Samozřejmě, funguje na to dieta a cvičení, ale někdy je problém spíše v tom, že máte břicho trochu nafouklé z jídla anebo proto, že vaše tělo zadržuje vodu. Takže má smysl zaměřit se i tímto směrem. A vyzkoušet následující.

1.      Vynechte bílý cukr

Omezení sladkostí není nikdy na škodu, protože jednoduché cukry v nich obsažené – přesněji řečeno tedy energie z nich – se ukládají v podobě tukové tkáně uvnitř břicha.

Pojídání sladkostí může vést k tomu, že vás kvůli rozkolísané hladině krevního cukru občas přepadne hlad, který rychle zajíte, a výsledkem může být i nadýmání.

VIDEO: Proč jsou přírodní sirupy lepší než cukr? Podívejte se na video.

Zdroj: Youtube

2.      Bílkoviny, víc bílkovin

Bílkoviny jsou jednou z makroživin, které pomáhají zmenšit objem břišního tuku. Navíc nás zasytí lépe než cokoli jiného, aniž byste měli těžký žaludek. Zase odpadne hltání a nevhodné svačiny – vsaďte na tvaroh, jogurt, vejce a libové maso.

„Kromě toho dostatečný příjem kvalitních bílkovin pomáhá s budováním svalů, které na svůj metabolismus potřebují nejvíce energie,“ říká fitness trenér Matěj Ptáček. Jinými slovy, čím více svalů budete mít, tím více energie vaše tělo spálí.

3.      Pijte čaj

O zeleném čaji je známo, že pomáhá spalovat tuky, zvláště když se člověk dostatečně hýbe – více například tato studie –, ale hodí se i jiné druhy čaje. Pozitivně působí také mátový, oolong a nefermentovaný bílý čaj. Obsahuje katechiny, antioxidanty, které zrychlují metabolismus.

4.      Potřebujete vlákninu

Potraviny obsahující vlákninu pomáhají snížit riziko hromadění tuku kolem břicha, navíc zasytí. Zdá se – viz například tato odborná práce –, že přímo napomáhá hubnutí, protože snižuje vstřebávání tuků a cukrů během trávení.

Má proto smysl nejen jíst spoustu ovoce, a ještě víc zeleniny, ale také sahat po potravinách s přidanou vlákninou. Pokud však nejste na hodně vlákniny zvyklí, může vás nadýmat, což přesně nechcete, zvyšujte proto množství jídel bohatých na vlákninu v jídelníčku postupně.

5. Hýbejte se

Jednou z hlavních příčin ukládání tuku na břiše je náš životní styl, málo se hýbeme a hodně sedíme. To druhé jmenované navíc přímo přispívá ke špatnému držení těla, kvůli čemuž máme povolené a viditelné břicho. Hýbejte se i během dne, telefonovat můžete za chůze, výtah se dá vynechat, pro oběd si můžete zajít někam dál.

6.      Vyhýbejte se alkoholu

Alkohol bohužel zvyšuje ukládání tuku v oblasti pasu a nad ním. I kdyby se vás pivní břicho netýkalo, pořád byste měli vědět, že pokud musí tělo odbourávat alkohol, nemusí už stíhat metabolizovat tuk. Nehledě na to, že alkohol zvyšuje zadržování vody v těle, což se může projevit i větším břichem.

7.      Slánku schovejte

Jídlo může být slané, ale proč by mělo být přesolené. Zbytečně se kvůli tomu mimo jiné zvyšuje množství vody zadržované vaším tělem. Zvykněte si vychutnávat jiné chutě, jídlo si nepřisolujte. Pozor na sůl v pečivu, uzeninách nebo polotvarech. Mimochodem, sůl je třeba i ve snídaňových cereáliích.

Zdroj: vlasta.cz, lumenis.co.uk, indiatimes.com, Form Factory

Související články