Existují potraviny, kterým se můžete vyhnout, abyste zůstali zdraví, štíhlí a šťastní. Co tedy raději vyřadit z jídelníčku nebo alespoň snížit konzumaci?

Zdroj: Youtube

Ochucené jogurty

Cukr urychluje proces stárnutí, jak se obecně ví. Trik, jak si udržet pevnou pokožku i tělo, je vědět, kde se cukr skrývá. Možná byste to nečekali, ale ochucené jogurty bychom měli jíst jen občas nebo vůbec, protože obsahují hodně cukrů, a to až 16 procent.

Když tedy sníte jeden 150gramový kelímek, sníte zhruba 20 gramů cukrů, z nichž většinu tvoří sacharóza. Pokud vám už ale bílé jogurty lezou krkem a chcete přece jen sáhnout po ochuceném, měl by mít snížený, ale nenulový obsah tuku (1–2 g/100 g) a měl by být bez přidaného cukru.

Polévky z pytlíku

Pytlíkové polévky obvykle obsahují hodně soli, která zvyšuje krevní tlak. Některé obsahují taky bisfenol A, chemickou látku, která je spojovaná s rakovinou, neplodností a přibíráním na váze. Mnohem lepší je uvařit si vlastní polévku.

Snídaňové pečivo

Croissanty, loupáky a jiné podobné pečivo jsou sice skvělé pro dobrou náladu, ale ohrozit můžou vaše zdraví. Tohle pečivo má vysoký obsah tuku, což vede k vyššímu příjmu kalorií.

Proteinové tyčinky

Bílkoviny samozřejmě potřebujeme všichni. Mnohé z těchto proteinových tyčinek jsou ale tak napěchované chemikáliemi a cukrem, že to za to zvýšené množství bílkovin opravdu nestojí. Pokud je už přece jen chcete konzumovat, pečlivě čtěte etikety.

Alkoholické koktejly

Ve dvaceti se kocovina zvládá lépe než ve třiceti (a ve čtyřiceti už vůbec). Popíjení alkoholových koktejlů pro zdraví není dobré, protože nápoje obsahují spoustu cukru.

Nejenže přispívají k nárůstu hmotnosti, ale také narušují spánek. Když se začne alkohol dostávat z těla ven, budíme se, a i proto máme druhý den kocovinu a jsme unavení.

Pivo

Nejen muži můžou mít pivní břicha. Pivo je poměrně kalorické. Ačkoli je v pořádku dát si jednu sklenku, nadměrné množství o víkendu ve třiceti a později může vést k předčasnému stárnutí. Alkohol dehydruje pokožku, a způsobuje tedy zvýšenou tvorbu vrásek.

Bílý chléb

Kdysi dávno byl chléb vyroben jen ze čtyř přísad: vody, kvásku, mouky a soli. Chléb, který si dnes často v obchodě kupujete, má přes 30 ingrediencí! Zkuste se zpracovaným sacharidům raději vyhýbat nebo si upečte domácí chléb, u kterého víte, co do něj dáváte.

Svačinky „bez cukru“

I když cukr tělu rozhodně škodí, umělá sladidla na tom nejsou o moc lépe. Ve třiceti začnou játra pracovat méně efektivně. Sladidla brání a zpomalují jejich detoxikační procesy. Proto byste se měli držet dál jak od cukru, tak od uměle slazených potravin.

Káva

Kofein je nepřítelem dobrého spánku. Pokud pijete příliš mnoho kávy, zabrání vám to v hlubokém spánku. Spánek je přitom proces, kdy se buňky samy opravují, a jeho nedostatek může urychlit proces stárnutí. Káva ano, ale ne moc, maximálně 4 šálky denně a raději ne večer.

Margaríny

Pokud se bojíte stárnutí pleti, pak se držte dál od syntetických másel. Částečně hydrogenované oleje v margarínu způsobují, že pokožka je citlivější na UV záření a zvyšuje poškození sluncem.

Trans tuků je sice už v dnešních margarínech méně, ale stále obsahují vysoký obsah omega-6 mastných kyselin. Kvůli nim hrozí narušení rovnováhy mezi omega-3 a omega-6 mastnými kyselinami. Tahle nerovnováha vede podle odborníků k nemocem srdce, astmatu, rakovině i depresi.

„Zdravá“ jídla z mikrovlnky

Držíte-li dietu, možná vám přijde jako bezva nápad koupit si „zdravé“ nízkokalorické hotovky. Je to snadné, párkrát píchnete vidličkou a za 3 minuty je jídlo připravené ke konzumaci. Ovšem i tahle jídla obsahují hodně soli a cukru, často jim chybí také vláknina a vitaminy.

Sójová omáčka

Po třicítce je potřeba udržovat tělo hydratované, aby pokožka zůstala pružná. Sójová omáčka obsahuje přemíru soli a může vás opravdu dehydratovat. Buď se jí vyhněte, nebo pijte hodně vody, když ji konzumujete. Existují ale sójové omáčky s nízkým obsahem soli, kontrolujte tedy etikety.

Sušená smetana

Tento bílý prášek má jen málo společného s tekutou smetanou nebo mlékem. Místo mléčného tuku obsahuje tuk rostlinný, celou řadu éček a spoustu jednoduchých cukrů.

Pokud si kupujete sušenou smetanu, kupujete si vlastně bělidlo do kávy. Chemikálie v ní obsažené mohou poškodit játra, takže příště si raději do kávy nalijte opravdické mléko.

Zdroj: vlasta.cz, starsinsider.com, eatthis.com, rozumnehubnuti.cz

Související články