní verzi, je to rozhodně lepší, protože do ní několikrát v průběhu dne zapisuju, co jsem snědla nebo vypila, případně jak jsem se hýbala,“ doporučuje na základě své zkušenosti Gábina, která tvrdí, že od konce jara díky aplikaci shodila osm kilo a rozhodně v tom hodlá pokračovat. Ráda by se zbavila ještě deseti.

Zdá se vám to málo? Myslíte, že to tempo je pomalé? V zásadě odpovídá tomu, co doporučují odborníci – vyšší tempo by znamenalo, že by Gábina hladověla a nemusela by to vydržet, takže by stouplo riziko, že s hubnutím sekne. Navíc by kvůli tomu musela jíst tak málo, že by jí nejspíše chyběly některé živiny.

Čtěte také

Kvalitní maso? Toho se bát nemusíte

Čtěte také

Má smysl zhubnout před přechodem? Ano, pak to půjde ještě hůře

Aplikace to spočítá za vás

Není to poprvé, kdy se Gábina pokoušela shodit pomocí toho, že si zapisovala, kolik čeho snědla a jakou to mělo energetickou hodnotu. To ale vyžadovalo poměrně velké úsilí, protože u sebe neustále musela mít papír a tužku, vyhledávat si v tabulkách energetickou hodnotu jídla a ještě přepočítávat, kolik energie měla porce, kterou zrovna snědla.

Tohle všechno udělá aplikace za ni. Samozřejmě, musí do ní všechno zapsat, ale to je za chvilku. „Musíme také napsat, kolik toho bylo, ale to si buď přečtu na obale – pokud si dám třeba celý jogurt –, nebo zvážím na malé digitální váze, kterou jsem si kvůli tomu koupila. Velké děti se mi smějí, že vypadám jako drogový dealer, protože přesně taková se ve všech filmech používá k vážení drog, ale já na ni nedám dopustit. Navíc je malinká, takže se dá kdykoli přihodit do kabelky,“ pochvaluje si žena, která na aplikaci oceňuje i to, že u spousty potravin stačí prostě načíst čárový kód a jen upravit, kolik toho člověk zrovna snědl.

Čtěte také

Obrázek Vlasta.cz

Čtěte také

Nejčastější chyby při hubnutí? Málo jídla a nereálné cíle!

A nejen to, aplikace zároveň spočítá, kolik jste v jídelníčku měli sacharidů, tuků a bílkovin či třeba vlákniny. To všechno ve vztahu k tomu, kolik vážíte teď a kolik byste vážit chtěli. Tohle všechno si totiž do aplikace na začátku zapíšete a ona vám spočítá, kolik kilojoulů byste denně měli sníst. „Mě třeba překvapilo, že většinou jím méně sacharidů – tedy třeba příloh, než bych měla – a že naopak sním mnohem více tuků, než kolik je vhodné, i když celkově jsme v energetickém limitu,“ líčí Gábina. Tak se snaží na tohle myslet, ale nehroutí se, když to nějaký den přesně nevyjde. Chce u hubnutí vydržet, ne se kvůli němu stresovat.

Osobně je pro ni motivační i to, že se do aplikace dá psát i pohyb, díky čemuž toho pak může sníst o něco více. Nepíše tam každých pár kroků, to podle ní nemá cenu, ale třeba když jde půl hodiny ostrým tempem, místo aby jela MHD, to už ano. 

Čtěte také

Jablka jsou jedno z jídel, které se v této dietě mohou jíst

Čtěte také

Dieta podle Mačingové: Čím se řídit a čím ani náhodou