Váš kadeřník by vám rád řekl několik zásadních věcí, ale mnohdy k tomu nemá příležitost. Máme pro vás vzkaz od všech vlasových stylistů. Díky tomu pochopíte, čím jim při své návštěvě komplikujete práci.
Nehýbejte se
Když sedíte v kadeřnickém křesle, nehýbejte se a neošívejte se. Pokud se v polovině střihu pohnete, změní polohu i vaše vlasy. I takové překřížení nohou může mít vliv na výsledek střihu. A věřte, že si tím účes zkazit nechcete.
Nemlčte
Neseďte jen tiše v křesle. Sdělte stylistovi, co přesně chcete a jaká je vaše představa o účesu. Ozvěte se, pokud vám něco vadí, například pokud se vám nelíbí fénování vlasů, vzduch je příliš horký, nebo na jakou stranu máte nejraději rozdělené vlasy. Kadeřník nemá věšteckou kouli, aby z ní vyčetl, co se vám líbí a co ne. Všechno je o komunikaci, jako v každém vztahu.
Nečekejte zázrak
Dobrá změna barvy je investice času a peněz. Salony používají profesionální kvalitní produkty, takže vlasy budou ošetřeny tou nejlepší kosmetikou, ale nečekejte zázrak. Vždy záleží na aktuální kondici vlasů a na barvě. Zda přicházíte s přírodní barvou, nebo zda již vlasy byly předtím barveny a čím. Vždy mějte realistická očekávání. To, že se vaší kamarádce podařilo během jednoho sezení změnit barvu z brunety na zrzku, neznamená, že to dokážete i vy. Každý má jinou strukturu a kvalitu vlasů.
O kolik ostříhat
Pokud si chcete ponechat stávající délku, informujte o tom včas kadeřníka. Jinak vám prostě ostříhá to, co si myslí, že je mrtvé, a může to být víc, než jste čekali. Pokud se vám nový účes a práce kadeřníka líbí, doporučte ho ostatním! Bude si vás více vážit, protože reklama a jeho klientela závisí na spokojenosti všech zákazníků.
Doneste inspiraci
Vždy je užitečné, když si přinesete pár obrázků účesů pro inspiraci. Kadeřník tak rychle pochopí, které účesy se vám líbí. Konzultujte s ním, zda se pro vás účes hodí, a nechte si poradit s ohledem na kvalitu svých vlasů. Přineste ale reálné obrázky, ne retušované fotky s filtry v parukách.
Co kadeřníci nesnášejí
- Když si sami snažíte smést ostříhané vlasy, naděláte totiž větší nepořádek.
- Před návštěvou si vždy vyčistěte uši. Nikdo se nechce dívat při práci do špinavých uší.
- Když máte při mytí otevřené oči a koukáte kadeřníkovi do nosu.
- Nechtějte po kadeřníkovi, aby vám zkrátil vlasy nejdřív o centimetr a pak ještě o další. Znamená to pro něj dělat dvakrát stejnou práci.
- Nenoste mikinu s kapucí nebo rolák, pokud je nemůžete sundat. Obojí překáží kadeřníkovi při stříhání a barvení vlasů.
- Když nevíte, co znamená 5 cm a co 10 cm. Je dobré znát míru.
- Zkuste najít obrázky vlasů podobných těm svým. Pokud máte rovné, jemné vlasy, nepřinášejte obrázek někoho s hustými kudrnami. Potřebujete obrázek někoho s podobnou vlasovou strukturou.
- Nikdy nezvedejte hlavu od mycí mísy. Namočíte si zadní část oblečení, což vám bude po zbytek schůzky velmi nepříjemné.
Prodej produktů
Nezlobte se na svého stylistu jen proto, že se vám snažil prodat produkty. Kadeřníci se nesnaží zvýšit vaši útratu, jen dělají svou práci. Chtějí vám pouze doporučit vhodnou pěsticí kosmetiku přesně pro váš typ vlasů. Je velký rozdíl, když používáte produkty na míru, anebo naopak stav svých vlasů zhoršujete špatně zvolenou řadou.
Rozhodněte se
Nerozhodný klient je pro kadeřníky opravdu frustrující a časově náročný. Ujistěte se ještě před usednutím do křesla v salonu, že víte, co chcete. Některé styly jsou vhodné pouze pro určitý typ vlasů. Neberte si osobně, když se vám snaží stylista střih nebo barvu vymluvit. Jen chce, abyste byli spokojeni s účesem, který skutečně funguje.
Ticho léčí
Někdy chce kadeřník jen dělat svou práci, tak ho nenuťte si povídat. Rozhodně se s vámi nemůže bavit, když vám fénuje vlasy. V tom hluku se prostě nedá konverzovat. Můžete se přímo zeptat, zda si chce povídat, nebo zda si máte vzít do ruky třeba časopis.
Řekněte pravdu
Pokud se vám střih či barva nelíbí, buďte upřímní. Buďte milí a slušní, ale dejte to kadeřníkovi vědět. Opravdový profesionál vám bude vždy chtít pomoci a účes opraví. Vaši nespokojenost nakonec zjistí tak či onak. Lhaní jen ztěžuje situaci a prodražuje pozdější nápravu. Nenechávejte si svou nespokojenost na pozdější komunikaci po telefonu a zprávách. Situace se musí řešit hned.
Zdroj: vlasta.cz starsinsider.com