Tahle dieta vsadila v podstatě na jediné – na zelnou polévku, díky níž můžete rychle za krátkou dobu zhubnout několik kilo. To není nic, co vám jakýkoli odborník doporučí, a pokud se o něco podobného budete pokoušet opakovaně, dosáhnete jen toho, že si zpomalíte spalování. A toho, že příště už vám nezabere ani tukožroutská polévka.

„Podle názvu si většina lidí myslí, že bude úbytek hlavně v tucích. Bohužel opak je pravdou. Při dodržování této diety dochází naopak k tomu, že tělo si začne brát chybějící látky ze zásob uložených v těle. Takže úbytek je sice na váze vidět, ale jde hlavně o ztrátu svalové hmoty a vody. Tukové buňky v našem těle zůstanou i nadále a při následném návratu k běžné stravě se nafouknou ještě víc. To má pak špatný vliv na správné fungování metabolismu a celého organismu těla,“ upozorňuje výživová poradkyně Linda Procházková.

Čtěte také

Jablka jsou jedno z jídel, které se v této dietě mohou jíst

Čtěte také

Dieta podle Mačingové: Čím se řídit a čím ani náhodou

Jen výjimečně a jako první pomoc

Kdybyste se pro tenhle způsob přece jen rozhodli, v žádném případě se nepokoušejte držet tuhle dietu déle než pár dní, protože jinak by vám začaly chybět důležité živiny. Snad jediný moment, kdy se nad touhle dietou dají přimhouřit oči, je například situace, kdy potřebujete rychle shodit pár kilo do šatů, které si chcete vzít na synovu svatbu.

Nebo ji můžete vzít jako odrazový můstek pro další hubnoucí úsilí, kdy si s ní nakopnete zlenivělý metabolismus a další týdny až měsíce budete jíst vyvážený odlehčený jídelníček, pomocí nějž shodíte na vysněnou váhu.

Mimochodem v anglosaském světě se s touto dietou někdy setkáte pod názvem Mayo Clinic Diet s vysvětlením, že ji drží pacienti slavné nemocnice před operací srdce. Ale to bezesporu není pravda.

Čtěte také

Obrázek Vlasta.cz

Čtěte také

Co by měla jíst žena 40 plus? A čemu se radši vyhnout?

Polévka a zase jen ta polévka

Je pravda, že díky téhle dietě nejspíše něco zhubnete, protože je skutečně nízkokalorická. Ale zároveň musíte počítat s tím, že to za týden budou spíš jen dvě kila a nikoli čtyři a že se vám během pár týdnů zase vrátí zpátky.

Základní rozpis je jasný: po celý týden nejíte téměř nic jiného než domácí zelnou polévku, kterou můžete občas doplnit dalšími jídly, jako je nízkotučné mléko, ovoce nebo zelenina.

Čtěte také

Obrázek Vlasta.cz

Čtěte také

Nejčastější chyby při hubnutí? Málo jídla a nereálné cíle!

Konkrétní recepty na zelnou polévku se mohou mírně lišit, ale v zásadě obsahuje tohle:

·     1 hlávka bílého zelí

·     6 ks bílé cibule

·     5 ks velkých rajčat

·     2 ks zelené papriky

·     1 svazek řapíkatého celeru

·     1 kg mrkve – nemusí být

·     zeleninový bujón (ideálně bez konzervantů v bio kvalitě)

·     sůl a pepř

·     bylinky dle chuti (bazalka, petrželka a podobně)

Čtěte také

Dieta podle krevních skupin není podle odborníků ideální

Čtěte také

Jezte podle krevní skupiny: Co si o této kontroverzní dietě myslí odborníci

Veškerou zeleninu očistěte a nakrájejte na přibližně stejně velké kostky. Do velkého hrnce vložte všechnu zeleninu kromě rajčat, přidejte vodu – zalijte tak, aby byla zelenina ponořená.

Přiveďte k varu, vařte deset minut, poté ztlumte a vařte na mírném plameni, dokud všechna zelenina nezměkne. Nakonec přidejte rajčata a pomalu duste dalších 20 až 25 minut. Hotovou polévku ochuťte soli a pepřem, případně čerstvými bylinkami.

Každý den byste měli sníst alespoň několik talířů této polévky. Kromě toho si denně můžete dát jednu až dvě nízkokalorické potraviny, pít však můžete jen vodu nebo neslazený čaj. Doporučuje se doplňování vitaminů a minerálních látek, protože vám jinak budou chybět živiny.

Čtěte také

Obrázek Vlasta.cz

Čtěte také

Přijdu kolem padesátky o pas? Proč se mi mění postava a jaký hormon je na vině?

Jak může vypadat dieta den po dni?

1. den: Neomezené množství zelné polévky, můžete ovoce a zeleninu, kromě banánů.

2. den: Pouze polévka a zelenina. Zaměřte se na syrovou nebo vařenou listovou zeleninu. Vyhýbejte se hrášku, kukuřici a fazolím. Můžete si dát také jeden pečený brambor s trochou másla.

3. den: Kromě polévky můžete jíst co nejvíce ovoce a zeleniny. Žádné pečené brambory a žádné banány.

4. den: Neomezené množství banánů, nízkotučného mléka a zelné polévky.

5. den: Máte povoleno 300 gramů hovězího masa, které můžete nahradit kuřecím nebo rybami. Můžete si dát až šest čerstvých rajčat. Vypijte alespoň 6 až 8 sklenic vody.

6. den: Polévka, hovězí maso a zelenina, zejména listová. Hovězí maso můžete nahradit grilovanými rybami. Žádné pečené brambory.

7. den: Můžete si kromě polévky dát zeleninu, hnědou rýži a neomezené množství ovocných šťáv – ale bez přidaného cukru.

Poznámka: Jde o rozpis, který není posvěcen žádnou odbornou autoritou, pouze se šíří mezi lidmi.

Čtěte také

Obrázek Vlasta.cz

Čtěte také

Potraviny, co vám usnadní shazování pneumatiky na břiše