Jakmile se rozhodnete, že chcete mít štíhlejší paže a jste odhodláni zbavit se tukových zásob v těchto partiích, je dobré uvědomit si jednu věc. Není tuk jako tuk. Naše tukové zásoby jsou buď podkožní, nebo útrobní. Útrobní tuk se ukládá za našimi břišními svaly a obaluje vnitřní orgány. Trocha je ho nezbytná, větší množství pak zvyšuje riziko nemocí srdce a cév či cukrovky.

Zdroj: Youtube

Na rozdíl od tuku útrobního se podkožní tuk nachází hned pod naší kůží, je to vlastně její nejspodnější část. Také má svoji roli, například do jisté míry chrání kosti a svaly před zraněním, spolu s pojivovou tkání zajišťuje jejich připojení k pokožce. I tady nicméně platí, že trocha ho potřeba je, nicméně větší množství se rovněž pojí s vyšším rizikem zdravotních problémů – sám o sobě většinou není až tak nebezpečný, ale celkově vyšší množství tělesného tuku zvyšuje například riziko ztučnění jater nebo riziko rozvoje některých druhů rakoviny.

Tak jako tak, má smysl se i u podkožního tuku na rukách snažit udržet jeho množství pod kontrolou, což někdy může být překvapivě obtížné, i když se snažíte a jíte zdravě a zároveň cvičíte.

Proč se ukládá tuk na pažích

Ukládání tuků na pažích samozřejmě souvisí s celkovou nadváhou či obezitou, ale rovněž v něm hraje roli genetika a také pohlaví. Ženy mají totiž vyšší pravděpodobnost, že se jim tuk začne ukládat do paží.

Zvýšené množství tukových zásob na rukách lze přičíst i hormonální nerovnováze například v období menopauzy, kvůli níž se mění způsob ukládání tuku v těle, a navíc se může zvýšit i zadržování vody v těle.

I když člověk zhubne, může být překvapen tím, že kůže na pažích zůstane povolená. Zvláště pokud se dost nehýbe, roli hraje zejména posilování.

Jak se zbavit tuku na rukách

Dobrá zpráva je, že existuje spousta možností, jak s tukem na rukách aspoň do určité míry zatočit. Ale bohužel, vždycky to vyžaduje celkem dost úsilí, ideální je kombinace změn na talíři a zvýšení pohybové aktivity. Nemůžete zhubnout jen na rukách, potřebujete snížit celkovou hmotnost. A zároveň cvičit včetně zvedání činek, abyste spalovali tuk a zároveň zpevnili svaly. Přispěje k tomu dostatečný přísun bílkovin. Cvičení je důležité i proto, abyste předešli povolené kůži v případě, že se vám podaří zhubnout větší množství kilogramů.

Cvičení na štíhlejší ruce

Ideální je kombinovat kardio cvičení ve vyšším tempu a posilování, ideálně s nějakými pomůckami, jako je posilovací guma nebo činky. Není dobrým nápadem posilovat jen paže, ačkoli vám zrovna o ně jde především – vaším cílem je mít přiměřené množství svalů v těle celkově, protože tak bude vaše tělo i v klidu spalovat více energie a tím i tuku. Minimem je 75 minut intenzivního cvičení týdně. Počítejte s tím, že výsledky neuvidíte hned, ale nejdříve po dvou třech měsících.

Dá se tuk na rukách odsát?

Můžete to samozřejmě zkusit i bez námahy, i když s trochou bolesti, a dopřát si liposukci paží, ať už klasickou, nebo šetrnější tumescenční. Po zákroku vás bude čekat nošení stahovacího prádla a několikatýdenní rekonvalescence. Musíte počítat s tím, že cena za jednu paži začíná na deseti tisících korun a že se při tomto zákroku neodstraňuje přebytečná kůže. K tomu slouží jiný zákrok, nazvaný dermolipektomie valů paží – s cenou zhruba od 35 tisíc korun výše.

Zdroj: vlasta.cz healthline.com forbes.com webmd.com

Související články