Jakmile se stane X, teprve potom budu cítit Y. Odborníci tomu říkají „past X-Y“. Možná si říkáte, že abyste se cítila líp, bude to vyžadovat nějakou určitou vnější situaci – to, čemu odborníci říkají X –, abyste dosáhla vnitřního stavu – toho, čemu říkají Y. Ovšem tahle past negativně „zdržuje“ porozvodový proces.

VIDEO: TOP 5 tipů, jak si zvýšit sebevědomí. Podívejte se na video.

Zdroj: Youtube

Porozvodové pasti

Možná si říkáte: Až budou papíry podepsány, budu šťastná. Budu zase šťastná, až najdu nového partnera. Někoho, kdo bude lepší než můj bývalý manžel. Až se odstěhuji z tohoto domu a všech jeho vzpomínek, budu šťastná. Jakmile se přestanu cítit zdrceně, pak můžu pracovat na tom, abych byla šťastná.“ Poznáváte se? Jak se vyhnout těmto pastem?

Cesta k vnitřním změnám po rozvodu

Zapomeňte na „až“ a „potom“, pouze změnou toho, co se děje uvnitř vás samotných, můžete začít nacházet štěstí. Musíte začít tím, že se podíváte do svého nitra a budete se spoléhat na sebe, že budete šťastná, a to i po ukončení desítky let trvajícího manželství.

Žádná částka peněz nebo vnější ujišťování to za vás neudělají. Musíte se vědomě rozhodnout být vděční a vybrat si štěstí, i když se cítíte ohromená a máte pocit, že jste naprosto k ničemu.

Přijměte skutečnost, že jste nezávislá

Musíte to udělat, i když máte pocit, že jste sama nebo zrazená, nebo když se cítíte špatně nebo netrpělivě nebo když máte pocit, že se přes svůj rozvod nikdy nedostanete. Všechny tyhle pocity pocházejí z vnějšího vlivu, na který se rozhodnete reagovat způsobem, který vám nepomůže.

Musíte se vnitřně rozhodnout, že přijmete skutečnost, že se právě teď stáváte nezávislými – nejen finančně – a že máte schopnost žít podle svých podmínek. Ale že se taky stáváte nezávislou v tom, že budete spoléhat sama na sebe v tom, že budete znovu šťastná. To je něco, co by za vás neměly určovat žádné vnější síly.

Cvičení k objevení vašeho vnitřního štěstí

Možná to jsou už roky, pokud vůbec někdy, co jste se naposledy podívala do svého nitra, abyste našla štěstí, které nezávisí na vnějších faktorech. Může se to zdát nemožné, zvláště když jste vystresovaná a truchlíte. Ale nemusí to tak být.

Krok 1: Pojmenujte věci, na které jste se spoléhala, abyste byla šťastná

Příklad: Určitá částka na mém bankovním účtu mě potěší. Být ve vztahu s mužem, který se ke mně chová hezky, mě udělá šťastnou.

Krok 2: Překlopte skript

Uvědomte si, že vnější faktory ve vás mohly vyvolat iluzi. Pak tuto myšlenku otočte dovnitř – přijměte zodpovědnost.

Příklad: Žádný vztah na světě mě neudělá šťastnou, pokud se nebudu milovat a nebudu se k sobě chovat správně. Od této chvíle se hodlám soustředit na sebe a pracovat na sobě. Potřebuji začít klást sebe na první místo – mluvit za sebe, lépe se o sebe starat a nacházet radost ze samoty. Rozhodla jsem se užít si tuhle novou cestu lásky k sobě samé – to je největší milostný příběh, jaký člověk může mít.

Krok 3: Buďte proaktivní

Kdykoli si myslíte, že potřebujete nějaký vnější podnět, abyste byla šťastná, udělejte si tohle cvičení.

Dělejte ho často. A čím více budete cvičit hledání vnitřního štěstí, tím více se váš život naplní vděčností a nebudete se muset spoléhat na nějaký vnější faktor, který nemůžete ovlivnit, abyste byla šťastná. Jste dost silná, abyste ho našla sama v sobě.

Související články

Zdroj: vlasta.cz, sixtyandme.com, lambbrooks.com