Před rokem 1989 byla nabídka kosmetiky na československém trhu velmi omezená, natož aby si ženy mohly výrobky vybírat s ohledem na jejich složení. Prodejna Yves Rocher spojená s kosmetickým salonem v pražské Vodičkově ulici v roce 1991 zákaznicím nabídla rovnou kvalitu čerpající ze světa rostlin, jejichž blahodárné účinky na lidskou pleť zkoumal zakladatel značky už od svého mládí v rodné Bretani.

Zákaznice si značku Yves Rocher rychle zamilovaly, a proto následovalo otevření dalšího obchodu v Brně na České ulici. Poté se se otevřela prodejna na Václavském náměstí, v Plzni, na Černém Mostě, v Letňanech a v dalších městech a nákupních centrech po celé České republice. Dnes se mohou zákaznice v Česku pro své oblíbené produkty zastavit v jednom ze 73 obchodů, kde jim s výběrem správné beauty rutiny rády pomohou vyškolené kosmetické poradkyně. Využít lze i služby přístrojové diagnostiky pleti, která je zcela zdarma.

Stop plastovým nákupním taškám

V mnohém byla společnost Yves Rocher v České republice průkopníkem. V souladu se zelenými závazky, které si předsevzala hned při svém vzniku v roce 1959, jako první firma vůbec už v roce 2006 například zrušila vydávání plastových tašek k nákupu zdarma. Již 17 let si mohou zákazníci zakoupit papírovou tašku nebo pořídit ekologickou tašku na více použití. Celkově se tak daří eliminovat 200 tun plastu ročně.

Stromy pro Ralsko a Kokořínsko

Česká republika nebyla vynechána ani z projektu Plant for Life, v jehož rámci Nadace Yves Rocher vysazuje stromy po celém světě. Od roku 2014 se podařilo zasadit celkem 217 tisíc dřevin rozmanitých druhů v oblasti Ralsko a Kokořínsko, kde dosavadní monokulturní smrkové lesy strádaly a špatně odolávaly kůrovci.

E-shop pro snazší nakupování nejen v době Covidu

V roce 2010 zřídila značka pro své české zákazníky e-shop, aby mohli nakupovat i z pohodlí domova. Tehdy ještě nikdo netušil, že o deset let později se e-shop stane na nějakou dobu jediným místem, kde bude možné oblíbené produkty nakoupit. Covidovou pandemií se nicméně společnost Yves Rocher nenechala zastrašit. Naopak věnovala téměř 2800 kusů nejrůznějších kosmetických produktů či výrobků kvalitní osobní hygieny zdravotníkům z Fakultní Thomayerovy nemocnice jako poděkování za jejich náročnou práci a nasazení.

Toto byl jen jeden z mnoha počinů, kdy značka darovala své produkty. Od začátku této charitativní darovací akce, tedy od dubna 2020, značka darovala své produkty cca 50 různým institucím, nejvíce nemocnicím v České a Slovenské republice, a to téměř 212 tisíc kusů produktů.

Výše zmíněné iniciativy jen potvrzují, že Yves Rocher nepatří ke kosmetickým výrobcům, kteří vidí krásu v povrchní dokonalosti vzhledu, ale nachází ji v ohleduplnosti a zodpovědnosti vůči životnímu prostředí a člověku. Věří v krásu, která je nezištná, má nespočet tváří a vyjadřuje se prostřednictvím osobnosti, hodnot a způsobu jednání.