Píše se rok 2015 a Zuzana Sovjáková Koubková se snaží sehnat boty, pro svého syna. V klasických obchodech zjišťuje, že většina dětské obuvi je tvrdá a nepohodlná. Začne tedy přemýšlet o alternativě, protože chce pro svoje dítě to nejlepší.
Jako náhodou narazila na sociální síti Facebook na téma barefoot obuvi, kterým byly už tehdy věnovány skupiny o tisících členů. Druh bot, o kterých předtím nikdy neslyšela. Brzy zjistila, že barefooty, které simulují chůzi naboso a pomáhají tak zdravé chůzi, jsou přesně to, co hledala. A proto se s barefooty Zuzana vydala na dlouhou cestu, která jí změnila život.
“Viděla jsem v barefoot obuvi obrovský potenciál a zájem ze strany uvědomělých rodičů, aby jejich děti nosily kvalitní a zdravou obuv,” vysvětluje Zuzana. Téma se tak spojilo s jejími plány rozjet nějaký typ podnikání a vedlo k tomu, že nejdříve ze svého brněnského bytu prodávala boty přes facebookovou skupinu a brzy poté svépomocí založila malý e-shop.
Poptávka byla ohromující a Zuzana si rychle uvědomila, že našla díru na trhu. Díky tomu mohl její podnik růst a navíc v odvětví, které nabízí možnost informovat a vzdělávat veřejnost, v jejím případě o tom, jak důležitá je zdravá a přirozená chůze.
Dnes má Bosonožka tým více než třiceti lidí, kamennou prodejnu v Brně a sklad o velikosti přesahující tisíc metrů čtverečních. A zakládá si na široké nabídce a kvalitních poradenských službách. Ve spolupráci s odborníky z fyzioterapie a podologie zákazníkům pomáhá s výběrem vhodné obuvi. Možnost vracet bezplatně nevhodné zboží dává zákazníkům možnost vyzkoušet si obuv z pohodlí domova, Bosonožce zase umožňuje nebýt závislá na výkonu kamenných prodejen. Získává jí to stálé zákazníky, kteří oceňují profesionální přístup a odborné rady.
Využijte exkluzivní slevu na barefoot obuv Bosonožka.cz v rámci akce Deník nákupní týden!
Obuv, jako taková, pochází hlavně od evropských výrobců, přičemž mnoho značek je českého a slovenského původu. To nejen zaručuje vysokou kvalitu, ale také snižuje ekologickou zátěž spojenou s dopravou. Mezi nejprodávanější patří chorvatské Froddo a portugalsko-holandská značka Koel, se kterou Bosonožka spolupracuje i na vývoji nových modelů.
Firma, která začala doslova z obýváku dosáhla loni obratu přes 100 milionů korun a přes 100 tisíc prodaných produktů. Značka oslovuje čím dál více nejen rodiče s dětmi, ale i dospělé zákazníky. Proto chystá v nejbližší době rebranding i expanzi na další zahraniční trhy.
Přesto se Bosonožka drží své původní vize pomáhat lidem správně chodit a její dlouhodobou vizí zůstává zvyšování povědomí o barefoot obuvi a podpora kvalitních místních výrobců.