Proteinové šílenství je mezi hubnoucími dost populární. Bez proteinů ani ránu, sacharidy jsou zapovězeny na věky. Aby bylo jasno. Proteiny jsou při hubnutí opravdu důležité, protože pokud jich přijímáme dostatek, nedochází k odbourávání svalové hmoty. A čím více svalů máme, tím vyšší je bazální metabolismus a tím taky větší šance, že když zhubnete, vydrží vám to. Kromě toho mají proteiny taky super další vlastnost, když jich máme v jídelníčku dostatek, a zároveň přiměřené množství sacharidů a tuků, nebudeme brzo pociťovat hlad. Zjednodušeně řečeno, budeme na delší dobu zasycení. Takže ano, proteiny fakt potřebujeme.

Čtěte také

Snídaně

Čtěte také

Snídaně ano, či ne? Záleží na tom, zda jste sova nebo skřivan

Proteinové doplňky? Obejdete se bez nich

Podle odborníků ze STOBu se bez nich klidně obejdeme, i když hubneme (a pokud nejste vrcholový sportovec). Při hubnutí je dobré zařazovat do jídelníčku raději přirozené zdroje proteinů a kombinovat různé druhy – živočišné i rostlinné. Vybírat můžete z celé palety potravin, hodně proteinů mají například olomoucké tvarůžky, Cottage, mozzarella, kuřecí prsa, pstruh, nebo třeba vejce či čočka.

Čtěte také

Hubnutí

Čtěte také

Dieta podle znamení zvěrokruhu: Takhle zhubnou Blíženci, Váhy a Vodnáři

Proteinové nápoje jsou fajn doplněk

Máte je pít, když se snažíte zhubnout? Rozhodně ano, protože pomáhají zrychlit metabolismus a sníží chutě k jídlu. Při hubnutí dávají smysl pouze v určitých situacích. Podle lékařky a autorky knih o hubnutí Václav Kunové jsou prospěšné v situacích, kdy je problém dostat se ke kvalitním bílkovinám z „přirozených“ potravin. A užívat je může každý, ani ženy se nemusí bát, že by jim po nich narostly svaly jako Arnoldu Schwarzenegerovi. „Jde o izolované proteiny z různých zdrojů, v naprosté většině ze syrovátky, ve své nezměněné formě, v jaké byste je našli například v tvarohu,“ vysvětluje lékařka.

Čtěte také

Nakupování potravin

Čtěte také

Hubnoucí jídelníček s omezeným rozpočtem. Za co vyměnit maso a na čem šetřit

Více proteinů, rychlejší hubnutí 

Obsahují vyšší koncentraci bílkovin na 100 gramů a jsou rychleji vstřebatelné. Mají v sobě taky aminokyseliny, které jsou prospěšné zvláště po cvičení. Při hubnutí díky nim dostanete do těla jen kvalitní bílkoviny, bez tuků a sacharidů. „To ve výsledku znamená efektivnější hubnutí s rychlejším metabolismem, menším hladem a chutěmi na sladké,“ dodává lékařka. Ovšem pozor, Václava Kunová doporučuje pouze jeden nápoj za den, nikoli jako náhradu celodenního jídla!

Čtěte také

Hranolky

Čtěte také

Na hranolky zapomeňte! Některá jídla zhoršují průběh menstruace

Kdy je vhodné je využít

Uplatnění proteinových nápojů při hubnutí je vhodné v několika situacích:

·        Místo svačiny. Jedna porce proteinového nápoje má zhruba 500 kJ a dá vám zhruba 20 gramů bílkovin. Pokud jste to přehnali u oběda se sacharidy nebo tuky, dejte si ke svačině proteinový nápoj, abyste srovnali denní příjem. Stejně tak je vhodné dát si nápoj, pokud snídaně, dopolední svačina a oběd neobsahovaly dostatek proteinů.

·        Když máte chutě na sladké. Honí vás často mlsná, zvláště pak na sladkosti? Dopřejte si jeden proteinový nápoj denně, který vám pomůže stabilizovat hladinu krevního cukru a nebude vás trápit vlčí hlad. Proteinový nápoj odpoledne místo svačiny pomůže, abyste v noci nevyjídali ledničku.

·        Když nemáte čas. Už žádné výmluvy, že jste neměli čas připravit si kvalitní svačinu s dostatkem bílkovin. Stačí mít lahvičku proteinového nápoje v kabelce a za minutu ji máte vypitou. Opět snížíte riziko, že vás odpoledne nebo navečer budou trápit chutě.

·        Po cvičení. Proteinový nápoj po cvičení je fajn nejen proto, že se díky přítomným aminokyselinám zbavíte únavy, ale taky zamezíte ztrátě svalové hmoty.

Čtěte také

Žena v kuchyni

Čtěte také

Sacharidové vlny vám pomůžou nastartovat metabolismus a rychle zhubnout

Jaké nápoje vybírat

Nejste-li vegani, pak je podle lékařky Václavy Kunové dobré kupovat proteinové nápoje na bázi syrovátkového proteinu. Ty, které budete kupovat, by se měly skládat ideálně pouze z proteinového koncentrátu.

Sledujte vždy etiketu, protože některé obsahují i jednoduché sacharidy, jako je dextróza, která je při hubnutí nežádoucí. U syrovátkových koncentrátů si hlídejte množství bílkovin, pokud ho výrobce uvádí. Pokud chcete zhubnout, pak by nápoj měl obsahovat co nejvíc proteinů.

V případě, že jste vegani, dalšími zdroji proteinu je sojový protein, konopný protein, rýžový protein či hrachový protein.

Zdroj: Vlasta.cz, https://www.rozumnehubnuti.cz/

https://www.discovermagazine.com/lifestyle/when-to-drink-protein-shakes-for-weight-loss-full-guide-and-best-productshttps://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/weight-loss/expert-answers/protein-shakes/faq-20058335

Čtěte také

Doplňky s česnekem podle nové studie cholesterol nesnižují

Čtěte také

Česnekové doplňky stravy cholesterol nesnižují, ale zvyšují hladinu toho „zlého“

Čtěte také

Kolikrát denně bychom měli jíst při hubnutí?

Čtěte také

Jíst 5 krát denně hubnutí nezaručí. Studie říkají: Jezte míň!

Čtěte také

CBD je k sehnání v mnoha formách, od tablet po kapky či krémy.

Čtěte také

Co dokáže CBD. Řeší nejen migrénu a nespavost