Co si pod pojmem překyselení organismu představit? Stručně řečeno jde o narušení rovnováhy mezi kyselinami a zásadami v těle. Kyselé (kyselinotvorné) potraviny mají pH nižší než 7, zásadité neboli alkalické pak vyšší než 7.

A odborníci se shodují, že by v ideálním případně měly být v našem jídelníčku zastoupeny v poměru 20 ku 80. Neděje se tomu bohužel tak.

Zdroj: Youtube

Co může překyselení způsobit?

Není-li v organismu nastolena acidobazická rovnováha, trpí tělo nedostatkem vitaminů, minerálů, enzymů i stopových prvků. A důsledkem můžou být pálení žáhy, deprese, potivost, bolesti hlavy, únava, ale i artróza, cukrovka či infarkt.

A bylo prokázáno, že kyselé prostředí je jedním z předpokladů vzniku rakoviny. To asi nechce nikdo. A přitom stačí změna jídelníčku a návyků a budou se dít divy.

Jakými potravinami si škodíme a které naopak do jídelníčku zařadit, aby došlo k rovnováze?

Kyselé (kyselinotvorné) potraviny

  • (tučné) maso
  • kravské mléko a z něj vyrobené sýry
  • vejce
  • cukr
  • sůl
  • obilí
  • ořechy
  • luštěniny
  • rajčata
  • jahody
  • špenát
  • sycené nápoje
  • dochucovadla

Zásadité (alkalické) potraviny

  • zelenina
  • ovoce (ideálně sezonní)
  • kysané mléčné výrobky
  • celozrnné pečivo
  • krůtí maso
  • mandle
  • oleje lisované za studena
  • kozí mléko
  • pohanka
  • sója

Změna životního stylu

Kromě toho, že budete víc přemýšlet nad tím, co jíte, zapracujte i na zmírnění stresu a začněte s pohybem, snižte konzumaci alkoholu, omezte cigarety a zvažte, jestli by neškodilo shodit pár kilo. Všechno to může a bude mít pozitivní vliv na odkyselení organismu.

Na odkyselení organismu fungují i bylinkové čaje nebo rašelinové či solné koupele.

Zdroj: vlasta.cz, energieprirody.cz, OstroVit, zelene-zdravicko.cz, css.ch

Související články