Proffee. To je pojem, který stojí za zapamatování. Označuje se tak káva s trochou proteinového neboli bílkovinného prášku, který se dá běžně koupit například v prodejnách zdravé výživy. Nejde o nic určeného zejména sportovcům, ale o vcelku běžnou pomůcku při hubnutí. 

Díky přidané bílkovině dokáže ranní kafe zahnat hlad do prvního pořádného jídla a zároveň se sníží riziko, že si dáte něco ne moc vhodného. Bílkoviny zabrání výkyvům krevního cukru a tím záchvatům hladu.

VIDEO: Podívejte se, jak snadná a rychlá příprava proteinové kávy je!

Zdroj: Youtube

Klidně i odpoledne

Můžete si dát protein bez příchuti, který chuť kafe ovlivní jen minimálně, ale možná vám bude lépe vyhovovat třeba vanilkový nebo nějaký s přidanými dalšími živinami.

Nápad dávat bílkoviny do kávy se zrodil u propagátorů low carb diet a ketodiety, které sázejí právě na bílkoviny a zásadně omezují tuky a sacharidy. Kafe s bílkovinou ale podle některých odborníků může pomoci k nižší váze i bez těchto trochu extrémních diet.

Proffee může zabránit tomu, aby člověk během dne snědl přemíru sacharidů, zbytečných svačin navíc a zároveň dodává tělu bílkoviny, které jsou nezbytným předpokladem úspěšného hubnutí, což doložila třeba tato studie. Prášek si samozřejmě můžete přidat i do odpoledního kafe.

„Bílkoviny představují jednu z hlavních makroživin, které by měly být součástí každého plnohodnotného jídla. Dokážou skvěle zasytit, a navíc mají nejvyšší termický efekt ze všech živin, což zjednodušeně znamená rychlejší metabolismus,“ říká fitness trenérka Tereza Horová. Zdrojem může být libové maso, tvaroh či luštěniny.

Odměrka a dvě vejce

Káva s proteinem není náhradou plnohodnotného jídla ani vám nedokáže sama o sobě zajistit dostatečný denní příjem bílkovin. „Je nadále velmi důležité přijímat bílkoviny z plnohodnotných potravin, citoval webový magazín Women’s Health dietoložku Valerii Agyeman, která připomněla, že potraviny jako jogurt či vejce, které se hodí k snídani, obsahují více bílkovin.

Proteinovou kávu označila za skvělou volbou pro lidi, kteří z nějakého důvodu nesnídají a později během dne mají co dělat, aby udrželi svoje chutě pod kontrolou. Podle ní ale například jedna odměrka proteinu a dvě vejce představují ideální množství bílkovin, které by si člověk měl dát k snídani.

Hlavně pořádně rozmíchat

Některým lidem může vyhovovat i kombinace kofeinu a bílkovin, protože kofein jim dodá energii a bílkoviny vytrvalost, během dne se pak hodí obojí.

Ale pokud pijete kafe bez kofeinu, klidně si dejte bílkovinu do něj. Zdá se také, že káva s bílkovinami může mírnit pocity nervozity a úzkosti, které někteří lidé po kafi pociťují.

Je fér přiznat, že káva s bílkovinou nemusí některým lidem chutnat, protože vnímají její chuť nebo to, že se kvůli ní mění textura nápoje – tady možná stojí za to bílkovinový prášek, který vám bude vadit co nejméně.

Důležité je také správní rozmíchání, lžička nemusí stačit – někdo používá například napěňovač mléka. Pozor také na prášky s umělými sladidly, jako je stévie nebo aspartam, mohou vyvolávat nadýmání.

Související články

Zdroj: vlasta.cz, healthline.com, health.unl.edu, womenshealthmag.com, Form Factory