Existuje spousta způsobů, jak kupovat zdravé a potraviny, z nichž vytvoříte hubnoucí jídelníček. Možná budete muset o trochu víc přemýšlet, ale ušetříte a rozhodně se nebudete muset bát, že byste do sebe ládovali něco nezdravého. Jak na to?

Plánujte dopředu

Pokud chcete ušetřit na jídle a hubnout, musíte plánovat. Ideální je vybrat si jeden den v týdnu a v ten si naplánujete jídelníček na celý nadcházející týden. Pak si napište seznam toho, co budete potřebovat při přípravě. Nezapomeňte mrknout do lednice a zkontrolovat, co v ní všechno je, abyste nekupovali stejnou věc, kterou máte, a která se vám pak zkazí. Žádné plýtvání a vyhazování.

Čtěte také

Dieta podle znamení zvěrokruhu

Čtěte také

Dieta podle znamení zvěrokruhu: Takhle zhubnou Berani, Lvi a Střelci

Seznam potravin neměňte

Naplánovali jste si, co budete příští týden vařit? Máte v ruce seznam potravin, které k tomu budete potřebovat? Nakupujte jen podle něj a rozhodně se nenechte zlákat akčními cenami. Jakmile se ocitnete v obchodě, myslete na skryté psycho fígle obchodníků. Nejdražší výrobky bývají umístěny do výšky očí, abyste měli tendenci je strčit do košíku. Koukněte i do spodních a horních pater. Existují i aplikace pro nákupy potravin, například bezplatný Listonic, který nabízí rychlý a snadno použitelný seznam potravin. Aplikace je super i tehdy, když si náhodou zapomenete napsaný seznam doma.

Čtěte také

Hranolky

Čtěte také

Na hranolky zapomeňte! Některá jídla zhoršují průběh menstruace

Využívejte slevy nebo akce

Samozřejmě, že občas se plán vyplatí změnit, třeba když chcete koupit květák a připravit z něj mozeček, a v obchodě je o polovinu levnější brokolice, tak jednoduše vyměníte květák za brokolici. Přestaňte se stydět za to, že jste „akční hrdinka“, která chodí do obchodu a kupujte to, co je v letáku. V případě hubnoucího plánu to ovšem znamená, že v akcích nakupujete to, co lze použít v případě dietního jídelníčku, tedy nebudete kupovat ve slevě metrák sušenek. Pokud je ale v akci například čočka, fazole v konzervě nebo tuňák, udělejte si zásobu. Dobré taky je, když budete některé potraviny kupovat ve velkém balení za nižší cenu.

Čtěte také

Žena v kuchyni

Čtěte také

Sacharidové vlny vám pomůžou nastartovat metabolismus a rychle zhubnout

Maso v celku

Možná jste nad tím moc nepřemýšleli, ale maso naporcované na menší plátky nebo nudličky, je dražší než v celku. Kupujte tedy maso v celku, třeba i celé kuře, vyjde vás to levněji. Navíc z jednoho kuřete můžete vykouzlit několik různých jídel.

Čtěte také

Chůze do schodů

Čtěte také

7 tipů jak zapojit pohyb do každodenního života

Vařte velké porce a využívejte zbytky

Vaření velkých jídel vám může ušetřit čas i peníze. Zbytky lze použít na obědy nebo do jiných receptů. Když máte omezený rozpočet, jen stěží se budete stravovat venku v restauraci, ale budete si vařit doma. Pokud uvaříte více jídla, které nesníte, zamrazte zbytky do krabičky ve velikosti jedné porce a snězte později. Jak na to? Osmahněte kuřecí nudličky z jednoho kilogramu a rozdělte po porcích do krabiček. Jednou si k nim připravíte brambor, jindy rýži, pohanku nebo dušenou zeleninu.

Čtěte také

Úklid

Čtěte také

Ušetřete na čistících prostředcích. Doma to nablýskáte octem a jedlou sodou

Značkové potraviny nejsou vždy nejlepší

Značkové neznamená, že je nejkvalitnější. Stačí, když se zaměříte na etikety a budete je pozorně číst. Pak zjistíte, že i levná potravina prodávaná pod značkou obchodního řetězce, je kvalitní. Klidně si tedy nakupte levnější bílý jogurt nebo tvaroh, který je „no name“, ale pokud je složení v pořádku, proč ne?

Nenakupujte, když vám kručí v břiše

Když máte hlad a jdete do obchodu s potravinami, je pravděpodobnější, že vybočíte ze svého seznamu potravin a koupíte impulzivně něco dalšího. Velmi často se taky v tomto případě stane, že sáhnete po zpracovaných potravinách, které obsahují méně prospěšných živin než nezpracované potraviny. Než vyrazíte na nákup, a kručí vám v břiše, snězte aspoň kousek ovoce, jogurt nebo hrst ořechů, abyste neměli pocit hladu.

Čtěte také

Potraviny

Čtěte také

Ušetřete na potravinách. Spotřebujte i slupky a nálevy, z natě udělejte pesto

Nahraďte maso jinými bílkovinami

Jíst méně masa může být dobrý způsob, jak ušetřit peníze. Maso je drahé, kilogram kuřecích prsou stojí například kolem 200 Kč, kdežto kilogram fazolí stojí zhruba 70 Kč. Zkuste nahrazovat maso bílkovinami, jako jsou luštěniny, konopné semínko, vejce nebo rybí konzervy. Obvykle jsou levné, výživné a snadno se připravují. Většina z nich má taky dlouhou trvanlivost, takže se méně kazí.  

Čtěte také

Přerušovaný půst není dieta. Začněte pomalu a opatrně.

Čtěte také

Přerušovaný půst 16:8. Jak začít, abyste vydrželi a opravdu zhubli

Nakupujte sezónní potraviny

Místní sezónní produkty jsou obecně levnější, než když budete v zimě kupovat avokádo, melouny či rajčata. Navíc rajčata v prosinci nechutnají dvakrát dobře. Zkusili jste někdy uvařit například celerové pyré, mrkvové nebo z pastináku? Nebo opečená červená řepa? Chutná to naprosto dokonale, je to zdravé a levné. Za kus celeru dáte maximálně 30 Kč, za kilo mrkve v akci kolem dvacetikoruny a za řepu 50 Kč za kilogram. A v hubnoucím jídelníčku se tyhle přílohy budou skvěle vyjímat, nemají moc sacharidů a jsou výživné.

 

 Zdroj: Vlasta.czhttps://www.healthline.com/nutrition/19-ways-to-eat-healthy-on-a-budget#12.-Shop-for-produce-thats-in-seasonhttps://www.stobklub.cz/https://www.moneyhelper.org.uk/en/blog/everyday-money/cheap-healthy-meals-healthy-eating-on-a-budget

Čtěte také

Hranolky

Čtěte také

Na hranolky zapomeňte! Některá jídla zhoršují průběh menstruace

Čtěte také

Inkontinence

Čtěte také

Inkontinenci řeší jen zlomek žen, pro některé je to normální. Řešení existuje

Čtěte také

Strečink

Čtěte také

Strečink každý den: Skryté benefity i jak s ním začít, aby krk a záda nebolela