Máte pocit, že abyste vypadali mladistvě a dožili se nejmíň stovky, musíte denně cvičit, máčet se ve studené vodě a jíst jen obilné klíčky? Tak to jste vedle jak ta jedle. Recept na dlouhověkost je sice mnohem komplexnější, avšak zdaleka ne tak striktní. Pojďme si nyní představit pár jednoduchých bodů, které do svého života dokáže za vidinou delšího a lepšího bytí zařadit úplně každý.

Čtěte také

Stolice a vyprazdňování

Čtěte také

Nakoukněte do mísy. Konzistence a odér stolice prozradí o vašem zdraví hodně

1. Neokrádejte se o spánek

Kvalitní spánek je alfou a omegou všeho. Ideální délka je 7-9 hodin. Klíčem k úspěchu je pak pravidelnost, tedy vyladěný cirkadiální rytmus neboli vnitřní hodiny člověka. Proto choďte spát a vstávejte ve stejnou hodinu. Co jste nestihli naspat přes týden, o víkendu nedospávejte.

2. Dopřávejte tělu kvalitní potraviny

Pokud nemáte možnost si pěstovat vlastní ovoce a zeleninu, kupujte alespoň bioprodukty, které jsou bez škodlivých pesticidů. Pokud ani to ne, plodiny se snažte před konzumací několikrát důkladně opláchnout. Důležitá je také snaha vyhnout se v jídelníčku polotovarům a vysoce zpracovaným potravinám.

3. Dbejte na příjem Omega3

O nutnosti konzumace omega3 mastných kyselin pravděpodobně slyšíte ze všech stran a není to jen tak náhodou. Tyto zdravé tuky totiž snižují riziko srdečních onemocnění i Alzheimerovy choroby. Nejlepšími zdroji jsou čerstvé tučné ryby jako například losos a vlašské ořechy.

4. Pravidelně se hýbejte

Je jedno, jestli se rozhodnete pro jízdu na kole, běh, silový trénink, horskou turistiku, plavání nebo třeba skákání přes švihadlo. Důležité je, že vás pohyb bude bavit, a budete ho s chutí provozovat pravidelně. Jen tak vám totiž v dlouhodobém měřítku dokáže přinést očekávané zdravotní benefity.

Čtěte také

Migréna

Čtěte také

Proč mě tak často bolí hlava? 7 otázek a odpovědí chronického migrenika

5. Vyhněte se chemii v kosmetice

Pojem "přírodní kosmetika" je v poslední době skloňovaný čím dál častěji. Firmy nejspíš pochopily, že chemie jako estrogeny a syntetické estrogenní substance, které mohou narušovat hormonální rovnováhu ženy, už bylo dost. Pokud jste se přírodní cestou vydala i vy, jen tak dál. Složení bio kosmetiky je totiž postaveno na bylinách a rostlinách v bio kvalitě, které stojí za jejím pozitivním efektem na vlasy, nehty, pokožku, celkové zdraví i naši planetu.

6. Otužujte se

Občas při sprchování otočte vodovodní kohoutek doprava a prostřídejte teplou vodu se studenou. Rozproudíte tím lymfatický systém, posílíte a omladíte pokožku a zregenerujete svalstvo.

7. Pečujte o své vztahy

S některými lidmi se stýkáme téměř denně, jako například rodina, přátelé nebo kolegové v práci. Proto o tyto vztahy pečujte. Pro vaše zdraví jsou důležitější, než si myslíte. Jak na to? Buďte přítomní. Projevte jim vděčnost a uznání. Když jste s nimi, věnujte se jim na sto procent. Věřte, že to ocení.

Rada na závěr:

Nemusíte dělat vše najednou. Začněte postupně, bod po bodu a těšte se z pokroků.

Zdroj: vlasta.cz brainmarket.cz codeoflife.cz

Čtěte také

Krevní tlak

Čtěte také

Vysoký krevní tlak? Zkuste mangold, ženšen a klasiku ze spíže

Čtěte také

Jóga

Čtěte také

Co jste nevěděli o józe? Snižuje chronický zánět i pomáhá při syndromu vyhoření

Čtěte také

Zpívání

Čtěte také

Zpěv zmírňuje chrápání i zlepšuje paměť. Znáte všechny jeho zdravotní benefity?