Odborníci této dietě říkají chromatická a je velmi jednoduchá. Nemusíte nic moc vážit, měřit, počítat kalorie, fígl spočívá v barvách. To znamená, že do jídelníčku zakomponujete co nejvíce barevných potravin. Dieta podporuje rozmanitost a množství potravin, které jsou minimálně kalorické, ale mají vysokou sytost, takže nemáte brzo hlad.

Zdroj: Youtube

Zhubnete s duhou?

Duhová dieta využívá pigmenty ovoce a zeleniny, z nichž každý je signálem různých živin podporujících zdraví a zároveň je to způsob, jak efektivně kontrolovat svou hmotnost. Jak se můžou barvy promítnout do hubnutí, aniž byste přišli o chuťový požitek nebo výživové benefity?

Málo kalorií, hodně vlákniny

Barevné potraviny mají přirozeně nízký obsah kalorií, přesto vás zasytí. Kouzlo spočívá v jejich vysokém obsahu vody a vlákniny. Jen si představte, jak žvýkáte křupavé červené jablko nebo si vychutnáváte kapustový salát – zaberou vám sice více místa v žaludku, což vede k plnosti, ale mají málo kalorií. Proč tedy tyhle potraviny pomůžou s regulací hmotnosti?

  • Jsou bohaté na vodu: Ovoce jako pomeranč či vodní meloun jsou tvořeny převážně vodou, která přidává váhu a objem téměř bez kalorií.
  • Vláknina: Zelenina jako brokolice nebo luštěniny dodá vaší stravě objem, zpomalí trávení a udrží vás déle spokojené. Vláknina reguluje hladinu cukru v krvi, takže je vaším spojencem při hubnutí.
  • Spousta živin: Tyhle potraviny obsahují obvykle více vitaminů a minerálů a účinně vyživují vaše tělo.
  • Antioxidanty: Jedná se o sloučeniny, které jsou velkými obránci organismu a podporují metabolismus. Vyskytují se hojně v barevném ovoci a zelenině, pomáhají v boji proti oxidačnímu stresu, který brání správnému metabolismu. Pamatujte, že rychlý metabolismus není jen o spalování kalorií, ale jde o celkovou vitalitu, která hubnutí podporuje.

Kombinace duhy s bílkovinami

Nezapomínejte na to, abyste k barevným potravinám přidali i dostatek kvalitních bílkovin, pak vytvoříte doslova nutriční elektrárnu na hubnutí a udržení svalové hmoty. Jak zakomponovat do pestrobarevné diety bílkoviny?

  • Libové bílkoviny: Vybírejte kuřecí, krůtí, rybí nebo rostlinné varianty, jako je čočka či cizrna.
  • Smíchejte proteiny se zeleninou: Přidejte dušenou nebo pečenou zeleninu do bílkovinného jídla, abyste získali nutričně kvalitní jídlo, které je bohaté na živiny a zasytí vás.
  • Chytrá svačina: Přidejte k ovoci hrst ořechů nebo trochu řeckého jogurtu či skyru, abyste zahnali chutě. To vše podpoří hubnutí, ale taky zajistí, že tělu dáte vše potřebné. Jde o to, vytvořit na talíři harmonii barev a bílkovin.

Flexibilní stravovací plán

Duhová dieta není o přísnosti, ale o flexibilitě v přístupu k jídlu pomocí barevných druhů ovoce a zeleniny. Tohle spektrum zajistí, že získáte širokou škálu vitaminů, minerálů a antioxidantů. Jak na to?

  • Přizpůsobte se svým chuťovým preferencím a vybírejte z řady barevných potravin. Střídejte potraviny podle toho, co je čerstvé a dostupné v konkrétní sezoně.
  • Upravte si velikost porcí a výběr potravin tak, aby odpovídaly vašim osobním cílům a dietním potřebám.
  • Můžete do ní zakomponovat živočišné i rostlinné bílkoviny. Stejně tak nezapomínejte na zdravé tuky, jako je avokádo, ořechy a semínka, které přispívají k plnosti. Myslete i na komplexní sacharidy, jako jsou luštěniny, které pomáhají udržovat sytost.
  • Kombinace všech těchto živin zabrání přejídání a pomůže vám to efektivně řídit svou hmotnost. A jako bonus navíc – barvy působí pozitivně na naši psychiku.

Náš tip:

Chcete si dopřát červený den? Pijte a jezte pokud možno potraviny v červené barvě. Jahody, rajčata, řepu, třešně, růžový grapefruit, červené zelí, červené papriky. Udělejte si červenou řepu s kozím sýrem. Již předvařenou řepu nakrájejte na kostky, do misky přidejte ocet, sůl, pepř a trochu medu. Pak postupně vmíchejte olivový olej. Na pánvi nasucho orestujte piniová semínka. Na talíř dejte nakrájenou řepu s dresinkem, přidejte kozí sýr a posypjte semínky.

Zdroj: vlasta.cz longevity.technology, healthline.com, HealthShots

Související články